het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-11-07, 22:43   #151
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Sleutel gevonden!

Zoals ik op de vorige pagina schreef : " ik moet alleen nog de bijpassende sleutels vinden".

Het jaar moest ik even opzoeken. 1992 dus. Wij staan op een vrij grote camping, met een leuk zwemmeer. Ik zit op het terras van de Toko, warme dag, dus aan de thee!... Op een gegeven moment, zie ik een echtpaar met 2 kinderen, vanaf de parkeerplaats buiten de camping, naar beneden lopen. Moeder, en de 2 kinderen gaan zwemmen. Hij loopt mijn kant op, en gaat vlak bij mij aan de tafel zitten. We raken in gesprek. Aardige man!...Ik geef hem een biertje. Ze staan een aantal kilometers verderop, ook op een camping. En hier komen ze zwemmen. De camping waarop zij staan, blijkt de helft goedkoper, dan waar wij staan! Maar hier kunnen ze gratis zwemmen!... Ze komen uit Wassenaar! ... Hij is boekhouder of zo. En doet ook de belastingaangiften voor partikulieren. In die tijd, liet ik altijd mijn belastingformulieren door een zeer bekwaam iemand invullen, Kostte mij toen: 65 gulden.... Maar goed, moeders en de kinderen komen naar het terras. Willen wat drinken of een ijsje. Hij wil zijn portomonee pakken. Klopt op al zijn zakken. Niets dus!!
Die ligt nog in de auto, zegt hij tegen zijn vrouw. Ik haal 'm wel even. zegt hij. Hij klopt, nog een keer, op al zijn zakken....Geen sleutels!!!...Dat zijn geld in de auto ligt, weet hij zeker! En zijn sleutels, mooet hij tussen de parkeerplaats en de Toko verloren zijn. Ik bied aan om te helpen zoeken. Had ik NOOIT moeten doen!...
We zijn 3 kwartier aan het zoeken geweest. Vanaf de Toko, het pad omhoog, in het gras, tussen de struiken...Niets! We komen bij zijn auto. een LADA!!...Hij wilde, waarschijnlijk, niet zo opvallen in Tsjechie. Ik kijk onder de auto, die naast zijn auto staat.... Ja hoor, gevonden! Hij is,als een kind, zo blij. Ik krijg 1 biertje van hem. Vraagt hij aan mij, of hij mijn belastingaangiften mag regelen. Dat is toch aardig van die man?..Dus ik zeg: Ja, graag!

Februari 1993. Ik bel hem op. Lever de hele reut bij hem in. Week later, krijg ik de papieren. Verrassing: ik krijg 1100 gulden meer terug, dan het jaar daarvoor!

Mei 1993. Er valt een rekening op mijn deurmat. 350 gulden (incl. BTW). Zijnde 10% van het bedrag, dat ik van de belasting terug ga krijgen!
Ik bel hem op. Op de vraag, hoe hoog de rekening zou zijn, wanneer ik bijvb. 6000 gulden terug zou krijgen, zegt die lampenkap: 10%. Dus 600 gulden, voor het zelfde werk! Dus ik vraag, hoe dat gaat wanneer ik moet "bijbetalen". Of hij dan, ook daaraan 10% MEEBETAALD!.. Hoorn op de haak.
Ik heb de rekening maar betaald.
Meer dan een jaar later, krijg ik een brief van de belasting. Of ik even 1200 gulden terug wil storten!

Ik zag hem,vroeger, nog wel eens fietsen, in zijn versleten jas.... In Wassenaar.... De eerst volgende keer dat ik hem tegenkom, zal ik hem even wijzen op dit Forum, met de mooie verhalen.
Of hij een internetaansluiting kan betalen, weet ik natuurlijk niet!
Maar ik heb zo mijn twijfels.....

Voor vrienden (en OOK Maria):... Char..
Oud 17-11-07, 22:48   #152
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Een heerlijke kouwe kak poep wie heb je gescheten figuur.
Oud 17-11-07, 23:02   #153
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Even om misverstanden te voorkomen: Hier bedoelde ik uiteraard Char niet mee , maar die kak-meneer uit Wassenaar die hij zo keurig heeft omschreven. Ik kreeg al een PM-etje daarover, vandaar.
Oud 17-11-07, 23:31   #154
Rijk&
Gast

Haha, Dat is een mooi verhaal Carlo!

Het komt me vaag bekend voor, als IT- consultant heb ik nogal wat oude klantjes uit de tijd van mijn eigen bedrijf, Zoals de meeste IT-ers weten, steek je nogal wat tijd in een computerprobleem, helemaal als ze eerst zelf aan het klooien zijn geweest.

Maar goed, ik hanteer voor een normale onderhoudsbeurt € 22,50. Dat wordt door een enkeling veel genoemd, steel ik meer dan 1 1/2 uur in een systeem dan loopt de meter á € 12,50 per 30 min.

Zo kwam het onlangs voor dat ik een 'oud' computertje op mijn bureau krijg met wat 'geheugenfouten' Ik zeg tegen de eigenaar, de computer is mijn arbeidskosten niet meer waard, u schaft een nieuwe aan voor nog geen € 450,= .

Maar dat ding moet koste wat kost gemaakt worden; en doe er gelijk nog maar wat werkgeheugen erbij!

Oké, ik geef vooraf even een belletje wat de kosten zullen zijn.

twee Dimmen, Sdramm 512/133 á € 55,= stuk, arbeidsloon (herinstallatie, configuratie, de en montage, +/- 8 uur het was een 733 Mhz compaq (incluis compabiliteitsproblemen)

Meneer gaat akkoord. Ik zeg toe dat de computer een dag later klaarstaat.

Totaal 11 uur werk maar zoals afgesproken 8 uur in rekening gebracht.
Ik bel meneer: uw computer staat klaar, wat denk je?

Ja, sorry, we hebben een nieuwe gekocht, die was in de aanbieding. Voor € 345,= verkoopt u deze maar.

Enigzins verbouwereerd hoor ik een droge klik. en de verbinding is afgebroken.

Nu heb ik gelukkig zo mijn contacten, en de e-mail correspondentie wordt altijd bewaard. uiteraard ook de offerte etc. Gewoon even doorgeschoven naar een bevriende collega.

Meneer heeft zojuist een rekening betaald van € 645,= inclusief administratie en invorderingskosten.

Moet ongetwijfeld een fikse tegenvaller voor hem zijn geweest. Ik wil Carlo hier mee zeggen dat het verstandig is niet altijd af te gaan op vage bewoordingen, en misschien toch voortaan een prijsopgave te vragen.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 17-11-07, 23:53   #155
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Aardig

Rijk, ik begrijp jouw verhaal. En uitleg.

Maar deze figuur was zo blij, dat Ik zijn sleutels had gevonden. Waarna ik dacht, dat hij als "tegenprestatie" mijn belastingaangifte wel even, gratis, zou doen. Ik dacht nog: Wat aardig!!!..

Ach ja, ze lopen overal rond. (Neukers en Genaaiden).

Laatste zin mag weer weg!

Char....OOk voor Maria...
Oud 17-11-07, 23:59   #156
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
Ja Char, kouwe kak hé die lui uit Wassenaar.
Harde leerschool voor jou geweest.
Oud 18-11-07, 00:01   #157
Rijk&
Gast

Het is een kostbare les geweest moet je maar denken, Alleen zo jammer dat het keer op keer blijft gebeuren als je op goed vertrouwen afgaat.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 18-11-07, 00:21   #158
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ja, iedere keer weer het gevoel in de maling genomen worden. De laatste keer van mij is een aantal jaren geleden. Ik had 4 jaar gekampeerd op een camping in Blaricum. Toen was ik het zat. Toch de caravan nog mooi opgeknapt, de tent ingesmeerd, was nog maar 2 keer gebruikt. De caravan opgeslagen bij de camping.

Na een paar dagen had ik ineens het gevoel; ik stop ermee en ga weer op pad. De caravan+voortent+luifel en alle spullen te koop aangeboden. Er melde zich een man uit Blaricum, grote sigaar, keurde de boel en wilde de handel wel hebben.

Ik was allang blij, maar de man had geen geld bij zich. Maakt toch niet uit, dan maak je het over. De man wilde wel graag de caravan nu meenemen. Tuurlijk dat is goed.
Natuurlijk kregen we geen geld. En ineens voelde ik me genaaid. Is hij nou helemaal gek! 150 euro hadden we gevraagd, toch geen idioot hoog bedrag.

Normaal zou ik het laten zitten, maar toen werd ik strijdlustig en moest en zou die 150 euro hebben. Vele mailtjes volgden en ik was vastbesoten om het geld te krijgen, niet om het geld, maar om het idee dat ik me niet zo in de maling liet nemen. Ik blufte me er door heen en uiteindelijk stuurde hij twee maal 75 euro.

Zo, ik was trots op mezelf.
Oud 19-11-07, 05:21   #159
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Koffie verkeerd

Niets ten nadele (of, hoe schrijf je dat) van de Tsjechen!!..Maar in de rij staan,.... dat kunnen ze!! Jaren geleden opende Albert Heijn, de eerste eigen supermarkt in Praag. De naam was volgens mij toen "Perla" (ook dat kan ik fout hebben).Er werd flink reclame gemaakt!.. Vooral het gratis bekertje koffie, of thee, tijdens het boodschappen doen, sprak erg aan!!... Het liep storm!... Vele mensen stonden in de lange rij buiten, om naar binnen te mogen!...
Bijna allemaal, hadden ze een thermoskan bij zich, voor de gratis koffie!!!

Char.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-11-07, 21:04   #160
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bijna allemaal, hadden ze een thermoskan bij zich, voor de gratis koffie!!!
In NL vind je hele kuddes huisvrouwen om 8.45 uur bij de AH. De kinders naar school gebracht, bakkie doen en even beppen met andere dames in de winkel. Gezellie.

Ik vond het juist leuk als er iemand thuis op visite kwam, toen onze kinderen klein waren. Maar ja. Ieder zijn meug.

Ik ga de tip even doorgeven over die thermoskan. Geweldig! Ik zie het al helemaal voor me.
Ruud en Esther is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels