|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#111 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Driemaal raden wie uiteindelijk het gelag betaald.
|
|
|
|
|
#113 |
|
VIP Lid
|
Ik heb laatst dat afmeten ook zien gebeuren in een tsjechisch restautant en ernaar gevraagd.
Het bleek om de resten van een bruiloft van de vorige dag te gaan, waarvoor het hele restaurant was afgehuurd. Voor ca. 120 gasten waren er enkele 10-tallen flessen met verschillende soorten drank in kratten en in de koelkast(en) apart gezet. Op een lijst (uit de computer) stond dit alles aangetekend. Lege flessen gingen weer in de kratten. Met het maatglas werden de aangebroken flessen nagemeten. Het aangebroken laatste vat bier werd gewogen. Zo kende men de totale consumptie en hoefde men niet alles te noteren of intikken in de computer. Dat was teveel werk tijdens de grote drukte. Voor het normale dagelijkse gebruik werd vertrouwd op de correctheid van het personeel. Wel werd een lijst bijgehouden in het magazijn waarop de eruit gehaalde flessen werden aangetekend. Die lijst werd (dagelijks?) met de voorraad en de uitdraai van de computer vergeleken. (Overigens werden de meeste gratis aangeboden drankjes ook als zodanig aangetekend!!) Baas en personeel zeiden hiermee goed te kunnen werken. Verschillen bleken miniem.
|
|
|
|
#114 |
|
Actief Lid
|
Char (mijn bijna familie) ga door met je verhalen. Ik geniet ervan en heb weer eens wat om te lachen als ik op het tsjechie net ben.
![]()
|
|
|
|
#115 |
|
VIP Lid
|
1000 Kronen
IK noem geen plaats, en de naam van het restaurant al helemaal niet! Ik kom al jaren in een heel goed restaurant. Zeg maar bovengemiddeld goed! Ik ken de eigenaar goed. Geen kennis, meer een maatje. Zaterdagavond. Ik heb niet besproken. (we zijn net in Tsjechie) Alles vol, op 1 tafel na! Wij zijn met 5 personen. Tafel is besproken door een Nl-er, voor 6 personen Ik kijk even, met mijn vriend/maatje, naar de naam van deze persoon. Ik vraag: wat doet die vent hier? Hij zegt: Ik ken hem wel. Hij komt hier af en toe, maar vorige week kon hij opeens niet betalen. Vanavond komt hij met klanten van hem, om hier te eten, en betalen... .Ik ken die vent dus wel. Wij aan de bar, met z'n vijven. Komt die lamlul binnen met 4 klanten, plus zijn vrouw. Hij loopt naar de bar, en zegt , wijzend op de enige lege tafel: ik heb deze tafel gereserveerd. Ik sta op, en leg een biljet van 500 kronen op de bar. Ik zeg tegen mijn Tsjechische maatje: Hier, dit is alvast de fooi, voor vanavond. Kunnen we nu aan die tafel gaan zitten? Hij knikt, van ja... Daar had die lampenkap, met 4 klanten, natuurlijk niet op gerekend! Hij legt 1000 kronen op de bar, en zegt: Wel ,aan die tafel graag! Ik ben hier met belangrijke klanten!! Wij zitten inmiddels aan de tafel. Hij krijgt 45 kronen terug. Van de bijna 1000 schuld, van zijn vorige bezoek. Ach ja, Tsjechie en Char,... Een pot nat!
Carlo Ik heb de Heer W. nooit meer in dit restaurant gezien.
Dat zeg ik!!...voor Vrienden: ...Char Bericht 17-10-07 om 02:08 aangepast door char. |
|
|
|
|
|
|
|
#116 |
|
Actief Lid
|
Jij durft wel hoor Char. Ik geloof niet dat ik dat gedaan had. Ja oke ben een bangerik. Maar mooi vindt ik het wel.
Trusten (bijna) familie tot 10 november a.s. Ik ga nu naar mijn mand. Groetjes ook van Dick. Knuffel van Gerda ![]()
|
|
|
|
#117 |
|
VIP Lid
|
Even vergeten
Wij hebben/ hadden een vouwwagen. Ik mag geen reclame maken, maar het is een Camplet. Staat in 10 minuten! Wij stonden op de camping bij Cerverny Klastor. Nu Slowakije. Met kleine Niels. (zie : even in Polen). De camping ligt dus in een dalletje. Alles loopt naar beneden, tot aan de rivier. Na 1 dag zetten wij het tentje van Niels op. Naast de vouwwagen. Hij, en wij, gaan zeer laat naar bed. Niels in de slaapzak, in zijn eigen tent. De volgende morgen word ik wakker, (nou ja, wakker), en ik kijk in de de open tent van Niels. Geen Niels dus!!! En ook geen slaapzak!...Ik roep mijn vriendin. Niels is weg!!!....Wij zoeken... ligt hij dus 70 meter verderop, naar beneden, tussen de struiken, in zijn slaapzak. Ik weet dit dus niet zeker, en Niels ook niet, maar waarschijnlijk is hij in zijn slaap, met slaapzak en al, tijdens zijn slaap, naar beneden gerold!! Dat "Even vergeten" slaat op het feit dat ik dit nog niet eerder verteld heb, maar ook op, dat van toen af zijn tent, door mij persoonlijk, dichtgeritst werd!!
Carlo.
Dat zeg ik!!...voor Vrienden: ...Char Bericht 19-10-07 om 05:37 aangepast door char. Reden: Ja, zo' n plaatsnaam, uit het blote hoofd...en waarschijnlijk nog fout!! |
|
|
|
|
|
#118 |
|
VIP Lid
|
Even lachen?
Ja, voor ons wel!... We rijden, mijn goede vriend Martin en ik, terug naar Nederland. We zijn onderweg van Sobesice, (bij Susice, in Sumava) naar de grens met Duitsland. Het is eind mei, en dik 15 jaar geleden. We moeten nog een flink stuk rijden, tot aan de grens. We rijden op een stuk weg, waar je eigenlijk niet merkt dat je in de bergen rijdt. Voor ons, opeens, een tractor met een tankwagen erachter. Het is al bijna donker. De tractor, of eigenlijk de tank-aanhangwagen heeft een oranje zwaailicht, achterop hangen. Geen geringe tractor! Rijdt zomaar met een paar duizend liter achter zich, lekker meer dan 50 km. p/u.! Dus geen reden om in te halen, op deze bochtige weg. Dan gebeurt er wat. Een kuil in de weg, of een ander obstakel waar de tractor en tankwagen overheen gaan. De man in de tractor heeft niets in de gaten, maar de afsluiting, aan de achterkant, van de tank gaat een beetje open!... Er komt volgens ons gewoon water uit. Beetje afstand houden dus. We gaan een beetje omhoog. En wij al grappen maken: Jan, ga jij even water halen, want onze put staat droog, en de koeien moeten morgen toch wel kunnen drinken! Het waterspoor wordt niet veel groter. maar na 2 kilometer, op een helling, stopt de tractor. Hij stopt om links af te slaan, een boerenerf op. Hij moet op 2 auto's wachten. En op het moment dat hij linksaf slaat, komt er niets meer uit de tank.
Morgen weer een dag! Carlo
|
|
|
#120 |
|
Actief Lid
|
Nog steeds laat op hé !!!!
Maar weer een mooi verhaal. Komt er nog een vervolg ?? trusten voor straks. Knuffel van Gerda ![]()
|
|