het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-12-07, 05:44   #11
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Johannes P schreef:
..Een sro is een "natuurlijk rechtspersoon"....
hier sla je de plank toch echt een beetje mis JP.

Zie hier onder "Rechtspersoon"
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 10:14   #12
Actief Lid

henk1948's avatar

Nationaliteit:
S.r.o.

Hallo Kukel, misschien is er een hele simpele oplossing: Je huis op naam laten zetten en de lege S,.R.O. te koop aanbieden???

Groet henk1948
henk1948 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 10:22   #13

kukel's avatar

Nationaliteit:
Wie zou mijn sro willen kopen?
En ik vertrouw dat ook niet.
Tenslotte blijft de bedrijfsnaam intact.

Liquidatie lijkt mij de enige weg.

Maar bedankt voor de tip.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 11:13   #14
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
denk niet dat je je s.r.o. snel zult kunnen verkopen. het oprichten ervan gaat tegenwoordig best snel en de tijdsfactor was vaak de reden om een "tweehands" te kopen (dit was voorheen in nederland ook het geval). of het zou een s.r.o. moeten zijn met een groot verlies er in de nieuwe aandeelhouder kan er dan een tijdje zijn winsten mee verrekenen maar ik denk dat dat in dit geval niet het geval is.

dus om op je vraag terug te kopen:
het pand van de s.r.o. kopen en op eigen naam zetten is in ieder geval 3% overdrachtsbelasting (er was sprake van afschaffing maar hier hoor ik niets meer over....), kosten overdracht, advokaat, notaris, kadaster paar honderd euro, er moet een taxatatierapport worden gemaakt zodat men weet dat het pand voor een reeel bedrag wordt verkocht (kost paar honderd euro).

liquidatie s.r.o.: maatschappelijk kapitaal moet aanwezig zijn en kosten liquidatie zijn ongeveer euro 350,-

let wel ik ben geen expert dus het plaatje zal ongetwijfeld niet 100% volledig zijn.

een omtrent een "natuurlijk rechtspersoon" die bestaat niet er hebt een "rechtspersoon" (BV, NV, LTD, SRO, GMBH etc.) en een "natuurlijk persoon" (bijvoorbeeld "de heer Kukel handelend onder de naam "Bureau Kukel").

ron
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 11:38   #15

kukel's avatar

Nationaliteit:
In Tsjechie valt niets te beleven gaat in ieder geval niet op voor het opheffen van je sro.

Die overdrachtsbelasting, over welke waarde wordt deze vastgesteld?
Net als hier: over de verkoopwaarde van het huis?

Langzamerhand wordt het wel steeds duidelijker hoe het in elkaar zit.

Is er iemand die een lijst kan maken wat voor stappen je achtereenvolgens moet doen om tot de opheffing te komen.

Ondertussen denk ik dat buiten het maatschappelijk volstorten een bedrag van circa € 1500,= voldoende moet zijn.

De tijdspanne zal vermoedelijk ook wel en tijdje duren.

Kom maar op, mensen, alle info is welkom.
Oud 03-12-07, 13:14   #16
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
het +/- het zelfde kosten als een sro opstarten en variabele kosten om de sro tot een einde te maken zal onderzoek worden gedaan. met betrekking tot schulden, contracten(telefoon ,gas elec, water, verzekeringen enzo verder, bezit wat dit gaat kosten kan ik je niet vertellen omdat ik niet weet wat jij met je sro hebt gedaan

en de overdrachts belasting wordt vastgesteld. er wordt gekeken wat het beste is voor de verkoper of de verkoop prijs of het taxatie rapport. 9 van 10 keer is het taxatie rapport gunstiger! en hier betaal je dan 3 procent over. er is nog iets waar ik van gehoort hebt maar dat weet ik niet zeker, dat een sro een hoger percentage moet betalen wanneer hij het onroerend goed binnen een bepaalde tijdbestek verkoopt!
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 14:35   #17
Volwaardig Lid

Johannes P.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Gorrit schreef:
Bericht bekijken
hier sla je de plank toch echt een beetje mis JP.

Zie hier onder "Rechtspersoon"
OK, zonder "natuurlijk" dan...
Johannes P. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 18:56   #18

kukel's avatar

Nationaliteit:
Is er op het forum nou helemaal niemand te bekennen die stap voor stap aangeeft hoe het opheffen in zijn werk gaat?

Wat de consequenties zijn?

Waar de geldstromen naar toe gaan?

Valt me eigenlijk wel een beetje tegen van jullie.

Kom op: waar is die slimmerd?
Oud 03-12-07, 19:33   #19
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Deze reactie valt misschien onder het Topic: Alweer een domme vraag!!.... Maar is het niet eenvoudiger de SRO te laten bestaan en de medefirmant uit te laten schrijven? En dan onderling de financiele zaak te regelen?

Char.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 19:43   #20
Actief Lid

Yvonne Roelofsen's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bericht bekijken
Deze reactie valt misschien onder het Topic: Alweer een domme vraag!!.... Maar is het niet eenvoudiger de SRO te laten bestaan en de medefirmant uit te laten schrijven? En dan onderling de financiele zaak te regelen?

Char.
ben het 100% met je eens maar geloof dat kukel helemaal van zijn sro af wil daar zal hij zijn redenen voor hebben en andere optie is trouwens het pand op eigen naam over te schrijven en de s.r.o. gewoon aan te houden als "lege" s.r.o. naast je k.v.k. inschrijving en eens per jaar een "habbekrats" voor het laten maken van de jaarstukken (1 a-4) kost het je verder niets.

ik zou persoonlijk overigens gewoon contact opnemen met een plaatselijke jurist die is volledig op de hoogte van alle juridische ins en outs. denk dat het advies wat je van de forumleden hebt gekregen wel het maximale is wat "amateurs" je kunnen leveren.
de prijzen van (c.z.)advokaten zijn zeer schappelijk.

ron
Yvonne Roelofsen is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels