|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
Bedankt voor de verschillende reacties. Wij willen ook een hypotheek afsluiten en we hebben al een voorlopig koopcontract (maar volgens makelaar niet voldoende om verblijfsvergunning te krijgen). We zijn al bij een administratiekantoortje langsgeweest maar deze vroegen ruim 11.000 kronen voor bemiddeling en ik dacht dat dit ook wel goedkoper moest kunnen. Dat wordt dus denk ik zoeken naar een verblijfsadres.
|
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo Zippora,
Als je al een voorlopig koopcontract hebt getekend zal ik maar niet te lang meer wachten. Voor het verkrijgen van een hypotheek moet je eerst een taxatie rapport aanvragen bij een erkend taxateur. Hier gingen bij ons ruim twee weken over heen. Dan moet je eerst een hypotheek aanvragen. Daar ging bij ons ook nog eens twee weken overheen. Je moet je goed realiseren dat Tsjechie niet zo georganiseerd is als Nederland en dat alles niet zo snel gaat. Als je ergens advies over wilt kun je me altijd even een berichtje sturen. Ps. Vergeet niet een europees verzekeringspasje aan te vragen in NL voor het aanvragen van je verblijfsvergunning. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Er is inderdaad haast bij. Maar onze makelaar regelt de hypotheek en alle benodigde papierrompslomp (o.a. taxatierapport) dus dat komt wel goed.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Meestal regelen we inderdaad met de verkoper dat het adres van de te kopen woning al gebruikt kan worden voor de verblijfsvergunning.
Maar helaas zijn er ook Tsjechen die niet willen meewerken hieraan, dan moet er een andere oplossing worden bedacht. De meeste makelaars zullen dit voor u doen als u het vraagt. |
|
|
|