het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 22-05-07, 19:36   #11
Forum Freak

Soulfly komt ook al, op 20 juli. In Praag. Locatie nog niet bekend.

http://www.soulflyweb.com/main.html

10 augustus komt Katatonia ook naar Tsjechië, naar Jaromìr.
http://katatonia.com/gigs.php

Masters of Rock Festival Vizovice Czech Republic 15 juli

After Forever is een Nederlandse band, dus misschien leuk om eens te zien als je de tijd hebt. Ze spelen Power Metal met klassieke invloeden, dus een beetje zoals het album S&M van Metallica (dat was een groot succes).

http://www.afterforever.com/gigs.aspx
Lukas15 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-05-07, 19:41   #12
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Lina schreef:
Bericht bekijken
Deze band zou ik nog wel eens live willen horen!
Maar dan zijn we niet in Tsjechië.
Jammer Lina, ik wist niet eens dat jij van zulke muziek hield.
Wie weet, 'n volgende keer.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-05-07, 20:18   #13
Forum Freak

Kamelot komt op 4 december naar het Masters of Rock Café. De Amerikanen zullen ondersteund worden door Leaves' Eyes en Fairyland.

http://www.kamelot.com/

Ik zie net dat Sabaton ook komt op het Masters of Rock. Als er een band is die je moet zien, dan is het deze Zweedse wel. De muziek is niks bijzonders, maar hun perfomance wel. Als er één band is die zichzelf totaal niet serieus neemt, is het deze wel. De zanger loopt in de meest idiote kleding over het podium en ziet er echt hilarisch uit. Ze waren dit jaar al in Tsjechie, in het Abaton. Mijn broer is naar ze toe geweest Groningen en hij vond ze echt helemaal gek. Ze zingen trouwens over de Tweede Wereldoorlog en eigenlijk is het toch wel mooie muziek en de lyrics zijn erg mooi.

Toch geen verkeerd festival, dat Masters of Rock.
Oud 22-05-07, 20:36   #14
Forum Freak

http://www.trustkillshows.com/details/54028

Walls of Jericho, jonge talenten die ook op het Fields of Rock verschijnen. Is een leuke band met mooie toekomst.

5 juli in Hradec Kralove...

21 juli, twee onbekende bands voor de meeste mensen...

In Plzen komen Set your Goals, No Trigger, Converge, Rise and Fall en Animosity.

http://www.trustkillshows.com/search/venue_id/8541
Oud 22-05-07, 20:43   #15
VIP Lid

Nationaliteit:
Whow, waar vind jij het toch zo snel op internet? En ehh Lukas, doe je een recordpoging van meeste posts in één topic vandaag?
Lina is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-05-07, 20:45   #16
Forum Freak

Ik heb mijn bronnen Nee hoor, maar als ik eenmaal aan metal ben begonnen, dan kan ik niet meer ophouden. Vind ik zo interessant.
Oud 22-05-07, 20:49   #17
VIP Lid

Nationaliteit:
Ga je zelf ook een concert bezoeken dan?
Oud 22-05-07, 20:54   #18
Forum Freak

Niet in Tsjechië, maar wellicht van de zomer in Polen wel. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat Iron Maiden Polen gaat aandoen, maar ik ben bang dat dat er niet in zit. Misschien dat ik Fields of Rock toch nog maar eens moet overwegen. Maar dan ga ik denk ik eerder voor een Duitse show, die zijn vaak goedkoper. En met wat geluk vallen ze in de zomervakantie, cross ik er met mijn broer heen.
Oud 22-05-07, 20:58   #19
VIP Lid

Nationaliteit:
Citaat:
jolanda berben schreef:
Bericht bekijken
Jammer Lina, ik wist niet eens dat jij van zulke muziek hield.
Wie weet, 'n volgende keer.
Deze rockband heeft werkelijk prachtige ballads Jolanda. Zal ik hiervan een cd-tje voor je branden?
Een concert in Duitsland zei je Lukas?? The Scorpions is een duitse band, dus kan ik mooi met Lukas en zijn broer mee, als oppas....
Oud 22-05-07, 21:03   #20
Forum Freak

Ik had het over Iron Maiden...

Oh, by the way, ik heb een Tsjechische metalband gevonden.

Citaat:
Silent Stream Of Godless Elegy is een vaste waarde in de Tsjechische metal scene. Tussen 1996 en 2000 bracht de band er 4 albums uit, doom metal met invloeden van My Dying Bride en Anathema, maar wel met etnische elementen toegevoegd. Nadat ze in 2000 met het album ‘Themes’ de Tsjechische Grammy Award gewonnen hadden in de categorie ‘hard ‘n’ heavy’ werd het stil rond de band. Vele bezettingswisselingen vertraagden het ontwikkelingsproces en uiteindelijk bleef alleen gitarist/componist Radek Hajda over van de oorspronkelijke formatie. Met een herboren band is men in 2004 de studio ingetrokken om alle intussen geschreven nummers op te nemen. Het resultaat is ophefmakend en de productie is beter dan ooit. Een heel Moravisch ensemble verleende zijn medewerking aan het album, dat ook nog eens geproduceerd werd door Tomas Kocko, een bekende naam in Moravische folkloristische kringen. Daardoor is ‘Relic Dances’ een uniek album geworden waar traditionele muziek hand in hand gaat met de zware karakteristieken van doom metal. Nu hebben zowel doom als Moravische muziek een fikse portie weemoed in zich, dus beide uitersten lenen zich sowieso tot een welluidende combinatie. Toch verlegt SSOGE met dit album de grenzen van het genre.

Musicians
Pavel Hrncir: vocals
Hanka Nogolovà: vocals
Michal Sykora: cello
Petra Novackova: violin
Radek Hajda: guitars
Dusan Fojtasek: bass
Michal Rak: drums
Guests
Tomas Kocko: vocals, acoustic guitar, trombita, darbouka
Radosov Music Ensemble:
Radim Havlicek: 1st violin