![]() |
|
|
#62 |
|
Lid
|
Ja dat werkt bij elke muur. Gewoon vragen bij een stucadoor of goede doehetzelfzaak. Of google ff.
Het middel impregneert de muur en ademt zodat vocht er wel uit kan maar niet meer erin. Ik zag bij het googelen zelfs producten met 10 jaar garantie. Kostten stonden er niet bij. Als je hier in nederland vochtproblemen hebt smeren ze vaak de muur op met mortel waardoorheen al zo'n product zit. Alleen zal bij een muur van een meter dik het wel ff duren voordat alle vocht eruit is, denk ik. Nee Kukel 2 meter onder de grond lijkt me niet of je moet je huis uitgraven en dan smeren. Weet wel dat bijvoorbeeld een middel als putloo door je specie de zaak waterdicht maakt. Alleen dat ademt niet. Laatst aangepast door kees m; 29-08-08 om 16:24. Reden: reactie kukel niet gezien |
|
|
|
|
|
#67 |
|
men neme een veger, dompele dat in waterglas.
receptuur te halen bij een goede drogist. men veegt den veger onder den neuze en den uwe snuift een keer in. Uwe koppe zal rood aanlopen. dan is het tijd om te stoppen. na den behandeling zal er een welige baardgroei ontstaan. deze kan men verwijderen door met den koppe boven een gasvlam te bengelen waarna de haargroei verdwijnt. De brandwonden kan men behandelen met waterglas waarna............... |
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Volwaardig Lid
|
Nee, dat helpt niet.
Het probleem is dat in CZ vroeger direct op de grond werdt gebouw in tegenstelling met de bouwwijze in NL; kruipruimte onder de vloer en tochtgaten. Door direkt contact met de grond heb je dus optrekkend vocht. Tegenwoordig bouwen ze anders; eerste wordt de fundering gestort dan de ondervloer en hierop komt dan een dikke laag met dakleer. Hierdoor is er geen contact meer met de grond en dus ook geen optrekkend vocht. Wat de Tsjechen doen bij oude huizen met vochtproblemen is rondom doorzagen en een laag dakleer aanbrengen. Dit doorzagen gaat per halve meter tegelijk om te zorgen dat de zaak niet instort. Daarna heb je gegarandeerd geen vochtproblemen meer. Alle andere oplossingen, en ik heb er al heel veel gehoord, werken op de lange termijn niet (drainage rondom het huis, folie tegen de buitenzijde tot een meter diep, impregnatie om zo het vocht tegen te houden en noem maar op). Op sommige plaatsen en in specifike gevallen kan er verbetering optreden (bv huis op een heuvel of zoals we in Nederland zeggen op een terp) maar over het algemeen zijn dit geen lange termijn oplossingen. Ronald |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Zowel de dikte van de muren als de niet aanwezige fundering geven de problemen, die los je niet op door de buitenmuur in te smeren. Hebben we trouwens in Nederland weleens gedaan, dat hielp goed! Wij hadden bij ons vorige huis ook rondom drainage maar dat hielp niets of nauwelijks! |
|
|
|
|