|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Moderator
|
helemaal mee eens
|
|
|
#22 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Uiteindelijk betaal je dan nog een stuk minder. ![]()
|
|
|
|
#23 |
|
Geroyeerd Lid
|
Bij ons in Gronau staan heel veel turken met kraampjes, en de meeste kledingwinkels zijn ook van turkse eigenaars.
Ze vinden je zelfs zielig, volgens mij, als je niet gaan afdingen, want in hun cultuur hoort het zo. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
VIP Lid
|
Ze verwachten wel dat je afdingt, maar als je het niet doen lachen ze zich dood.
Wij hebben eens gezien hoe een duitser een jasje kocht. "Funfzig euro", zegt de grijnzende verkoper, die reeds aan de verlekkerde blik van het manneke kan zien dat hij de jas graag wil hebben. "Oef", zegt de duitser "So viel?" Hij stelt 30 euro voor. Uitendelijk komen zij tot elkander, u snapt het reeds, 40 euro. De Vietnamees blij, de duitser blij. Mijn man had exact hetzelfde jasje een dag eerder gekocht voor 10 euro... ![]()
|
|
|
#25 |
|
Geroyeerd Lid
|
He, he, waarom nou weer Ein Deutscher, Krul?
Ik lees nou nooit eens dat het een Laplander is. ![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
Alwien, het WAS een duitser. Ik begrijp dat dit bij jou gevoelig ligt, dus ik zal 't nooit meer doen.
![]()
|
|
|
#27 |
|
Geroyeerd Lid
|
Duitsers liggen bij mij niet zo gevoelig, hoor Krul
Het zij je vergeven ![]() |
|
|
|
|
|
#28 |
|
VIP Lid
|
Oh, en even een waarschuwing voor iedereen die bij een Vietnamees sigaretten wil kopen: Goedkope sigaretten zijn tegenwoordig altijd namaak! Echte sigaretten kun je beter in de supermarkt kopen, daar zijn ze net zo duur als echte sigaretten van de Vietnamees.
Wij zijn een paar jaar geleden opgehouden met dat goedkope troep, omdat wij in al onze nieuwe kledingstukken brandgaten kregen van die rotzooi. Je steekt ze aan en ze vallen uit elkaar. Even voor de slimmeriken onder ons: de 'banderolle' is ook heel makkelijk na te maken. Hoe professioneel het er ook uitziet, een slof Camel voor 8 euro is gewoon namaak.
|
|
|
#29 |
|
Volwaardig Lid
|
Daar was ik vorig jaar ook achter gekomen.
eerst kwamen wij erachter dat het namaak was, maar toch roken want tja ze weg gooien is ook zo iets. Heb ook twee brandplekjes ervan over gehouden. Eens maar nooit meer. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
Maar die kleding kan je rustig kopen hoor, kwaliteit van een stofje kun je beoordelen.
Vooral de spijkerbroeken bevallen ons erg goed. Modern, flitsend, goede kwaliteit. ![]()
|