![]() |
|
|
#71 |
|
Actief Lid
|
Wat smileyfromcz zegt staat als een huis, zo hebben wij het ook gedaan.
Geen vochtig huis meer in het voorjaar wanneer je aankomt. Muren eens en voor altijd droog! We wilden een houten vloer beneden en zodoende ook de vloer geheel geisoleerd. Kostte wat maar bespaard je een hoop ellende in de toekomst. ![]() |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Lid
|
vochtwering
degene die last hebben van vochtoptrekkende of doorlatende muren kunnen even in de omgeving kijken hoe de gemeente´s en particulieren dat oplossen, je ziet de stroken plasticfolie boven het maaiveld uitsteken dat is de enigste goede Tsjechische manier om er vanaf te komen, vaak ook de goedkoopste manier, daarmee voorkom je optrekkend bodemwater, voor de muren zijn er in de drogisterijen
heel goedkoop natuurproducten te koop waar je de muren mee kunt behandelen, een soort voorlijmen voordat je opnieuw stukt of lakt, kennen we in Ned ook maar dat zijn veelal chemische producten. succes JPH |
|
|
|
|
|
#73 |
|
VIP Lid
|
Weet je toevallig ook hoe dit produkt heet?
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Lid
|
Hallo Allemaal
Ook wij kennen het probleem van optrekkend vocht in de muren. Er is echt wel wat aan te doen. Maar dat kost wel wat geld en geloof me als je het goed doet is het probleem voor 100% opgelost. ( en ik spreek uit ervaring ) Wat is de oplossing??? De buitenmuur en de binnenmuur moeten meter voor meter open gemaakt worden, daar leg je rubberoud tussen, dan is de verbinding tussen de fundering en de muur afgesloten, zodat het water niet meer kan optrekken in je muur. Let wel op dat de binnenvloer als die op zand is gelegd, wel geïsoleerd moet zijn, en de isolatie moet wel verbonden worden met de muur isolatie. Gr Arie |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Lid
|
Mijn huis 6 jaar gelden ondersneden en met bitumen gevuld. Het is kurkje droog in huis. Tis een behoorlijke ingreep, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
Ik heb er nog wel fotos van. wie die wil zien stuurt maar even een berichtje. gr Immo |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Actief Lid
|
piepschuim en impregneren
Heb eerst de muren ge-isoleerd met piepschiem daarna aan laten smeren .Mooi strak zeg! 2 vliegen in 1 klap .Tevens vocht weg
Kostte me wel kilo,s impregnage en heel veel piepschuim .![]() |
|
|
|