|
|
#12 |
|
Super Lid
|
Re: underground festival tsjechie
ja lekkere boel dat CzechTek: in vijf dagen het hele weiland van een boer verknald en hij krijgt er geen cent schadevergoeding voor. Vind ik asociaal. Als je zonodig illegaal gaat, doe het dan zo dan niemand anders schade ondervind.
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Underground zijn ze ook al lang niet meer, het is juist heel commercieel geworden in Tsjechië. De illegale parties zijn natuurlijk juist anti-commercieel en willen graag het Underground aspect vasthouden. Daar is het te laat voor, want het is allang naar het grote publiek overgewaaid. Zoals uiteindelijk bijna altijd met muziekstromingen gebeurt. Gaby, ik ben bang dat je niet zo makkelijk achter deze informatie zal komen, want het wordt niet voor niets zo lang mogelijk geheim gehouden. Als deze informatie uitlekt, kunnen ze het wel vergeten, dus ze zullen daar heel voorzichtig mee zijn. Afwachten dus maar? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
ik heb het niet over techno, maar over tekno, en daar zit wel degelijk een verschil in. Tekno is een scene met heel aparte muziek, techno is een muziekstijl.
![]() |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Eerste waar ik aan dacht is Czechtek. Tekno is heel anders dan Techno. Ik hou niet van Tekno. Doe mij maar Techno, van Minimal (Minimale Techno) tot Schranz (Knoeperdharde Techno).
In Tsjechie noemen ze Tekno Tekkno met dubbel k. De Tekkno die ze in Tsjechie draaien klinkt ook vaak als gabber. Dat hebben ze volgens mij er maar bijgestopt onder de noemer Tekkno. Verschillende soorten Techno DJ's uit verschillend landen die ik jullie aanraad: Joris Voorn (Nederland) (The hottest new thing in Holland op dit moment) Imida P. (Polen) (Persoonlijke favoriet) Aril Brikkha (Zweden) Gabriel Ananda (Duitsland) Lucca (Tsjechie) (Internationaal de populairste Tsjechische DJ op dit moment denk ik) Ken Ishii (Japan) |
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
zo kom je nog eens wat te weten, bedankt voor de uitleg.Maar die Tekno feesten zijn dus altijd gratis? Enig idee hoe ze dat doen, iemand moet er toch op de één of andere manier geld in steken, toch? |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Hier bij ons in 't noorden was laatst een house-party aan de gang onder de A28 (dat is pas underground!). Het feest was in een voetgangerstunnel ten noorden van Zwolle. Met behulp van politiehonden is er een einde aan gemaakt.
Wij hebben zelf in Tsjechië twee keer zo'n party meegemaakt. Onvrijwillig welliswaar, maar het waren wel belevenissen! Ik kan er uren over vertellen. Vlakbij Malé Svatonovice (Trutnov) wordt in een weilandje in de bergen elk jaar in juli, bij mooi weer, het M-Fest gehouden. Van heinde en ver komen de liefhebbers eropaf. Je ziet ze met rug- en slaapzakken vanaf het stationnetje de bordjes volgen en de berg opklimmen. Op nog geen 50 meter afstand staat het huisje waar wij zo graag onze vakanties doorbrengen, omdat het zo'n mooi stil plekje in het Haviksgebergte is. Afgelopen zomervakantie zaten we twee nachten rechtop in bed vanwege die 'heerlijke herrie'. Er was één meneer die duidelijk favoriet was. Hij schreeuwde eigenlijk maar één regeltje: 'mada faka'. Ik heb 't geluid nog opgenomen met de videocamera ... Later vond ik op deze site http://www.festival.hlukstroju.cz/mf...ges/index.html zijn naam: Ganka. Deze zomer gaan we weer. Ik neem nu een viltstift mee en verander de bordjes in Mozart Fest! |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
het zijn ook over het algemeen krakerstypjes die je daar tegenkomt. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Overal klinkt tekno als een soort snelle gabber. Waarschijnlijk denken jullie bij gabber aan hard gebeuk met vrolijke melodietjes, maar die tijd is al lang voorbij. Je hebt veel meer gabber met duistere melodielijnen of soms alleen industriele geluiden. Tekno is dat eigenlijk ook maar dan sneller, en over het algemeen een iets minder harde bass. Er zit ook een andere "drive" in.op gabberfeesten komt over het algemeen wel een ander publiek dan teknofeesten, laat dat duidelijk zijn. |
|
|
|
|