het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-11-07, 01:37   #21
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Museum?

Paula, dat is toch dat dorp zo'n 15-20 km. onder Tabor? Met dat museum voor Keramiek? En de plaats, waar nog maar weinig Tsjechen een opleiding in die richting kunnen volgen?... Ik ben daar tig.. jaren geleden geweest. Er was een grote tentoonstelling van de belangrijkste Tsjechische keramisten, vanaf 1930- tot toen. Echt goed werk dus! ( Ja, niet alles) In zo'n kleine plaats verwacht je zoiets niet! ... Mooi onderwerp voor het BOEK!!!
Carlo.

Hetzelfde geldt voor andere kleine/ wat grotere plaatsen, zoals Horice. (steen- beeld-houwers. Grafmonumenten). Of plaatsen waar glasblazers groot zijn geworden. Bijzondere gebouwen, pleinen bossen, bergen,kerken, maar vooral mensen! Er mag best wel een beetje historie in het verhaal zitten. Vul het verder aan met jouw gevoelens. En je hoeft het niet mooier te maken, dan het is / was.
Nogmaals, Carlo.
Oud 02-11-07, 08:06   #22
Super Lid

Maria's avatar

Is er een DTP´er op het forum die een opzet van de layout kan maken. Weet je in elk geval hoeveel woorden je moet schrijven voor header, inleiding, etc.
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 08:11   #23

kukel's avatar

Nationaliteit:
Stel dat je een boek gaat maken, moet je vooral geen proffessionele dingen gaan bedenken.
Krijg je weer een reisboek zoals zo velen.

Gewoon een boek maken met verhalen, niet geredigeerd, met spelfouten en al.

De ziel moet er in zitten.

Gewoon een boek van amateurs voor proffessionals.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 08:15   #24
Super Lid

Maria's avatar

Is ook erg leuk Kukel, maar spelfouten zou ik er wel uithalen.
Ook een vaste structuur maakt het geheel leesbaar.
Je wilt tenslotte mensen de sfeer meegeven van Tsjechië, en als ze zich na 2 pagina´s al rot ergeren aan onoverzichtelijkheid, rommelige opmaak en typefouten dan bereik je dat niet (denk ik hoor).
Oud 02-11-07, 08:38   #25

kukel's avatar

Nationaliteit:
Je slaat de spijker op zijn kop.
je geeft exact de sfeer van Tsjechie aan.
Oud 02-11-07, 09:18   #26
Super Lid

Maria's avatar

Als je wilt dat anderen die sfeer ook meekrijgen (want waarom anders een boek) dan zou het toch wat meer structureren. Maar goed Kukel, ik ga geen verhaal schrijven dus zal ik me niet meer mengen in dit topic.
Oud 02-11-07, 09:22   #27

kukel's avatar

Nationaliteit:
Oh nee hoor Maria, dat is niet rot bedoeld hoor van mij.
Gewoon lekker meepraten.
Je weet toch, hoe meer zielen hoe meer vreugd.
Oud 02-11-07, 09:29   #28
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Maria schreef:
Bericht bekijken
Is er een DTP´er op het forum die een opzet van de layout kan maken. Weet je in elk geval hoeveel woorden je moet schrijven voor header, inleiding, etc.
Ik ben geen proffesionele dtp'er maar heb wel enige ervaring met het opmaken van dit soort boekwerkjes en bezit ook de software hiervoor. Regels voor een inleiding en header zijn er niet. Wat denk ik nodig is is een eindredacteur die lijn brengt in het geheel en ervoor zorgt dat foto's en tekst mooi in elkaar passen. Kost wel veel tijd, maar wil wel meewerken aan zo'n boek.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 15:10   #29
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bericht bekijken
Paula, dat is toch dat dorp zo'n 15-20 km. onder Tabor? Met dat museum voor Keramiek? En de plaats, waar nog maar weinig Tsjechen een opleiding in die richting kunnen volgen?... Ik ben daar tig.. jaren geleden geweest. Er was een grote tentoonstelling van de belangrijkste Tsjechische keramisten, vanaf 1930- tot toen. Echt goed werk dus! ( Ja, niet alles) In zo'n kleine plaats verwacht je zoiets niet! ... Mooi onderwerp voor het BOEK!!!
Carlo.
Carlo, dit is inderdaad zo. Bechyne is in de eerste plaats bekend om zijn keramiek en om het kuuroord.
Verder ligt het het in een mooie omgeving ( kan niet anders in Tsjechie bijna ) en staat en bv een enorm kasteel en klooster.
Genoeg over te vertellen dus.
En aangezien ik er ook nog eens woon lijkt het me wel leuk hier wat meer bekendheid aan te geven.

Pauline
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-11-07, 20:13   #30
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
ik ben het er mee eens dat het professioneel word want anders word het niks. maar volgens mij halen uitgevers fouten erwel uit.

Onderwerp-opties

Berichtregels