![]() |
|
|
#121 |
|
Super Lid
|
Onbezonnen of een vlucht? Ik had ook zo mijn vraagtekens bij deze uitzending. Respect heb ik wel voor hun lef en durf, veel mensen willen eerst duizend en 1 zekerheden hebben om hun droom te verwezelijken en durven geen risico's te nemen. Dan zal het zeker lang duren voordat je droom werkelijkheid wordt. En de kinderen gaven mij best wel een gelukkige indruk in deze nieuwe situatie.
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Pivonist
|
In opperste verbazing heb ik zitten kijken, na dat je in Nederland Failliet bent ga je naar..........Tsjechië zonder enige voorkennis. Aldaar aangekomen valt het je op dat het s'avonds koud wordt en dat s'winters de dagen kort zijn en de Tsjechen bruinkool, hout enz. stoken en het regent er ook wel eens.
Nee dan maar naar Spanje, dat wilde hij toch al, nu ik hoop dat hij veel sukses heeft aldaar, maar ik hou mijn hart vast. De failliette man neemt een makelaardij over, die was "toevallig" te koop, in mijn ogen zijn deze figuren niet dapper maar oliedom, het zijn geboren loosers. Ja, Spanje zit te wachtten op dit randfiguur, de redding van de ingestortte vastgoedmarkt. Voordat je je ergens wil vestigen ga je toch eerst je eigen terdege voorbereiden en het land van je keuze goed verkennen? Nogmaals ik hoop dat het goed met ze gaat, maar ik vrees het ergste en voor de kinderen is het rampzalig als het foutgaat. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Forum Freak
|
Maria, ik reageerde vooral zo omdat over het algemeen mensen zoveel zekerheden willen hebben. Daarom vind ik het dapper dat ze er zich zo doorheen proberen te slaan, er toch nog iets van proberen te maken. Ik denk ook dat het een soort noodsprong is, maar wat ik dan dapper vind is dat ze niet bij de pakken gaan neerzitten. Daar hebben de kinderen ook niets aan. Wat voor uitwerking het op de kinderen heeft moet natuurlijk nog blijken. Ik zou ook niet zo snel op deze manier vertrekken, ben ook wel iemand die wat van een houvast moet hebben, vooral als er nog jonge kinderen bij zijn, maar de kinderen maakte op mij geen ongelukkige indruk. Tenminste nu niet, dus ik hoop echt van harte dat het ze allemaal gaat lukken om een goed bestaan op te bouwen, waar dan ook.
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Nu is Berry ook NL ontvlucht, hij mocht immers het land verlaten voor een korte vakantie. Wat voor schade richt hij weer toe in een ander land. Je zou maar zaken met hem doen. Hier kan nooit iets goeds uit voortkomen. Als ik zijn vrouw was, zou ik mijn verantwoordelijkheid als moeder nemen en weggaan. De kinderen wordt in deze situatie geen enkele veiligheid geboden. Altijd op de vlucht. Als vrouw alleen met de kinderen kun je een prima, veilig en eerlijk bestaan opbouwen. Dit is ze immers aan haar kinderen verplicht. |
|
|
|
|
|
|
#126 |
|
Lid
|
Deze reactie lijkt me nu ook weer een beetje overdreven, oké het is misschien niet meteen de beste keus om met 3 kinderen op de achterbank weg te gaan zonder dat je precies weet wat je doel is, maar waarom zou hier nooit iets goeds uit voort kunnen komen? dat lijkt me een beetje voorbarig. En zijn vrouw stond toch achter hem en steunde hem ook, waarom zou ze dan moeten vertrekken? En die kinderen zagen er nog wel gelukkig uit, alhoewel het natuurlijk geen goede ontwikkeling is om bijna 5 maand niet naar school te gaan, zitten ze nu toch op een school daar en hebben ze een (simpel) huis, dat jongetje zat zelfs nog bij een Nederlands meisje in de klas, dus het lijkt me sterk dat ze op deze manier geen goed/veilig bestaan op kunnen bouwen. Ik wens ze in ieder geval succes!
Dit is trouwens hun website: http://www.costa-brava-immo.eu/_sgt/f10000.htm |
|
|
|
|
|
#127 |
|
Super Lid
|
Ik denk dat Ruud/Esther bedoelt dat het huidig bestaan niet gebouwd is op eerlijkheid. Je laat je shit achter je en maakt er het beste van. Voor hunzelf lukt dit Misschien, maar punt 1 wat laat je achter je (er zijn vast mensen die nog wat tegoed hebben van deze familie) en punt 2 wat voor voorbeeld geef je je kinderen?
De vrouw in kwestie is m.i. te naief om haar man te doorzien, hoewel ze heel positief en liefdevol overkomt of juist wel daardoor. Jammer want zonder hem is ze wellicht beter af. Goed/veilig bestaan? Nee, dat denk ik niet, nooit gebaseerd op zo'n onvast fundement van leugens en in-de-steek-laterij. Born loser (hij). Zij? Sneu. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Volwaardig Lid
|
Zou je via hun een huis kopen where ever?
|
|
|
|
|
|
#129 |
|
Forum Freak
|
Ammuhnooitniet!!! Zo'n kerel is toch nooit te vertrouwen?
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Volwaardig Lid
|
dan zijn we het eens, sympathie vervalt bij gezond wantrouwen.
|
|
|
|