![]() |
|
|
#11 |
|
Forum Freak
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Toch maar niet Lukas, heb geen plannen in die richting...
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Lange rijen...?
Een prachtig verhaal. Gelukkig is mensen kijken ook altijd een leuk tijdverdrijf. Ik kan het me alleen wel op betere plekken voorstellen.
Toch snap ik iets niet. Vaak hoor en lees ik van de lange wachtrijen bij welke instantie dan ook. Sinds we hier in CZ zijn hebben we denk ik een half uurtje op z'n langst moeten wachten. En dat was toen we ons aanvraagformulier voor de verblijfsvergunning indienden. Het ophalen was binnen 10 minuten gepiept en een verklaring van goed gedrag in CZ hebben we schriftelijk aangevraagd bij het gemeentehuis in Trutnov waarna het na 10 dagen via de post bij ons bezorgd werd. Geen lange rijen, geen hele dag verprutst alleen jammer voor ons dat we niet het bonte gezelschap in de rij hebben mogen aanschouwen. Wel hebben we gehoord dat op sommige dagen en tijdstippen het beter is om het bureau van de vreemdelingenpolitie te mijden. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Overigens mijn complimenten nog voor je verhaal JP ![]() |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
|
#17 |
|
Pivonist
|
Ik heb mijn verblijfsvergunning dit jaar in Trutnov kunnen ophalen, maandag aanvragen en de maandag daarop ophalen, geen centje pijn dus ik vond het een mooi verhaal. O, ja op de beidde maandagen heb ik niet lang hoeven wachten, het ging als een mes door de boter, maar ik had Lukas dan ook bij me!(Ja, die van Eshtertje)
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Prachtig verhaal!
Wij gingen verleden jaar in Usti nad Orlici onze verblijfsvergunning aanvragen en er zat een aardige gang vol,net voordat wij aan de beurt waren gebeurde het!!!!....2 mannen die naar binnen gingen werden na een tijdje helemaal verrot gescholden in het kleine kantoortje, en toen deze mensen terug tekeer gingen brak de hel echt los....we konden het niet verstaan maar dat ze heel erg boos waren op elkaar dat is 1 ding wat zeker was,even later ging de deur open en kwamen de 2 mannen zichtbaar boos en verhit naar buiten,toen mochten wij naar binnen en echt wij hadden het zweet ondertussen in onze handen staan. Er zat een dik klein rozig dictatortje achter het bureau en snauwde ons van alles toe in het Tsjechisch,toen hij steeds bozer werd omdat wij hem niet begrepen bleven wij toch maar vriendelijk en ik lachte nog maar eens naar hem...na een tijdje doormodderen riep hij iemand en vanachter het aangrenzende kantoortje kwam de baas die Duits sprak....pfiewwww!!!! dat liep met een sisser af Het dictatortje was ineens vriendelijk en lachte zelfs naar ons?? Binnen 3 weken was onze verblijfsvergunning klaar ,welkom in Tsjechie ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
Johannes, ik heb (weer) genoten!!!!
|