het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 28-05-08, 20:35   #211
Volwaardig Lid

Christine MB's avatar

Nationaliteit:
Ooooh Char, nog 1 berichtje en dan..............

en voor de mensen die nog moeten rijden
Christine MB is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-05-08, 20:37   #212
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bericht bekijken
Hij maakt er een open!!...Helemaal vol met stenen!!...Dik 900 kilo stenen, in totaal!!..

Dit was het laatste jaar, dat Ruud campers verhuurde...
Maar toen verkocht Ruud sierstenen....
Oud 28-05-08, 22:01   #213
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Tsja, Freddy!!!.. Was het maar zo mooi!!!..
Ik heb er verder niet zo veel verstand van, maar men zoekt en hakt in de rotsen... en soms.. heel soms, vindt je een eivormige steen.. Daar kan dus van alles inzitten... maar meestal helemaal niets!!!..of iets van een verwaarloosbare kwaliteit...
Vergelijk het maar met de Parels, in de wilde oesters...Vandaar, dat ze geen tijd en zin hadden, om ter plekke al die eieren open te maken..Misschien waren ze het nog wel van plan, om het in Tsjechie te doen.... Maar de camper werkte niet helemaal mee...
En ze wilden de "buit" niet verloren laten gaan....

Char.

__________________________________________________ ______
Char. ...de buit is binnen!!!...( 500 )

Laatst aangepast door char; 29-05-08 om 02:21.
Reden: Char heeft ze nog even nagelezen, en het aantal klopt!!
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-08, 04:22   #214
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Schitterende verhalen. Ik lees ze graag.
Pelhøimov is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-05-08, 13:10   #215
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Hallo Char,
Zoals we van jou gewend zijn weer een schitterend verhaal.
Heb je dat echt allemaal meegemaakt of heb je gewoon heel veel fantasie? Als het laatste het geval is moet je zeker van beroep veranderen en schrijver worden
Oud 23-07-08, 01:42   #216
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Even een handeltje

240 pakken koffie...

Handel?... Mooi!..
Mijn meest drukke periode, voor wat het heen en weer rijden naar Tsjechie betreft, zijn de jaren 1990-1994. We reden af en aan!!..
'We", zijn mijn goede vriend Martin, en ik.

In eerdere verhalen heb ik al geschreven over Sonja en Josef. Zij wonen vlak bij Litvinov in zo'n k*tflat.
Maar goed.. In een dorp,even verderop, woonde en voormalig ijshocky-speler. Een halve God in Tsjechie!...Ik ben echt zijn naam kwijt, maar hij werd op handen gedragen en werd altijd met " U " aangesproken.De goede man woonde in een vrijstaande "villa " in Osek. En hij had daar ook nog een groot winkelpand gekocht... Daar wilde hij een restaurant in beginnen. En de verbouwing was al aan de gang.
De vraag van Sonja was of wij, vanuit Nederland, koffie voor het restaurant mee konden nemen. Want koffie was 4 maal zo duur, daar.(en is nog steeds, in verhouding erg duur)
Geen enkel probleem dus...
We kochten bij AH de goedkoopste gemalen koffie die er was. En omdat het om 240 pakken ging, kregen we ook nog een aardige korting.
Ik had mijn vouwwagen helemaal leeggehaald. En samen met de koffie ging er ook nog wat kleding mee. ( Die kleding wordt het volgende verhaal.)
Verder namen wij, in onze onwetendheid, nog 2 goedkope koffiezetaparaten mee, plus de koffie filters.
Toen wij daar aankwamen was de verbouwing bijna klaar. Het Restaurant kon open!..2 dagen voor de opening hadden ze een varken geslacht. In het gedeelte van het pand, waar nog geen Publiek mocht komen, werden de meest afschuwelijke dingen gekookt, vermalen, en tot " eetbaar " gemaakt.
Ik ging dus na 2 minuten over mijn nek!..
Maar goed... De koffie dus..
De afspraak was: Hij zou de koffie meteen betalen. En dat heeft hij ook gedaan.
En na een (1) jaar zouden wij 25% van de winst op de koffieverkoop krijgen.
Enig idee, hoeveel kopjes koffie je kunt maken met 240 pakken koffie?

Wij kregen na een (1) jaar 58 harde Nederlandse guldens....

Ach ja, toen was de benzine nog niet zo duur, dus we legden er maar zo'n 100 gulden op toe...

Ik kwam er 3 jaar geleden nog voorbij.
Mooi, groot en statig pand.....

Alle ramen en deuren waren dichtgespijkerd....Rijp voor de sloop!...

Char.

__________________________________________________ ____
Char. ...met behaalde resultaten in het verleden, kun je mooie verhalen schrijven...
Oud 23-07-08, 07:53   #217
VIP Lid

Nationaliteit:
Goedzak! Weer een leuk verhaal Char! En nu ben ik benieuwd wat de kleding op heeft geleverd.....
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-07-08, 00:02   #218
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Even kleding verkopen.

Ik heb in mijn leven de gekste dingen gedaan...
Toen ik 12 was stond ik al, op zaterdag, in een slagerij.... Wat zeg ik?... In wel 10 verschillende slagerijen!!... Maar ja die waren toen allemaal van Eimert Teekens... en hij had er een stuk of 20.
Toen ik 14 was ging ik, in mijn vrije tijd, in de kleding werken. In een piepklein zaakje in Leiden. Ik heb echt nog meegemaakt dat mensen, op zaterdag, buiten in de rij stonden voor een Levi's spijkerbroek!!..

Maar goed, ik dwaal weer eens helemaal af....
Ik kocht, samen met Martin, de hele monstercollectie van een bekend Internationaal modemerk. Ik zal de merknaam niet noemen... Maar het begint met een M,...en het eindigt op een X.
De monstercollectie was de wintercollectie voor dat jaar. In januari/februari konden winkeliers hierop inkopen, voor het komende winterseizoen.
350 stuks!!!...Truien, broeken, jurken,jasssen, t-shirts, sokken. sjaaltjes, etc.. En dat weer eens in verschillende kleuren.
Maar!!!.. alles was in een (1) maat... Damesmaat 36...
Samen met de koffie, meegenomen naar Tsjechie, in augustus,.. Sonja wist wel iemand voor de kleding..En hij wilde de handel graag hebben.
Wij komen vrijdagmiddag om een uur of 4 aan. Slepen al die dozen, 5-hoog, over die versleten trapen, in die k*tflat naar boven.. en om 7 uur staat die man voor de deur... Met zijn "assistente".. Maatje 36, gelukkig!!!..Hij vindt het helemaal Top!!.. En wat Wij helemaal top vonden was, dat die meid, midden in de kamer alles ging passen...Wij kochten de hele partij voor 5 gulden per stuk. En hij kocht alles voor 7,50 gulden per stuk. Nog geen vetpot voor ons, maar wij dachten aan de koffie meer te verdienen.
Volgende morgen, zaterdag, haalt hij de hele boel op en we rekenen af..
Die zondagavond willen we weer naar huis. Martin rijdt liever 's -nachts.
Om 18.00 uur staat die man voor de deur. Hij ziet toch maar af van de koop!!... Of hij meteen zijn geld terug kan krijgen?...En dan brengt hij morgen de hele handel wel terug!!...Nou mooi niet dus!... Zaken zijn zaken..
Wij vertrekken om 20.00 uur naar Nederland.

Sonja belde ons een dag later op....De goede man had op zaterdag, de handel in zijn pakhuisje opgeslagen..... In de nacht van zaterdag op zondag was zijn pakhuisje een klein beetje leeggehaald.....

Char.

Laatst aangepast door char; 24-07-08 om 02:38.
Reden: Char houdt zichzelf bezig.
Oud 24-07-08, 04:24   #219
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Even doorstomen.

Nou ,dan gaan we dus gelijk maar door!!...

De bovenstaande titel is niet helemaal goed!... Hoewel?..

Vanaf 1989 tot een een aantal jaren later, hebben wij de gekste dingen naar Tsjechie gebracht. Medicijnen, injectiespuiten,tweede hands versterkers, 20 ton aardappels, koffie, kleding, etc.
MAAR ook 2 bontjassen!!..
Wij waren echt bezig met Tsjechie!!...
Via allerlei mensen/fondsen/sponsors wisten wij, zonder winstoogmerk, een heleboel goederen naar Tsjechie te krijgen. Dat er af en toe een beetje mislukte handel van ons tussen zat, zal niemand ons kwalijk mogen nemen....
Maar goed: Even Doorstomen, dus...
Een bijna familielid, met een aantal stomerijen, heeft nog wel wat nooit opgehaalde kleding hangen..Mooi toch?.. Dat gaat allemaal naar de instellingen voor dak- en thuislozen in Tsjechie. En verder heeft hij, volgens hem, nog 2 heel mooie bontjassen op zolder hangen....
Nooit opgehaald, maar wel helemaal schoon...En keurig in plastic verpakt..
Die nemen wij mee!.. Voor Sonja!...Kan ze eindelijk weer eens schitteren in die troosteloze koude omgeving...

Na een week worden wij gebeld.... Door Sonja!!...Helemaal pis- en pisnijdig!!!!.. Of we een goedkope grap met haar uit wilden halen?..
Wisten wij veel!... Ze had de bontjassen uit het plastic gehaald,.. en die jassen vielen allebei, zo stuk voor stuk, in grote stukken uiteen. Motten dus.
Ik wou nog over Tom Manders, Dorus, beginnen...
Maar ga dat maar eens in het Tsjechisch of Duits uitleggen...

Eigenlijk had hierboven moeten staan: Even schamen.

Char.

__________________________________________________ ____
Char. ...mot gaan slapen...

Laatst aangepast door char; 24-07-08 om 16:04.
Reden: Puntjes zonder i
Oud 26-07-08, 17:47   #220
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Oh Char, wat een prachtige verhalen weer. Wel sneu voor Sonja dat de bontjassen geen succes waren.
Wacht weer op een volgend verhaal, want je hebt er vast nog meer.
Groetjes en een knuffel van mij

Onderwerp-opties

Berichtregels