![]() |
|
|
#31 |
|
Lid
|
Re: Ik zoek namen van Tsjechische bands / artieste
Mag pools ook?
Ik vind ŁZY erg goed. vooral het nummer Zdjêcia Z Wakacji is heerlijk. Ik hoop dat er vergelijkbare tsjechische bands zijn, ŁZY is IMHO erg verslavend. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
Ik heb muziek gekocht via Lenka Dusilová en Pusa. Pusa was rockgroep die gestopt is in 1997. Lenka was er zangeres bij en ging vanaf dan solo.... goed hoor....
Wie kan mij iets vertellen over Aneta Langerova ??? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Super Lid
|
Aneta Langerova is de winnares van Cesko Hleda superstar.
http://www.aneta-langerova.com ( off. site) http://www.aneta-langerova.net (fan. site) Op de fansite kun je muziek van haar beluisteren. Ik vind haar muziek niks. Maar haar album staat wel op nr. 1 ![]() Misschien kun je je nog het nummer 'One Day Fly' herinneren van het programma Kopspijkers. De cabaretiers van dat programma hadden een parodie gemaakt op een voorganger van 'Idols'. Werd dus 'One Day Fly'. Moet ik opeens aan denken. Uit de laatste regel van dat nummer: Ja, dit is dus een slechte compositie, slecht arrangement, slechte productie, slecht gezongen, slechte tekst, slecht gespeeld… Dus dat zal wel weer een hit worden…Maar dat is logisch. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Ales Brichta Arakain Deze 2 lijken op het eerste gezicht/gehoor niet Tsjechisch: Maya Tsjechische zangeres die niet alleen Tsjechisch, maar ook Chinees zingt. Haar muziek klinkt ook Aziatisch. Debuut CD is best goed. Jakub Mohamed Ali Volgens mij van indische afkomst. Woont in CZ en heeft een Tsjechischtalige CD opgenomen. Producent: ex-neonazi Daniel Landa |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Ik heb in mei een CD-tje gekocht van ene Jadranka. De titel is Jadranka IV. Ik denk echter dat het een Slowaakse is maar weet het niet zeker. Rudolf, jij weet het vast...
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Super Lid
|
Jadranka is vrijwel zeker niet Tsjechisch. Anders had ik er wel van gehoord
![]() Ik keek al op sites waar Tsjechische CD's te bestellen zijn. Niks gevonden. Zoekend op trefwoord 'Jadranka' kwam ik voornamelijk Kroatische en Yoegoslavische sites tegen. Bedoel je niet de Yoegoslavische Jadranka Stojakovic? Hier een nummer van deze Jadranka: SVE SMO MOGLI MI . |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
Ik weet niet of het deze Joegoslavische is maar het zou kunnen. Haar achternaam wordt niet op de CD genoemd. De CD is geproduceerd in Slowakije. Ik heb hieronder de nrs. van de cd gezet. Had zelf ook gezocht op internet maar kan het niet vinden. Omdat er wel haček etc. op de teksten staan dacht ik dat het misschien Tsjechisch of Slowaaks zou zijn maar wellicht is het wel Joegoslavisch. Maar als jij het ook niet weet, tja, dan houdt het wel een beetje op...
![]() 1. Drugarice 2. Mrlja iz prošlosti 3. Hadje, hadje 4. Ukraden si 5. Zlato 6. Nek' slute svi 7. Cjlu noč 8. Volim 9. željo večna 10. Gdje God big 11. Jutro donosi kraj 12. Muko moja 13. Zač meni sunce nesviti 14. Love me tonight |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Volwaardig Lid
|
Re: Ik zoek namen van Tsjechische bands / artiesten
en je moet ook wat van Hana Hegerova luisteren. Prachtige Tsjechische Muziek!! Heb laatst een collum gelezen van Glaastra -van Loon (schrijver) waarin hij als Nederlander beschrijft zijn gevoel bij het beluisteren van een Hegerova plaat. Helemaal week - heerlijk!
|
|
|
|