Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Onroerend Goed
Opheffen van een SRO

Opheffen van een SRO

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 18-12-07, 10:44   #41

kukel's avatar

Nationaliteit:
Ik ben nog steeds zoekende.

Als ik wat weet hoor je het.

Maar ik doe het rustig aan.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 11:47   #42
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Ik moet even zoeken, maar wij hebben destijds ook een partner uit de sro "gekocht" en is de sro op een naam gezet. Was niet zo ingewikkeld zover ik mij herinner. Vraag is echter: wie van jullie twee is de jednatel? Als dat je broer is moet die eerst jednatel-af en jij jednatel-aan, lijkt me.
U hoort nog.
Liesje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 11:51   #43

kukel's avatar

Nationaliteit:
Alle info is welkom!

Mijn meisje is de jetnatel.
Oud 18-12-07, 20:25   #44
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
RoJo schreef:
Bericht bekijken
Daarna wil ik de sro behouden, want je weet maar nooit waar dat goed voor is.

Waar denk je dan aan?
Wij willen ook van onze s.r.o. af. Maar als ik alle posts hier lees, dan is aanhouden misschien wel de goedkoopste optie, maar wij willen er liever van af. Dus ook ik hou me aanbevolen voor informatie over de mogelijkheden daartoe.
Eigenlijk denk ik nergens aan. Maar zoals ik al zei: "Je weet maar nooit".
Bohemian is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-07, 09:28   #45
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Het is werkelijk kinderlijk eenvoudig: je stelt een contractje op met je broer waarin hij zijn aandeel overdraagt aan jou al dan niet voor een x-bedrag. Je gaat samen naar de notaris met legitimatiebewijs en ondertekent het contract. That's it. De notaris vraagt voor dit "geintje" wel een astronomisch bedrag: ca 5000 Kc. Maak hiervoor wel een afspraak bij de notaris, het kost een uurtje. Vanzelfspekend moeten jullie dus allebei in CZ naar de notaris.

PS contract moet in het tsjechisch, er is vast wel iemand op dit forum die een kloppende juridische tekst voor je kan componeren, toch mensen?

Bericht 20-12-07 om 09:29 aangepast door Liesje.
Reden: PS'je
Oud 20-12-07, 09:48   #46

kukel's avatar

Nationaliteit:
Dank je wel, met zijn allen komen we er wel!
Oud 20-12-07, 11:34   #47
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Liesje schreef:
Bericht bekijken
Het is werkelijk kinderlijk eenvoudig: je stelt een contractje op met je broer waarin hij zijn aandeel overdraagt aan jou al dan niet voor een x-bedrag. Je gaat samen naar de notaris met legitimatiebewijs en ondertekent het contract. That's it. De notaris vraagt voor dit "geintje" wel een astronomisch bedrag: ca 5000 Kc. Maak hiervoor wel een afspraak bij de notaris, het kost een uurtje. Vanzelfspekend moeten jullie dus allebei in CZ naar de notaris.

PS contract moet in het tsjechisch, er is vast wel iemand op dit forum die een kloppende juridische tekst voor je kan componeren, toch mensen?
Het is niet nodig om alletwee hievoor naar CZ te komen.
Als je broer met het contract naar een NL ( EU erkende ) notaris gaat en daar laat legaliseren is het ook voldoende.
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-12-07, 11:42   #48
Actief Lid

Liesje's avatar

Nationaliteit:
Dan betaal je wel twee notarissen. En ik denk dat dat in NL nog even wat duurder is. Gezellig toch om met zijn twee naar CZ te gaan :-)

PS overweeg nu toch op je website te gaan kijken
Oud 21-12-07, 01:02   #49
Actief Lid

Nationaliteit:
En dan moet er ook nog een registratie komen in het handelsregister. (www.justice.cz). Daartoe moet een verzoek worden opgesteld en worden voorgelegd aan de handelsrechtbank. Waarschijnlijk eerst nog twee keer publiceren in de "obchodni vestnik" en vervolgens 90 dagen wachten of iemand wil reageren op jullie aandelentransactie.
Bohemian is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-07, 07:24   #50
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
paula schreef:
Bericht bekijken
Het is niet nodig om alletwee hievoor naar CZ te komen.
Als je broer met het contract naar een NL ( EU erkende ) notaris gaat en daar laat legaliseren is het ook voldoende.
Hij hoef naar Tsjechie inderdaad niet komen maar nederlandse notaris zal ik niet bijtrekken. Kan lastig zijn met documenten in het Tsjechisch en lang met het vertalen en al. Je broer kan iemand machtigen hem bij tsjechische notaris vertegenwordigen. Ook jou. Handtekening op deze eenmalige machitiging is beter bij tsj ambasade (in Den Haag) of bij consulaat (Amsterdam) laten verificeren. Dan heb je geen apostie nodig.

Rena
Rena is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed