![]() |
|
|
#251 |
|
Nieuw Lid
|
Ik ben nog maar pas op dit forum, maar dit topic is al 1 van mijn favorieten.
Wat een mooie verhalen, Char. ![]() |
|
|
|
|
|
#252 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Maar dit is toch wel een van de mooiste complimenten, die ik ooit kreeg!!.. Dank je wel!!.. Char.
|
|
|
|
#253 |
|
VIP Lid
|
even lachen
Dit is een verhaal, het eerste van een reeks, over dingen die wij meemaakten op een bepaalde camping.
De camping is in Cerny Dul/Cista. Ik zal de naam van de camping niet noemen, ...maar, er is maar één camping daar... Deze zomer waren wij, begin augustus, in ons huis in Cervena Hora..We hebben geweldig genoten daar!!...En het was maar een weekje.... We zijn een heleboel voor ons bekende, en onbekende, Forumleden tegengekomen. Op een dag besloten wij om naar Joost en Helma te gaan in Dolni Dvur, en ook nog even naar Jan en Akkelien in Dolni Lanov...Onwijs gezellige mensen allemaal!!.. Op de terugweg gingen we nog even een kijkje nemen op de camping, waar wij al zo'n jaar of 13 komen. Soms voor een paar dagen, en soms voor meer dan 2 weken...Gewoon even kijken of er nog bekenden stonden... Nou,...niemand dus!!... Allemaal al naar huis, of op een andere camping..Wel een hoop gasten, want het is gewoon een heel mooie camping,... maar geen oude bekenden dus..Behalve Wilma en Anton met 2 kinderen. Maar die stonden net op het punt van vertrekken, dus die zwaaiden we nog even uit. Wij naar de Toko...En wie zit daar?...Ruud!!... Ja, die gozer van die campers!!... Hij zit, met zijn onafscheidelijke half opgerookte sigaar, breedgrijnzend, aan een tafel... We krijgen een drankje van hem... En dan begint hij te vertellen... Ruud "doet" nu de camping... Niet in z'n eentje, natuurlijk,..want het is best wel een grote camping. Maar hij is de "Baas"....Dit jaar voor het eerst... Hij heeft grootse plannen met de camping... En Ruud kennende, gaat dat ook allemaal lukken in de toekomst. Ik zeg: Ruud je ziet er een beetje rottig uit...een beetje oververmoeid... Tsja Char,..Het valt ook allemaal niet mee, zo'n camping runnen... En nou moet ik ook nog elke avond koken voor al die gasten, want in de wijde omtrek is er niet één goede, en betaalbare, kok te vinden. Maar ik vind het wel hartstikke leuk werk hoor!!..En zeg nou zelf, een stukkie vlees braden, een forrelletje klaarmaken, beetje patat bakken, dat kan toch iedereen?...Beetje verse groente erbij..en een sausje... En die sausjes, daar heb je van die zakjes voor,.. van Maggi of Knor ofzo...Ik gooi iedere keer gewoon 2 verschillende zakjes bij elkaar...en je krijgt elke keer weer de meest fantastiche sausen...En die kennen de Nederlanders niet!!!.. Die denken dat het typisch Tsjechisch is!!.. Ja, met Ruud kun je lachen!!!.... Het is inmiddels een uur of 5. Die middag is een grote groep Nederlanders aangekomen...6 caravans!!..Een van de mannen komt naar boven, naar het terras van de Toko, en vraagt aan Ruud of het mogelijk is om patat af te halen. Ruud vraagt: om hoeveel personen gaat het?..en hoe laat wil je het hebben?.. Ongeveer 20 personen, en over een half uurtje graag,..is het antwoord... Dat kan, zegt Ruud....maar neem je wel even een vuilniszak mee?.. en een emmer? De man kijkt hem verbijsterd aan, en loopt terug naar de caravans. Half uurtje later komt hij, met nog een man, de patat ophalen. Ze hebben een emmer én een vuilniszak bij zich!!!..Ruud ziet ze, vanuit de keuken, aankomen en hij loopt het terras op. Hij pakt de emmer en de vuilniszak aan, en zegt: Klein momentje, het is zo klaar..En hij gaat de keuken weer in. 2 minuten later komt hij de keuken uit met de emmer en de vuilniszak.. In de emmer zitten 2 grote afgesloten pannen en de vuilniszak 1 pan...Alle 3 vol met patat... Hij zegt: Zo, dat is even wat makkelijker dragen....En ik heb er ook nog flink wat gratis mayonaise bij gedaan.. Eet smakelijk!!!.. En brengen jullie die pannen nog even terug?... Nou,.. mij kon je opvegen!!!.... en ik heb toen, huilend van het lachen, afscheid van hem genomen... Char.
Dat zeg ik!!...voor Vrienden: ...Char Laatst aangepast door char; 29-09-08 om 00:30. |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Actief Lid
|
Die Ruud is een slimmerd zeg! Wat een pracht verhaal trouwens. Ik lag ook in een deuk toen ik het las. Ga vooral zo door Char.
|
|
|
#256 |
|
VIP Lid
|
Hij wist het niet..
.. En...Ik dus eigenlijk ook niet...
2007... Mooie zomer... Op de Camping, waarvan ik de naam niet noem, in Cerny Dul/Cista, staan wij met onze vouwwagen. Gewoon aan de zijkant, vlakbij het inmens grote open veld. Aan de overkant van dat veld huizen ooievaars, het zijn er 3... En soms gaan ze vliegen... en dan zijn ze dik een uur bezig om op de juiste hoogte te komen. En als zij, voor ons gezien "stipjes" zijn, zeilen ze met een noodgang weg.. God mag weten, waar heen... Dat soort dingen kun je waarnemen... Gewoon op het terras van de Toko... Wij staan er pas een halve dag, gewoon zonder aanmelden... De vouwwagen op een vertrouwde plek neergezet.. Kan gewoon.. En naast ons staan Nederlanders. Ik ken ze niet....Maar, genoeg andere bekenden en vrienden op de camping!!...Een vreugdevol en door enige pivo's feestelijk weerzien!!.. De volgende middag. Het is warm,. voor mij te warm... Ik zoek de beschutting van het terras van de Toko op. Daar hebben ze van die tuintafels, van hout, .. twee lange banken voor 4-5 personen aan elke kant, met in het midden een tafel, gewoon aan elkaar getimmerd..En dat 14 maal...Onder een afdak, met uitzicht over de halve camping. Ik bestel een klein biertje en ga zitten. Naast mij zit een, voor mij onbekende, Nederlander... Aardige vent... Korte broek, gebruind, sportief... En hij lust ook wel een biertje... Dus wij raken in gesprek.. Maar... dat gesprek duurt niet erg lang...Want er komen campingvrienden naar boven. Zij hadden mij nog niet gezien op de camping... Dus handen schudden...En het "hoe is het met jou" verhaal. Ik zeg: Dit is mijn broer,... wijzend op mijn buurman... Hij kreeg stomverbaasd, twee maal, zeer serieus, een hand...Hij begreep er dus helemaal niks van!.. Er was ook enig ongeloof bij de campingvrienden, toen ik vertelde dat ik deze man helemaal niet kende.. De man wist niet dat hij een onbekende broer had,.. en ik wist het dus eigenlijk een klein beetje wel....kwestie van uitzoeken... Het werd een zeer lange middag/avond.... Ach ja,... zo maak je kontakt. En wij hebben die week dankbaar gebruik gemaakt van de "taxiritten" van onze campingburen!!. Nog bedankt!!.. Joost en Helma!!...En veel succes in Dolni Dvur!..... Char. __________________________________________________ ___ Char. ...onderweg naar morgen... Laatst aangepast door char; 13-10-08 om 02:19. |
|
|
|
|
|
#259 |
|
VIP Lid
|
Even zagen
Het is al weer een paar jaar geleden...
We zitten met een groepje vrienden op het terras van de Toko... Pivo,.. Hotdog,.. ijsje voor de kinderen....En de vrouwen liggen in het water, of op de enorme ligweide lekker in de zon. Het is een uur of 3 in de middag. En dan gaat het gebeuren.... Er komen 2 auto's, met toch wel behoorlijk grote caravans de camping op... Ze stoppen halverwege de camping en iedereen stapt uit.. Even een goede plek zoeken!!..Het zijn Nederlanders.. En Ja Hoor!!... Plek gevonden!!..Schuin tegenover de Toko, precies in de bocht van het pad, dat langs het eerste veld loopt. En op zo'n 35 meter vanaf het terras. Wij kijken vol verlangen naar beneden...Benieuwd naar, wat er komen gaat... Het zijn mensen die, volgens ons, nog niet helemaal op elkaar ingesteld zijn. En de caravans zien er wel heel erg nieuw uit.. De eerste caravan wordt geplaatst.... en dan de tweede... Onder een hoek van ongeveer 30 graden, schuin naast elkaar, met de voorkant richting het veld. En dan volgt er overleg!!.. De eerste caravan moet 20 cm naar voren..en de tweede, 20 cm naar achteren...Wij lachen, natuurlijk. ( je kunt ook één caravan 40 cm verplaatsen )..Ze draaien de pootjes uit.. En dan is het nog niet helemaal goed... Pootjes indraaien, en nog iets verder van elkaar af. De doorgang tussen deze caravans is nu precies goed dus!!!.. Ja,.. voor ons dan...Wij kunnen nu weer in één rechte lijn, tussen de caravans door, naar de toiletten lopen, vanaf de Toko.. En dan gebeuren er twee dingen... Er stoppen daar 2 golfjes (VW), met 6 kinderen, En die horen bij de caravans... En.... op elke caravan gaat een knalgele wielklem!!!... Nou kom ik dus al heel lang in Tsjechie, maar dit had ik dus nog nooit gezien...En mijn vrienden dus ook niet... Wielklemmen!..We lagen in een deuk!!... De golfjes worden leeggehaald. Paar tentjes en een flink stuk plastic... Tentjes worden opgezet....En laat nou dat stuk plastic precies tussen die 2 caravans passen!...Vanaf de grond, over de daken, en dan aan de luifels vastgemaakt!..Daar ging onze ideale doorgang naar de toiletten!!.. De volgende dag heb ik even een praatje gemaakt, met deze mensen. Eerste maal naar Tsjechie dus... Wielklem?.. Moest van de verzekering!!..( ja, die Tsjechen pikken de caravan, waar je bij staat! ) Hoe lang blijven jullie hier, op deze Camping?... Nog 2 dagen, en dan gaan we weer verder... Op de ochtend van hun vertrek, het was een uur of 11 en al behoorlijk warm, zit ik met mijn campingvrienden op het terras.. EeuH,.. thee en koffie dus!!.. Ze hebben alles ingepakt, die andere Nederlanders.... Alleen de wielklemmen nog!!!!.... PANIEK!!!... Van één wielklem zijn de sleutels zoek...en dan bedoel ik: helemaal weg, verdwenen, verloren, foetsie..... Om 12 uur zijn ze nog niet boven water... En ze willen toch wel heel graag weg... Wij tikken onze eerste pivo's tegen elkaar, .... en besluiten om te helpen, één van ons heeft een lullig ijzerzaagje..... Na dik een uur zagen, door de eigenaar van de wielklem, vertrekken ze... ..naar de volgende onveilige Tsjechische camping?... Char. __________________________________________________ Char. ...zaagt ook wel eens door... Laatst aangepast door char; 18-10-08 om 03:37. Reden: Char houdt zichzelf bezig. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Actief Lid
|
Char slaat ook wel eens door.......top verhaal, we praten wel verder in die ouwe roestbak van me......
|