Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Diversen - Mooie Verhalen
Een boek?

Een boek?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 02-11-07, 21:04   #31
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Herhaling van een topic.

We gaan een discussie van twee jaar geleden weer herhalen. Ook nu weer veel goede bedoelingen en ideeen. Heb de 12 bladzijden van de vorige discussie/topic even doorgenomen. Er is/schijnt wezenlijk niets veranderd te zijn.

Zolang er niet iemand opstaat die eventueel borg staat voor de te maken onkosten, zolang er niemand echt opstaat om de kar te trekken, zolang ...... zolang.......

Tot de volgende keer maar weer. En weer 12 bladzijden lang.
Oud 02-11-07, 21:59   #32
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Bedankt Tabe!... En dit is dus positief bedoeld!.. Ik ga er voor! Wanneer ik teksten en foto's van dit forum mag gebruiken, komt er een boek! Het vervelende is: het begrip "inspraak". Altijd moeilijk. Geen inspraak, is eigenlijk het beste.
Even kijken, wat hierop de reacties zijn.
Carlo.
Oud 03-11-07, 15:24   #33
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Beste Carlo
Ik ben blij dat je mijn bijdrage aan dit topic positief opvat. Ik wilde al het positivisme mbt dit onderwerp niet in de kiem smoren.

Je hebt het over inspraak. De vorige keer heb ik voorgesteld een soort commissie van vrijwilligers te benoemen/in te stellen uit forumleden die op verschillende fronten enige kennis hebben van bepaalde onderwerpen en dus van advies kunnen dienen. Forumleden zouden bij deze commissie terecht kunnen mbt vragen en opmerkingen etc. Want vragen krijg je. Een soort inspraak dus. Dat lijkt me nodig en wenselijk wil je een boekwerk maken voor een breed (tsjechie)publiek. Verder heb ik gevraagd of er iemand borg zou kunnen en willen staan. Geen reacties dus. En je komt voor de nodige kosten; dat is wel zeker.

En er komt nogal wat werk op je af. Onderschat dat niet.

Als je de vorige topic nog eens goed doorneemt zul je al een paar vragen en opmerkingen tegen komen. Niet iedereeen is er van gecharmeerd dat zijn naam in een boekwerk wordt genoemd. Heb dat zelfs al binnen eigen familie/gezin. Je zult dus voor elk verhaal en foto toestemming moeten hebben van de opsteller/maker. Persoonlijk heb ik toestemming gegeven voor publicatie, maar ikzelf zou, bijvoorbeeld, graag weten welke artikelen van mijn hand worden gebruikt voor het boek. Misschien is enige anonimisering wel wenselijk.

Dan welke verhalen komen er in het boek en wie bepaalt dat. Als je dat zonder inbreng van enige inspraak kunt regelen dan heb je mijn zegen. maar ga er maar vanuit dat niet iedereen daar zo over denkt.

Dus mijn advies: wel inspraak maar wel onder 1 eindverantwoordelijke, met name diegene die de financiele risico's loopt.

Ben benieuwd of er reacties komen. Misschien wel weer 12 bladzijden lang. Je ziet het Carlo, ik ben en blijf een cynicus.
Overigens ben ik best bereid mijn "steentje" bij te dragen. (nog steeds)

Groeten
Tabe
Oud 03-11-07, 16:12   #34
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Bedankt Tabe!!...Jij hebt mijn 2 laatste zinnen goed begrepen. Geen inspraak is eigenlijk het beste. Maar daarna vraag ik toch weer om reacties, op deze stelling. Ben ook zeer benieuwd, op wat er komen gaat!!!...
Carlo.
Oud 03-11-07, 18:01   #35
Actief Lid

ceesfijneman's avatar

Nationaliteit:
Char van mij heb je toestemming om fotos en al wat je verder kan gebruiken zonder inspraak te gebruiken.
Mocht je op bepaalde onderwerpen meer info willen graag via mail of p.m. Toch denk ik dat het een tijdrovend werk is maar als je broers er aan mee werken kan ik het straks in het bejaardenhuis mischien lezen.
Oud 03-11-07, 19:16   #36
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Hij is weer "FIJN" Cees!!!...
Carlo.
Oud 03-11-07, 19:57   #37
Rijk&

Haalbaarheid????

Geen berg te hoog of hij kan beklommen worden!

Geen standaard reisboekje, nee gevoel, lering en het zien, als dat geen 'best seller' wordt.

Een Super idee, het kan er komen desnoods (voorkeur, zelfs misschien) uit eigen middelen.

Ik maak tijd en heb zin!
  Bericht citeren in antwoord
Oud 04-11-07, 07:59   #38
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ik hoop echt dat het een "sfeer" boekje wordt. "Waarom zijn we allemaal verlieft geworden op Tsjechië?"
De kampvuren, de lieflijke dorpjes, de vriendelijke mensen, de rust.....
Ikzelf hoef niet alle bezienswaardigheden op een rij, wel de sfeer proeven van een plaatsje, dorpje of streek.

Ik was zo verbaasd van de eerste Tsjech die ik ontmoette, de man die mij een prachtige bloem gaf na twee dagen rijden, of de man die spontaan de "vogeltjesdans" voor ons ging doen in een restaurant, omdat we uit Holland kwamen. Dat soort verhalen...het "voelen" van Tsjechië. Hiermee bedoel ik niet dat deze verhalen erin zouden moeten, maar ik geef ze even als voorbeeld omdat ze voor mij de sfeer van Tsjechië lieten voelen.
Oud 04-11-07, 18:40   #39
Actief Lid

perun's avatar

Nationaliteit:
Tabe je bent een man naar mijn hart.
nuchter en kritisch, maar om een positieve reeele bijdrage te leveren.

zelf ben ik geen schrijver, maar meedoen lijkt me geweldig.
zelf zie ik het voor me om onder het genot van een pint eens te brainstormen over welke streken en steden etc er zouden moeten worden "besproken" Daarna gericht gaan zoeken naar de verhalen die er zijn op het forum. vervolgens kan er nog gericht "geschreven" worden. hiermee bedoel ik die verhalen die nu nog niet op het forum staan, maar wel zich er voor lenen om een mooie plaats te krijgen in het Tschechie.net boek
Verder wil ik evt wat coordinerend werk plegen etc. schrijven is echt niet aan mij besteed, dat mogen onze toppers doen.

er werd gesproken over evt redigeren van namen etc mbt privacy. dat snap ik en ben ik niet tegen. Maar toch een kritische noot: hier op het forum is het toch ook te lezen voor alles en iedereen? dus zelf zie ik het probleem niet.

dus om kort tegaan: waar en wanneer gaan we een pintje drinken?
Oud 04-11-07, 18:41   #40
Actief Lid

perun's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mayca schreef:
Bericht bekijken
Ik hoop echt dat het een "sfeer" boekje wordt. "Waarom zijn we allemaal verlieft geworden op Tsjechië?"
De kampvuren, de lieflijke dorpjes, de vriendelijke mensen, de rust.....
Ikzelf hoef niet alle bezienswaardigheden op een rij, wel de sfeer proeven van een plaatsje, dorpje of streek.

Ik was zo verbaasd van de eerste Tsjech die ik ontmoette, de man die mij een prachtige bloem gaf na twee dagen rijden, of de man die spontaan de "vogeltjesdans" voor ons ging doen in een restaurant, omdat we uit Holland kwamen. Dat soort verhalen...het "voelen" van Tsjechië. Hiermee bedoel ik niet dat deze verhalen erin zouden moeten, maar ik geef ze even als voorbeeld omdat ze voor mij de sfeer van Tsjechië lieten voelen.

juist DAT moet er in. de rest zoeken ze maar op in de capitool gids ofzo

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed