het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 25-01-08, 13:26   #21
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Paul Evert schreef:
Bericht bekijken
Waar ga je zoiemand zoeken? Kijk je dan in de buurt of zou je daar een bedrijfje voor in willen huren?
Of maakt het je niet uit als het maar goed gebeurd
Wij hebben voor klussen eigenlijk steeds iemand gevonden door het in de plaatselijke kroeg te vragen (bij ons in het dorp is het café echt een soort buurthuis). Bijna iedereen kent elkaar, dus als je laat vallen dat je op zoek bent naar iemand voor een bepaalde klus gaat de bal vanzelf rollen. Ook kan je op het gemeentehuis een advertentietje neerhangen, bijvoorbeeld in het engels als je geen tsjechisch spreekt.
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-08-08, 16:53   #22
Nieuw Lid

Vladimir_F's avatar

Sleutelbeheerder gezocht!

Voor ons huis in Borovnice (bij Jicin) zijn wij met spoed opzoek naar een sleutelbeerder die het huis vanaf september kan schoonmaken en gasten otvangen. Bij interesse bellen naar: +420 ********

Ilya, Olga of Vladimir

Laatst aangepast door pepo; 05-08-08 om 18:31.
Reden: Graag geen tel. nrs. of e-mail adres, contact via PM
Vladimir_F is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-08-08, 09:38   #23
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
Toen we het huis gekocht hadden, gingen we voor de laatste keer kijken, voordat we weer naar nederland gingen. Toen kwam een buurvrouw aangelopen, en vroeg in het duits of we de nieuwe eigenaren waren. Ja dus. Ze vroeg ons op de koffie (turkse koffie, voor het eerst gedronken). Wij natuurlijk ook vragen ivm onderhoud etc......
Ze was tsjechisch, maar zaten ook veel in duitsland, dus dat was niet echt een optie voor hun. Maar ze wist wel een goede kennis (die ook hun huis verzorgde als ze er niet waren). Die gebeld en gekomen en afspraken gemaakt. We zijn net 3 weken naar cz geweest om te klussen en die man heeft ons heel goed geholpen, qua werk, winkels zoeken voor bouwmaterialen etc...
Hij is nu bezig met bepaalde dingen aan het afmaken in huis, omdat wij dat niet meer konden (tijdgebrek)
Het is een schat van een man, ook z'n vrouw en dochter en schoonzoon......
Ze hebben ons goed geholpen, ook de andere buurvrouw.

We hebben het ook getroffen met deze mensen.
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-08, 11:19   #24
Volwaardig Lid

smileyfromcz's avatar

Nationaliteit:
Is wel intressant dit onderwerp. Ik ben Nederlander en woon sinds 12 jaar in Tsjechie, heb hier een bedrijf en ik heb mensen en tijd over en loop al een tijdje na te denken of het beheren van vakantie huizen een optie zou zijn; diensverlenend dus. Nu lees ik de reacties van een aantal Nederlanders door (immers er zijn veel meer Nederlanders met een huis in CZ dan dat er hier gereageerd hebben....) en "proef" een beetje dat hieraan behoefte is. Mijn vraag: is dat zo of is men over het algemeen tevreden met de hulp die geboden wordt door buren en dergelijke. Ik denk aan klein tuinonderhoud (grasmaaien, onkruidspuiten, bladopruimen), zwembad onderhoud indien aanwezig, bemiddelen bij reparaties en controle daarop, toezicht c.q. controle van huis en omgeving op regelmatige basis, post controleren, eventuele bemiddeling bij betalingen van maandelijkse rekeningen e.d. Ik zie graag serieuze reakties tegemoet en dan bedoel ik niet eens van mensen met intresse hierin maar meer reacties die als basis kunnen dienen voor het wel of niet opstarten van zo'n taak.
Mijn dank. Ronald
smileyfromcz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-08-08, 21:27   #25
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Onderhoud en sleutelbeheer

Ik ben op zoek naar iemand voor ondwerhoud en sleutelbeheer voor mijn woning in de omgeving van Trutnov.
Je kan me per -email bereiken
Peebee is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-08-08, 06:30   #26
Volwaardig Lid

smileyfromcz's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Peebee schreef:
Bericht bekijken
Ik ben op zoek naar iemand voor ondwerhoud en sleutelbeheer voor mijn woning in de omgeving van Trutnov.
Je kan me per -email bereiken

Sorry Peebee, dat heeft geen zin omdat ik dit nog niet doe.....ik denk erover na.
smileyfromcz is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels