|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#42 |
|
Actief Lid
|
Ik moet even zoeken, maar wij hebben destijds ook een partner uit de sro "gekocht" en is de sro op een naam gezet. Was niet zo ingewikkeld zover ik mij herinner. Vraag is echter: wie van jullie twee is de jednatel? Als dat je broer is moet die eerst jednatel-af en jij jednatel-aan, lijkt me.
U hoort nog. |
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Actief Lid
|
Het is werkelijk kinderlijk eenvoudig: je stelt een contractje op met je broer waarin hij zijn aandeel overdraagt aan jou al dan niet voor een x-bedrag. Je gaat samen naar de notaris met legitimatiebewijs en ondertekent het contract. That's it. De notaris vraagt voor dit "geintje" wel een astronomisch bedrag: ca 5000 Kc. Maak hiervoor wel een afspraak bij de notaris, het kost een uurtje. Vanzelfspekend moeten jullie dus allebei in CZ naar de notaris.
PS contract moet in het tsjechisch, er is vast wel iemand op dit forum die een kloppende juridische tekst voor je kan componeren, toch mensen? Bericht 20-12-07 om 09:29 aangepast door Liesje. Reden: PS'je |
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Als je broer met het contract naar een NL ( EU erkende ) notaris gaat en daar laat legaliseren is het ook voldoende. |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Actief Lid
|
En dan moet er ook nog een registratie komen in het handelsregister. (www.justice.cz). Daartoe moet een verzoek worden opgesteld en worden voorgelegd aan de handelsrechtbank. Waarschijnlijk eerst nog twee keer publiceren in de "obchodni vestnik" en vervolgens 90 dagen wachten of iemand wil reageren op jullie aandelentransactie.
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Rena |