![]() |
|
|
#241 |
|
Volwaardig Lid
|
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de unieke ligging, waardoor een uniek volk ontstaan is? Aan de ene kant westers, want grotendeels voortgekomen uit het Habsburgse rijk, aan de andere kant Oost-Europees / Slavisch, kijk naar de taal... Aan de ene kant aansluitend aan onze mentaliteit (doe maar gewoon) en onze wensen tijdens vakanties (toerisme) aan de andere kant nog communistische resten, zowel qua infrastructuur als qua mentaliteit. Aan de ene kant niet meer eng, niet te ver weg, vertrouwd, aan de andere kant avontuurlijk, anders dan thuis, nog steeds geen gekend vakantieland voor de meesten.
Voor mij de combinatie tussen de rust, de mentaliteit, het landschap, de vrijheid en de prijs, met het feit dat je hier nog wat hebt uit te leggen, dat geldt niet als je zegt naar Frankrijk, Spanje of Italië te zijn geweest.
|
|
|
#242 |
|
VIP Lid
|
Het varken
Was ik toch dat hele varken(tje) vergeten!!!..
Sorry!!... De laatste avond dat wij bij deze mensen in de tuin stonden, werd dus een soort feestavond... Buren en familie erbij... Het was op een zaterdag, dus bijna iedereen kon het een beetje laat maken...Muziek erbij...Echte violen en trommeltjes dus... bier uit het vat gepompt, met de fietspomp...Eigengemaakte slivovice, of hoe schrijf je dat?.. Ik had nog 2 pakken eenhapscrackertjes uit Nederland en diverse Tsjechische salades om er op te smeren..(trouwens,.. dat soort crackertjes hadden ze nog nooit gezien en zijn, volgens mij, ook nu nog moeilijk verkrijgbaar) ..Een Wereld-avond, daar!!..Vraag mij niet hoe laat/vroeg het geworden is.. Ik word een beetje wazig wakker... In de vouwwagen. Het is een uur of negen en volgens mij is mijn vriendin al wakker, want ik bespeur enige aktiviteiten, op 1 meter afstand, in de vouwwagen... Dus ik zeg: Jezus wat ben jij vroeg op!!...En draai mij nog eens lekker om.. Op hetzelfde moment zegt zij: Hoezo, vroeg op? En terwijl ik mij omdraai blijkt ze gewoon naast mij te liggen!!.. Allebei,.. in één keer klaarwakker dus!!.. Struint er een biggetje door onze vouwwagen!... We wisten allebei niet hoe snel we de rits open moesten krijgen, om dat beest er uit te laten. Staan we daar, met onze verwilderde gezichten, half naakt, net buiten het tentdoek... Krijgen we een applaus van een man/vrouw/kind of 8... Het rare is, en daar ga je dan later over nadenken, dat die mensen misschien nooit op vakantie zijn geweest... Behalve familiebezoek dan.. En dan klopt er zo' n Mafkees, uit Nederland, aan de deur...En we zijn welkom!!.. Tsja,.. Tsjechie...en de Tsjechen...Ik kan niet zonder!!... Char. __________________________________________________ ____ Char. ...komt graag bij de mensen thuis... Laatst aangepast door char; 07-09-08 om 00:54. Reden: En we zijn welkom!!.. |
|
|
|
|
|
#244 |
|
VIP Lid
|
Mooi verwoord Char
en ja dat is het dan ,daarvoor gaan we zooooooooo graag naar tsjechie ,dus snap ik niet waarom mensen zichzelf vragen stellen over het land cz,volgens mij heb je de band of je hebt hem niet voor ons is het simpel,we zijn er thuis![]() |
|
|
|
|
|
#246 |
|
VIP Lid
|
Jeanne, ...met, of zonder groene ochtendjas,... het is met mijn postuur, al gauw half naakt....
Maar, alle gekheid op een stokje, ... dit was 16 jaar geleden...volgens mij had ik toen nog geen ochtendjas. Wel blauwe teenslippers... Char.
|
|
|
#247 |
|
Forum Freak
|
En Jan iedere keer maar weer vragen: `Wat er is´ als ik een verhaal van jou zit te lezen, ik hoef dan alleen maar: `Ohh een verhaal van Char´ te zeggen en hij weet genoeg!!
![]()
|
|
|
#248 | |||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |