![]() |
|
|
#11 |
|
Ach ja, het leven is heerlijk.
Kukelin en ik gaan vanuit ons Tsjechies huis ook kamperen. Een klein twee persoons tentje, gasstelletje, fietsen, twee stoeltjes, luchtbed en slaapzakken. We genieten. Zien mensen naar ons kijken. Ach, kijk ze toch eens. Die oudjes! Vlerken. Laat ze maar kijken. De diepvrieselementen in de kist bij het restaurant, biertje halen in een kartonnen beker en neerzijgen op mijn stoeltje. 's Morgens een broodje halen, kopje thee/koffie. Mens wat wil je nog meer? Maar de eerlijkheid gebied te zeggen: slecht weer? Naar huis. Mayca, een leuk verhaal. We hebben er van genoten. Als je eens twee Hollanders ziet met en blauw tentje.......... Een beste groet van Kukel. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
het is toch niet....???
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Mayca, een pracht verhaal, ik heb genoten, en net als bij Sas wil die glimlach ook niet van mijn gezicht!!!
![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
.......en ik zie kukel en kukkelin....
dan gaan we samen bier drinken uit kartonnen bekertjes, eten gedroogde paddestoelen en maken een vuurtje, zwemmen 's morgens vroeg het hele meer over, babbelen wat en luisteren naar de muziek aan de overkant!
|
|
|
#16 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Maar volhouden en langzamerhamd wordt het steeds makkelijker. Succes!
|
|
|
|
|
#17 |
|
Forum Freak
|
Ja Kees, het is een heel moeilijke taal, maar ineens had ik gisteren tijdens het leren dat ik merkte dat ik zomaar hele zinnen kon zeggen.
Vandaag heb ik een simpel gesprekje gemaakt wat ik morgen in de les moet naspelen met een medecursist. Laat ik het zo zeggen, het kwartje valt langzaam en ik ga zeker door. Ik vind het ten eerste heel leuk om de taal te leren en de groep en de juf. zijn geweldig. Sinds ik Tsjechische muziek heb luister ik veel en herken woorden en soms zinnen. Jij doet het toch al heel wat jaartjes hè Kees? Ik heb nog wat voor de boeg, maar ik heb er wel wat voor over om te babbelen met zo'n gezellige buurvrouw. Bedankt Kees!!
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Heerlijk verhaal Mayca. Als de zon gaat schijnen dan .........
En dat gezellig kletsen met de buurvrouw gaat jou zeker lukken, met handen en voeten of binnenkort gewoon in de Tsjechische taal. Daar heb ik wel vertrouwen in. |
|
|
|