![]() |
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
ik ga het gelijk doen, thuis net over de grens in Duitsland.
hier een link naar wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Brandnetelgier Laatst aangepast door Josef; 26-06-08 om 08:43. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Misschien geloven jullie het niet, maar ik vind gras maaien ook heerlijk. De laatste keer dat we in Tsjechie waren heb ik bijna twee dagen achter de maaimachine gelopen.
Ik moest nog een stuk doen (nog een paar uur schat ik). Toen ging de machine kapot en we kregen hem niet meer aan de praat. Heel jammer want we hadden hem pas nieuw gekocht. Dan maar terug naar de winkel met garantiebewijs. Helaas een probleem: het garantiebewijs lag in Nederland. Wij met die schatten van Tsjechen daar afgesproken dat we het garantiebewijs naar hen zouden opsturen en dan zouden zij er vervolgens mee naar de winkel gaan. Wij vervolgens het garantiebewijs opgestuurd, maar wat denk je....krijg ik een mailtje van ze....ze hebben de machine toch nog eens goed nagekeken en....hij doet het weer. Die mensen zijn echt zo geweldig!! Enfin, over 2 weken gaan we weer en reken maar dat ik weer heerlijk achter de machine ga lopen. We moeten ook hooi maken voor onze dieren, dus gras een beetje husselen, beetje op bergjes gooien...ook allemaal heerlijk om te doen...ik kan niet wachten!!
|
|
|
#14 |
|
Als je een benzine motormaaier hebt het navolgende.
Als de motor niet meer aanslaat of hij begint onregelmatig te lopen: Het luchtfilter eruit halen en met benzine schoomaken. Dan loopt de machine weer als een tierelier. Dit was de tip van de week. (veel mensen vergeten het filter schoon te maken) |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Volwaardig Lid
|
Wanneer wij in de zomer einde middag aankomen in Tsjechie begint het vaste ritueel, maar eerst moeten we ons een weg banen door de meterhoge onkruid alvorens de deur te bereiken.
Stroom en water aan, stofzuiger door het huis, bagage uitstallen en iedereen zijn slaapkamer opmaken. Als alles klaar is gaan we koken of uit eten in het dorp. Daarna uitgeblust in bed. MAAR DAN!; De volgende ochtend loop ik naar de schuur en daar staatie, de 2 tact bosmaaier die alles kan, dik of dun, groen of bruin, lang of kort. We mogen weer, wat een feest! Stelen van 3cm dik, in 3 maanden tijd volgroeid (in Mei is er nog niets te zien), gaan nu door het mes. Na een paar uur zien we helemaal groen van het gras ( 1 van onze zoons is inmiddels mee komen helpen) en is de boomgaard weer helemaal bijgewerkt. Even een Pivo. ![]() Na een tijdje wordt het hooi verzameld waar aan het eind van de vakantie met de hele familie een geweldig vuur wordt gemaakt. De jongens liggen die dag als laatst op bed, lekker vuurtje stoken. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
VIP Lid
|
de tuin winterklaar maken?
geen gezeik iedereen rijk? Of aan welke typetjes denk je dan? @Antonio: wij hebben twee weken terug ook een bosmaaier (een flink opgevoerde strimmer) gekocht. een 4-tact. Echt super inderdaad wat je daar allemaal mee kunt maaien! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
|
|
|