|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
wij zetten de elektriciteit altijd uit als we weggaan. we hebben dan ook geen CV, alleen houtkachel en een paar elektrische radiatoren. de waterleidingen laten we leeglopen, zout in de afvoeren en WC. nooit problemen.
we zijn wel eens later in de winter teruggekomen en hadden een kruik in bed laten liggen. die was compleet bevroren... |
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
kosten per maand euro 35,-. 's winters staat hij op "anti-vries" stand, geldt ook voor boiler. in c.v. systeem zit anti-vries vloeistof mocht de elektra uitvallen. waterleidingen laten we, voor de zekerheid, altijd leeglopen. ik heb eindafrekening over 2006 gehad en we komen met dit bedrag uit. maar: 1. 2006 was een slappe winter. 2. de temperatuur blijft altijd boven het vriespunt maar daar is ook alles mee gezegd als ik het bijvoorbeeld 10 graden zou willen hebben ('s winters als ik er niet ben) dan wordt het natuurlijk een ander verhaal. ron. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
weer wat geleerd
Bedankt voor jullie reakties. we begrijpen nu dat je met zo'n 200 euro per maand al heel wat kan in Tsjechie (reken de aanschaf niet mee).
Dan we hebben het idee dat veel huizen lang te koop of zelfs leeg staan. Betekent dit dat er behoorlijk geboden kan worden? Tevens zien we veel krotjes tussen de 300000 en 500000 kronen (niet erg respectvol) op juist de mooiere plekjes staan. Mag je hier de bulldozer voor zetten en krijg je dan makkelijk toestemming om er iets nieuws en groters neer te zetten? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik vind de conclusie van 200 Euro aan de lage kant.
Ik ben zeker meer dan 350 Euro kwijt per maand aan vaste lasten. en heb een eigen bron en septic. wat betreft je tweede vraag is mijn ervaring dat je niet zomaar je buldozer ervoor zet. tsjechie is wat betreft bouwen m.i. strenger dan Nederland. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
350 per maand??
dat betaal je in nederland nog niet eens. dan moet je wel een paleis hebben! of reken je een hypotheek mee? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nieuw Lid
|
JA 350 lijkt me bijna niet kunnen. het gemiddeld nationaal inkomen in tsjechie is ongeveer 800 euro bruto. laat daar eens 200 af gaan, dan moeten die mensen van 450 per maand leven.??!!
Maar inklusief hypotheek zou kunnen. maar wij zijn er van uitgegaan dat we ons huisje cash betalen. |
|
|
|
|
|
|
|
#27 | ||
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik geloof dat ik voor mijn huis hier in Nederland ( en daar zijn die graaiers van Balkenende echt niet misselijk) aan lasten per jaar nog geen 200 euro in de maand kwijt ben Citaat:
Is misschien niet helemaal het goedkoopste, maar absoluut het gemakkelijkste. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nieuw Lid
|
dat kan ook weer niet
Ik geloof dat ik voor mijn huis hier in Nederland (en daar zijn die graaiers van Balkenende echt niet misselijk) aan lasten per jaar nog geen 200 euro in de maand kwijt ben.
Komen wij bij jou wonen, want wij zijn aan energie meer kwijt, om over de 1000 gemeentelijke belastingen nog niet te praten. |
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
en ja ... je hebt gelijk ik was die energie vergeten. komt er 148 pm nog bij. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Ik frons wel de wenkbrauwen met bedragen die lager liggen dan 100 euro per maand dat kan geenzins. Ik denk dat je jezelf dan zit te bedriegen en je draait toekomstige huisbezitters een rad voor de ogen. Een fatsoenlijke brand en diefstalverzekering, de kosten van energie< ook hout>, de vuilnisbelasting, de waterheffing, enig toezicht en groot onderhoud van je huisje als je er niet bent. De investeringen en afschrijvingen voor interieur en spullen voor het tuinonderhoud etc etc etc etc Ik heb het dan nog niet over extra brandstofkosten en slijtage voor je auto< je gaat vaker naar Tsjechie en ginder rij je meer?> Een tweede huisje is een forse kostenlast en je komt steeds voor nieuwe en niet altijd verwachte uitgaven. Natuurlijk is het leuk en natuurlijk kan je huisje misschien in waarde stijgen op langere termijn. En voor diegene die het willen echt en objectief meten, hou een schriftje bij van al je onkosten en bestedingen aan je tweede woning en je zult zien dat je ver boven die genoemde 100 euro komt. |
|
|
|
|