![]() |
|
|
#61 |
|
Actief Lid
|
ok doen we een keertje.
Kan ik thuis al oefenen want we hebben een fles staan sinds zaterdag. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Actief Lid
|
Eigenlijk heb ik nog steeds geen idee wat ons tweede huis(je) ons kost. Maar dat uitrekenen met een glaasje Becherovka vind ik een goed plan. In februari dan maar? Dan moeten de mensen op dit forum maar even wachten tot wij onze berekening hebben gemaakt. Kijk of dit een zuivere berekening wordt? Dat weet ik niet.
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Actief Lid
|
We hebben nog geen huis, maar zijn er wel mee bezig. Zijn dus via forum al wel aan het berekenen wat kan het ons gaan kosten.....
Ook tja bloed zweet en tranen, maar dat hebben we er graag voor over........ Kan niet snel genoeg zover zijn ![]() |
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Die 15 jaar van jou, die lijken mij in alle eerlijkheid en objectiviteit onjuist. Kijk nu maar eens op sites zoals lidl.cz en lidl.nl en reken de verschillen uit die zijn verwaarloosbaar klein. Idem met panden als je ze inderdaad met de juiste regio vergelijkt. In Bayern heb je best heel mooie huizen met veel grond voor 70.000 euro dat is nu 1.800.000 kronen |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Actief Lid
|
Is er ook iemand die weet hoeveel de NEVENKOSTEN in Tsjechië bedragen bij de aankoop van een woning ?
Overdrachtakte tussen de eigenaar/koper, het notarisloon, allerhande zegelrechten enz ? Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#66 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
VIP Lid
|
niet altijd... je moet wel opletten bij de advertentie.
maar meestal wel inderdaad. |
|
|
|
|
|
#68 | ||||
|
Actief Lid
|
Klopt niet, je bent verplicht om een bedrag "waterbelasting" af te dragen. De kosten zijn veel lager, je betaalt nu 2 kronen m3, maar het is wel verplicht
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En de koers van de Euro doet hier nog een duitje boven op. Vandaag weer een dieptepunt of hoogtepunt, afhankelijk van hoe je dit bekijkt. Citaat:
Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 26-02-08 om 06:57. Reden: Quotes van kukel en antwoorden daarop van elkaar gescheiden. |
||||
|
|
|
|
|
#69 |
|
Actief Lid
|
Dank voor je reactie Paula.
Met nevenkosten bij de aankoop bedoel ik de extra (eenmalige) kosten die onmiddellijk bij de aankoop moeten geregeld worden zodat het goed kan overgedragen worden aan de nieuwe eigenaar. In België betaalt de koper : aankoopsom + registratierechten.(Deze liggen vrij hoog en zijn nog eens extra afhankelijk van het Kadastrale gegeven- een groot of een klein beschrijf). Voeg bij de nevenkosten het riante ereloon van de notaris voor het opstellen van de overdracht akte .. en vergeet de zegelrechten en BTW niet. Alles te samen moet je bij ons toch 25% extra opzij houden voor de nevenkosten bij een aankoop.... In Oostenrijk bvb bedragen de totale nevenkosten bij een aankoop slechts 10%.. Hoeveel ¨% extra centen heb ik nodig om een aankoop in Tsjechië .administratie rond te maken.. ? (geen bankvermenging of bvb overnamekosten van elctriciteit of water of telefoon enz..) PS Het keuringsattest van de electriciteit (in B verplicht vanaf 1/5/2008) en het energielabel (verplicht vanaf 1/10/2008) zullen bij ons ten laste komen van de verkoper. Het bodemattest - (Belgische gelklopperij, want ze geveven bij de administratie routinestempels zonder iets te onderzoeken !!!) - is reeds in voege. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Actief Lid
|
Wat het ons kost? De vaste lasten betalen we van ons vakantiegeld, wij verhuren ons huis ook en met de opbrengst daarvan kunnen we verbouwingen realiseren. Het feit dat de familie er ook nog volop van genieten kan, maakt het voor ons onbetaalbaar!
|
|
|
|