|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#102 |
|
VIP Lid
|
Dank, Kukel!!! Even, zomaar van jou, een openbaring, uit het hart. Dit is gewoon, kort omschreven, wat onze liefde voor Tsjechie en de Tsjechen weergeeft.
Mooi verhaal, Char. En de komende zomer,... een meeting bij de "sluisjes"?.... Wat zal het druk worden!!!!.... Kus voor Kukelin.... Nogmaals: Char/Carlo.
|
|
|
#103 |
|
Forum Freak
|
Een heel bijzonder verhaal Kukel, wat maakte dat je bleef staan?
Als ik dit zou doen zou ik het idee hebben niets te vrezen te hebben, maar had jij dat gevoel ?
|
|
|
#104 |
|
Dwarsigheid, dat maakte dat ik bleef staan.
Ik had niets te verliezen als buitenlander. Hooguit een arrestatie en het land uit gegooid worden. Ik had, vond ik, geen reden om bang te zijn. En ik was kwaad omdat doodnormale mensen bang waren. het deed me ook denken aan een ex collega. die pakte de trein naar Moskou, in de tijd van de koude oorlog. In zijn hotel maakte hij een spandoek en ging op het Rode plein staan. Om te ageren tegen het regime. drie minuten duurde zijn feestje en een pak ransel. twee weken cel en werd vervolgens Rusland uit gegooid. En, vroeg ik bij thuiskomst, fijne vakantie gehad? toen vertelde hij zijn verhaal. Waarom hij het deed? Niemand doet er hier wat aan, zei hij. En ik heb een daad gesteld. Ik vond hem een zeer moedig mens. Een hele kleine grote daad van een enkel mensje. |
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Forum Freak
|
Je had dus inderdaad dat gevoel niets te vrezen te hebben. Ik begrijp ook je gevoel van boosheid, omdat mensen bang moeten zijn. Dapper dat je bleef staan.
Je collega is inderdaad een zeer moedig mens, het doet me denken aan de "Tank Man", de onbekende student, die op het plein van de Hemelse vrede, voor de tank ging staan. Er wordt verteld dat hij niet is opgepakt, maar in veiligheid is gebracht door burgers. Ik hoop het ook.
|
|
|
#107 |
|
Actief Lid
|
Kukel je bent een held. Ik ben trots op je!!
|
|
|
#109 | |
|
Citaat:
Ze liep door de nacht, de pootjes trippelden zacht Het kon niet mooier zijn, 't leek een eeuwig refrein Een chauffeur was verward, en reed opeens te hard Ze blafte nog zo blij, maar toen was het voorbij Een auto kwam eraan, het is zo snel gegaan Wat heeft hij door zijn schuld haar aangedaan Refrein arm hondje, arm hondje, arm hondje, ahhhh Gesproken: arm hondje! U begrijpt het al: de hond is overreden. |
||
|
|
|
|
|
#110 |
|
Deel 24
Hoewel ik de weg naar ons huis kan dromen heb ik mijn nieuwe speeltje aan gezet: de duivelin. Een navigatiesysteem. De duivelin dankt haar naam aan het feit dat ze ons met een erotische stem naar het einddoel leidt. Daar aangekomen zegt ze zwoel: bestemming bereikt. Ik spring dan uit de auto want ik verwacht haar te zien. Ik verwacht een spectaculaire meid die mij dan omarmd en zegt: blij u te zien heer Kukel. Ik hoor slechts Kukelin zeggen dat de auto afgesloten kan worden. Weer een illusie armer. Maar afijn, de duivelin brengt ons naar de grens. We wachten een half uur en mogen het beloofde land binnen. Ik kijk op de duivelin en mijn geluk kan niet op. Het kind zwijgt, het scherm heeft een mooie gelige kleur. Geen weg meer te bekennen. We gaan een land binnen zonder info, we kunnen dwalen en dolen. De romantiek komt mij tegemoet. Geen oude gebouwen die, net zoals in Nederland, direct gesloopt moeten worden. Alles staat er al zo lang, de geschiedenis lees je er van af. De natuur niet verziekt door natuurmonumenten, het gaat zijn gang, zoals het al eeuwen gaat. herten, roofvogels en een vos bij ons huis gezien. Je leest hoe mensen vroeger leefden, je ziet de beelden. Je ziet de oude grijsaards, het leven afgetekend op de gezichten. Jawel, wij zijn weer THUIS!! |
|
|
|
|