het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 23-01-08, 15:24   #11
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Wij hebben een vriend in ons dorpje, die af en toe het gras maait, de post ophaalt en ons belt als er iets bijzonders is, het water eraf doet als het extreem koud wordt etc. Hij wil er niets voor hebben, dus geven we hem cadeaus zoals gereedschap, of betalen zijn kroegrekening...
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-08, 00:57   #12
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben een geweldige overbuurvrouw die ons huis in het oog houdt dmv een verrekijker. Verder maait zij het gras, geeft de planten in de tuin water en lucht het huis als wij er niet zijn. Ook zorgt ze voor de post e.d. zij vindt het leuk om cadeaus te krijgen en daarnaast geven we haar zo'n vier á vijf keer per jaar 1500 kr.(hangt er van af hoe lang we er zelf zijn). In eerste instantie wilde ze geen geld aannemen, maar nu leggen we het onder de schaal op tafel en dat gaat goed. We zijn zuinig op haar, want een goede betrouwbare oppasser is heel belangrijk. Inmiddels zijn wij bevriend met haar en heeft zij ons bij hoge uitzondering, meegenomen naar het bos en geleerd welke paddestoelen je voor consumptie kunt plukken. Kortom wij zijn gek op Vera!
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-08, 08:20   #13
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
wij hebben geen beheerder.
al houden de buren wel een oogje in het zeil of er geen rare snuiters rondlopen. de tuin is afgezet met 1.8 m hoog hek, dus illegalen in onze tuin, dat zal wel mee vallen.
de tuinman hebben we eind vorig jaar ontslagen.
in de wintermaanden staan er 2 electrische olie-radiatoren aan op de vorststand, dus als we "thuis" komen, is het er behoorlijk frisjes (understatement).

het gras zal in mei, als we weer voor het eerst in Tsjechie zijn dit jaar, wel vele kontjes hoog staan. we gaan dus zsm een menselijke grasmaaier zoeken. zelf doen is wel een optie, maar geen goed idee. het kost mij een hele dag om die 2300 m2 gras te milimeteren.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-08, 14:07   #14
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
een vriend van ons in het dorp maait het gras, zet (een dag voor wij komen de) verwarming aan en kijkt regelmatig bij het huis of alles goed is, hij heeft ook een reservesleutel mocht een huurder het origineel kwijtraken. hij helpt bij contacten met tsjechische instellingen en toen ik hem vroeg wat hij hiervoor wilde hebben werd hij (bijna) kwaad op me.....zijn antwoord "we zijn vrienden en vrienden vragen geen geld aan elkaar"....... nu zorgen we op andere manieren dat hij en zijn vrouw niets te kort komen.

ron
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-08, 17:56   #15
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Paul Evert schreef:
Bericht bekijken
Wat zou je van een 'professionele' beheerder verwachten aan taken. Zou een professionele beheerder uberhaubt wenselijk zijn of is dat te afstandelijk?
Beste mensen, Paul Evert vraagt naar ervaringen met een "proffesionele" beheerder en wat er van zo iemand verwacht kan worden en voor welke prijs.
Voor mijn gevoel is er niemand die een profesionele beheerder van zijn optrekje heeft aangesteld. Het is bij ons hap snap en op goodwill-basis. Zijn er andere ervaringen?
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-08, 19:42   #16
Volwaardig Lid

danili's avatar

Nationaliteit:
wij hebben een man en vrouw die alles doen, dan gaat het om schoonmaken, gras maaien, koken als we met een grote groep zijn en daarom vragen, reparaties aan het huis, administratie, rekeningen betalen stroom, enzovoort.
Voor het schoonmaken betaalt een ieder 1000 kronen en daar waar het gaat om klussen en verbouwen vraag ik een offerte. Daarnaast heeft hij een uurprijs en dan gaat het om rond de 5 euro.
danili is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-08, 21:04   #17
Nieuw Lid

Paul Evert's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
we gaan dus zsm een menselijke grasmaaier zoeken. zelf doen is wel een optie, maar geen goed idee. het kost mij een hele dag om die 2300 m2 gras te milimeteren.
Waar ga je zoiemand zoeken? Kijk je dan in de buurt of zou je daar een bedrijfje voor in willen huren?
Of maakt het je niet uit als het maar goed gebeurd
P.E.
Paul Evert is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-08, 21:40   #18
Volwaardig Lid

danili's avatar

Nationaliteit:
ik zoek het vooral in de directe omgeving. heb daar meer vertrouwen in en het doet meer recht aan het gegeven dat je daar ook bent.
danili is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-01-08, 01:40   #19
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben een huis in een klein dorp. Wat zal het zijn? 75-100 huizen?. In principe, kan ik daar iedereen een sleutel van ons huis geven. Grote sociale controle, helemaal goud dus!!...Onze overburen houden het huis bij, en de tuin, en de was( bij wisseling van huurders), ze zorgen voor haardhout t/m toiletpapier, afvoer van vuilnis van huurders, reparaties (al of niet uitbesteed) en ga zo maar door. Elke zomer, of eerder, wanneer ik daar ben, krijg ik keurig netjes een "dagboek" over de gemaakte uren. Plus alle nota's, van de gekochte spullen. Ik betaal dus achteraf!!..En nooit te veel!!..

Ik heb het echt getroffen!!!......Cervena Hora...

Char.

Oud 25-01-08, 13:22   #20
Actief Lid

Nationaliteit:
Char,
Bij ons is precies hetzelfde als bij jullie, wij zijn dan ook heel blij met onze buren.
Ook voor hun is het fijn om een extra centje bij te hebben.
Zo werkt het van 2 kanten.
els van den Heuvel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels