![]() |
|
|
#11 |
|
Super Lid
|
Maar goed dat die Tsjech niet je vietnamese onderbroekie wilde ruilen!!
![]() Mooi verhaal Tabe! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dank, waarde vriend, herkenbaar.
Toen ik je verhaal las rook ik de zware geur van sigaretten, bier, zweet en het bijbehorende urinoir. De geur van loslatend stucwerk. Ik rook de gemoedsgesteldheid. Ik rook de kalmte, het accepteren van elkaar. Ik rook Tsjechie in optima forma. Ik rook een nederlander die de weg vond. Moge er nog vele verhalen volgen die geuren naar ons tweede vaderland. Een oprechte dank van Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
prachtig verhaal,wij zaten in 1993 onder praag in een hotel,daar was naast ook zo'n kroegie zoals jij dat beschrijft.
Wij noemden dat het rookhol,kwamen geen dames daar,het was alsof ik de eerste dame was die daar binnenkwam. na een paar dagen te hebben gelogeerd en onderhand in het kroegie daar bekend was,moest er geschaakt worden,een oud mannetje en ik. Ik won,werd op handen gedragen,er werden groene goedjes aangesleept wat naar pepermunt smaakte. Prachtige herinnering aan,ook omdat mijn vader die vakantie met ons mee was,en nu helaas overleden is. Bedankt voor je verhaal Groet Rika |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Wat ook heel erg helpt om verloren herinneringen weer naar boven te halen is dit (mogelijk een tip voor de forumleden): Ik (wij) sturen al vanaf 1992 vanuit elke plaats in Tsjechie een ansichtkaart van die plaats naar ons huisje in Zbyslav. (dus naar onszelf) .Hierop schrijven we wat bijzonderheden zoals wie er bij waren, hoe het weer was, wat we gedaan hebben etc en alles in steekwoorden , bijvoorbeeld "zwetende ober" of "eten niet te vreten"of "prachtige zonsverduistering" Inmiddels hebben we zo'n 300 ansichtkaarten van verschillende plaatsen en steden in Tsjechie in een tweetal fotoalbums. Zo nu en dan blader ik het door en de herinneringen komen automatisch boven. Moet je wel kaarten van 15x10 hebben voor het fotoalbum. Moest dit even kwijt.
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pivonist
|
Kijk, niet voor niets prijs ik regelmatig aan: Rokerige hostinecs, ketelpakken, smoezelige menukaarten alleen in het Tsjechisch, eten krijgen wat je niet hebt bestelt, eten krijgen wat je wel hebt bestelt maar er anders uitziet, krakemikkig meubilair, de dorpsgek, OLWees en gore pisbakken. Buiten hoort dit uiteraard gelardeert te worden met de geur van bruinkool. Maar een schitterend verhaal Tabe!
|
|
|
|
#19 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
|
|
|