Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Cultureel - Muziek, Film, Radio & TV
TV-serie "Ik vertrek"

TV-serie "Ik vertrek"

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 29-09-06, 06:13   #31
Forum Freak

Pelhøimov's avatar

Nationaliteit:
Leuke uitzending en wat een lef om op latere leeftijd nog aan zo'n groot avontuur te beginnen. Petje af.
Ik wens Peter en Hetty van camping de Berg dan ook heel veel succes.

groetjes

Jeanne
Pelhøimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-09-06, 06:23   #32
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben hier thuis genoten van de uitzending. Wat een schitterende lokatie, de beelden op het laatst van de uitzending dat je zo van boven over de camping kijkt vond ik prachtig.
Ook ik ben benieuwd naar de Tsjechische les op de computer.
unita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-09-06, 08:03   #33
VIP Lid

Beruska's avatar

Het was een leuke uitzending, dat wel.
Wat me erg verbaasde dat familie Jordaan naar Tsjechië is vertrokken zonder een woord Tsjechisch te kunnen, zonder het plaatsje te hebben gekocht en het maar een keer gezien te hebben. Ze wilden een camping runnen omdat ze zelf leuk vonden op een camping te staan.
Ze zijn vertrokken naar een land waar ze maar paar keer zijn geweest.

Ikzelf zou zoiets niet durven.

Het programma liet Tsjechië van 50 jaar geleden zien.
De camping zag er uit alsof er niemand sind 1970 niks aan gedaan had.
En nee, het is zeker geen gewoonte om je gasten eten op te scheppen en niet bij dezelfde tafel naast je gasten te gaan zitten!

En nog iets.
Integratie is iets waar Nederlanders het graag over hebben. Hoe kan dat nou dat familie Jordaan na 6 maanden in Tsjechië nog steeds geen woord Tsjechisch kon spreken?
Oud 29-09-06, 09:07   #34
Actief Lid

Nationaliteit:
Ja, was er laatst niet ook zo'n programma over een LPF-man uit Oss die naar Tsjechië emigreerde? Ik hoorde erover van mijn moeder en begreep dat zelfs deze man geen woord Tsjechisch sprak. En dan hebben we het over zo'n integratie-maniak uit de LPF! Ongelofelijk.
Oud 29-09-06, 11:41   #35
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Ik vond het een hartstikke leuk programma, we hebben met z'n 8-en zitten kijken, aansluitend aan onze cursusavond- Tsjechisch (Albert heeft er zelfs de voetbal voor laten schieten) en hebben inderdaad wel gegniffeld bij de spraakverwarring. Maar begrijpen deze problemen ook zeker. Zo'n camping met trekkershutjes blijft ook heel aantrekkelijk voor tsjechische mensen, dus het zal zeker niet de laatste keer zijn dat ze tsjechische gasten hadden. Ik heb het gevoel dat het allemaal best op zijn pootjes terecht zal komen. Ik vond het programma in ieder geval een stuk positiever dan de vorige met die LPF-man. Ze gaan evoor, zetten overal hun schouders onder en om met 55+ nog een taal te leren is zeker niet makkelijk, maar zal geleidelijk aan best beter gaan. En tuurlijk kiest niet iedereen ervoor om zonder taalkennis zich in zo'n avontuur te storten, ikzelf zou er zonder mijn (tsj) vriend nooit aan begonnen zijn, maar dat hoeft niet uit te maken voor anderen. Ik vind het lef, leuk en avontuurlijk. Peter en Hetty, doe je best!
Oud 29-09-06, 12:17   #36
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Helaas heb ik maar een klein stukje gezien.
ik herkende veel van de web-site en die mag er wezen.
Vooral de opname met uitzicht op bos geeft mij vakantieprikkels en de omgeving heb ik via internet al verkend.
Ik ga al vooraf van alles regelen als ik op vakantie ga. Niets voor mij om zonder kennis van de taal zo`n stap te zetten.
Maar daarom heb ik misschien wel des te meer bewondering voor Hetty en Peter, maar ook voor `hun hulptroepen` petje/hoedje af
Wie weet gaan we er nog eens uitproberen hoe het in de praktijk werkt.
De taal kan dan in ieder geval geen probleem zijn.
Ik wens jullie veel succes.
Groetjes Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-09-06, 12:57   #37
Nieuw Lid

corrys's avatar

Nationaliteit:
Zojuist het programma gekeken via 'uitzending gemist'. Fantastisch, wat een avontuur!!!! Het ziet er mooi uit, en dat zal alleen maar nog beter worden.
Peter en Hetty; heel veel succes toegewenst!!!!!!!
Oud 29-09-06, 13:13   #38
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Beruska schreef:
En nee, het is zeker geen gewoonte om je gasten eten op te scheppen en niet bij dezelfde tafel naast je gasten te gaan zitten!
Dat ben ik niet met je eens, oudere mensen laten gasten nog steeds rustig alleen eten en komen af en toe om de hoek kijken of er nog meer eten moet komen of al afgeruimt kan worden.
Het kostte ons altijd heel erg veel moeite om de gastheer en -vrouw bij je aan tafel te krijgen.
Oud 29-09-06, 14:15   #39
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Peter en Hetty gefeliciteerd met het reeds geboekte resultaat. De uitzending zal zeker een stimulans zijn voor het komende seizoen en voor volgend jaar. Dit zowel voor jullie als voor nieuwe gasten. Succes verder.
Oud 29-09-06, 14:48   #40
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Beruska schreef:
Integratie is iets waar Nederlanders het graag over hebben. Hoe kan dat nou dat familie Jordaan na 6 maanden in Tsjechië nog steeds geen woord Tsjechisch kon spreken?
Ik heb net de hele uitzending gezien en ik ben het helemaal met Beruska en Lisa F. eens. Ook geeft Hetty in de uitzending aan verder niet echt snel de taal te willen gaan leren, erg onverstandig lijkt mij. :snik:
Blijkt ook wel uit c(r)ommunicatie die ze met de Tsjechen heeft. Erg grappig, maar slecht voor integratie en bovendien maakt dit het goed runnen van hun campingbedrijf heel moeilijk, zo niet onmogelijk.

Toch wens ik ze heel veel succes.

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed