het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-10-08, 01:58   #261
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Echt super. Naar de meeting hoef je geen wielklem mee te nemen
Oud 18-10-08, 10:49   #262
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Hehe, tranen uit mijn ogen en ik kan weer verder lezen!!
Oud 27-11-08, 04:10   #263
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
gekuiste versie

dit verhaal gaat dus niet over de camping...

Het is al weer meer dan 15 jaar geleden...we gaan naar tsjechie...3 man!

" we " zijn een goede vriend van mij,.. Zijn naam is theo.. En onze leraar kickboksen..ruben,.. En ik, dus...ruben is al een jaartje of 10 ouder dan wij.
Gewoon voor een weekje naar praag..helemaal top!!.. Ik weet een beetje de weg in praag en omgeving.. En we belanden in een vrij goedkoop hotelletje.. Maar wel heel erg goed, en maar 2 km vanaf het centrum..
Ruben komt uit israel,.. Klein mannetje..165 cm.. Maar wel breed geschouderd.. En een geweldige leraar!!..
Ik ben zelf nooit verder dan de n-klasse gekomen, maar theo schopte het iets verder,.. Hij werd ooit kampioen van zuid- holland, in zijn klasse.
Ruben komt dus uit israel. En elke keer wanneer er ergens een conflict, met of over israel in de wereld is,,, arabieren,..neo nazi' s,.. Het maakt niet uit, is hij voor een week, 14 dagen, of een maand weg...hij geeft nooit uitleg..
Hij beheerst, volgens mij, alle vechtsporten... Maar ik ben in mijn hele leven nog nooit zo' n beheerste, rustige man tegengekomen...

Maar goed.. Ik dwaal af.

Wij gingen naar het centrum.. Terrasje,.. Lekker eten.. En later op de avond de kroeg in!!..beetje stoffige tent..
En druk in die kroeg!!..maar, op een gegeven moment,.. Wel, 3 barkrukken vrij!!..dus wij gaan zitten,.. Paar biertjes, en nog een paar,...en ruben, die tussen ons in zit, drinkt alleen maar water..we kennen hem niet anders!..
Ruben gaat even naar het toilet... Komt er een jongen tussen ons in zitten, en hij bestelt een of ander duur drankje. En blijft dus gewoon zitten. Het is een grote jongen met een kale kop en hij spreekt Nederlands. Keurig in het pak, mooie schoenen. Hij is een jaar of 20-25.
Ik zeg: Vriend, deze kruk is bezet!..hier zit een vriend van ons...kijk, zijn glas water staat er nog...hij zegt: We zien wel ,wat er van komt.

Ruben komt terug..bij zijn barkruk en ziet dat deze bezet is. Hij tikt de grote jongen op zijn schouder en vraagt of hij weer even op zijn eigen kruk mag zitten...de jongen reageert niet..
Dus ik zeg tegen die gast:.. Je kunt maar beter een andere plek zoeken, om te zitten!...hoezo?..vraagt hij.. Ik heb hier een duur drankje staan,.. En daar verdienen ze meer aan, dan aan een glas water!!... Vervolgens draait hij zich op de kruk half om en vraagt aan ruben: Wat moet je nou?.. Dwerg!... Ik ben degene die hier het grote geld uitgeeft!!!..ik blijf hier zitten!!..en vervolgens draait hij zich weer naar de bar toe.

Fout!!!...helemaal fout!!..

Nog geen seconde later trekt ruben de barkruk onder deze grote,zware jongen vandaan... En daar lag hij, 2 meter verderop, in zijn dure kleren,... In het stof...

Er is verder niets gebeurd hoor!!... Maar misschien is dit een mooie les voor de jeugd van tegenwoordig...

Char.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-11-08, 08:01   #264
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Prachtig als je zo'n vriend hebt en die dan zo bedaard reageert.

Een man naar mijn hart, ondanks zijn lengte.

Houdt hem in ere.
Oud 27-11-08, 08:58   #265
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Mooi verhaal. Was iedereen tegenwoordig maar zo beheerst.
Oud 27-11-08, 09:09   #266
Actief Lid

Lesnìnka's avatar

Nationaliteit:
Wat een bevredigend verhaal zo na aankomst op kantoor.
Lesnìnka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-11-08, 09:38   #267
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
een schitterend verhaal, ik zie het zo voor me gebeuren...
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-11-08, 09:57   #268

kukel's avatar

Nationaliteit:
Fantastisch verhaal.

Zo zie je maar.

Voor kleine mannetjes moet je alijd oppassen.

Groet van onderstaande kippies die maar niet willen verdwijnen.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-11-08, 10:45   #269
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
"De les" uit dit verhaal vind ik net zo mooi als het verhaal zelf.
Oud 29-11-08, 00:43   #270
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
kentekenplaat

Het is in het najaar van 1989... Herfst... En dan bedoel ik dus..Echt Herfst!!..
Mijn goede vriend Martin en ik zijn op weg naar Litvinov-Meziboøi. Een troosteloos dorpje, met meer Russische flats dan gewone huizen.
Hier wonen de meeste arbeiders van de petrochemische fabriek in Litvinov/Záluži... De arbeiders hebben wel één voordeel:.. er is een goede bus/tramverbinding met de fabriek.. Maar ze hebben ook één nadeel... mensen worden daar niet oud,.. of ze worden dood geboren..
Zij wonen en werken in de "Zwarte Driehoek" van Europa.

Maar, zoals gewoonlijk, dwaal ik weer eens helemaal af!..

Wij zijn dus onderweg en gaan bij Reitzenhain, op de 174, de grens over... En regenen en waaien daar!!.. De ruitenwissers hadden er echt moeite mee!!.. En het is al 19.00 uur,..dus donker... Slecht zicht dus!!..
We moeten nog een klein stukje.. ongeveer 50 kilometer..

En dan zitten we opeens, vlak voor Chomutov, achter een lijkwagen. Geen kleintje, ..maar een echte Amerikaanse slee, met zo'n grote achterklep.
Met, voor ons gezien, een Nederlandse kentekenplaat!!..
Het blijft maar regenen, en het zicht op de weg is niet best,.. dus we blijven netjes achter de lijkwagen rijden.
Ik zeg tegen Martin:.. wat moet een Nederlandse lijkwagen hier in Tsjechie?.. Of zouden ze 'm gewoon gestolen hebben in Nederland?..
Tsja, wisten wij veel!...

Even na de bergafdaling, vlak voor, of eigenlijk al in Chomutov, stopt de lijkwagen voor een Hospoda, rechts van de weg. Martin zet zijn auto er achter, want hij moet vreselijk nodig plassen. Er stappen twee keurig, in het zwart, geklede heren uit de lijkwagen. Ze gaan de Hospoda in...Wij er achteraan!!..Martin naar het toilet,...Ik loop naar die twee kraaien toe.. en vraag ze, wat ze met een Nederlandse lijkwagen in Tsjechie gaan doen...
Ze verstaan mij niet!!... Het zijn Tsjechen!!..

Beetje verwarring dus!!..

We zijn maar weer verder gereden... Ik zeg tegen Martin... Ik zou toch zweren, dat het een gele Nederlandse kentekenplaat was!!!..

Wisten wij veel!!....Tsjechische "bedrijfswagens" hebben ook een gele nummerplaat!!..

Char.

Onderwerp-opties

Berichtregels