|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
|
Ik ben gelukkig niet alwetend, maar ik ben het met Pepo eens een mooie dakpan is sierlijker dan een metalen dak, Bovendien is er in de keuze van dakpannen een enorme diversiteit zodat bij elk type woning wel een passende te vinden is die het huis een karakteristiek aanzien geeft. Wat ik zelf een jaar of wat geleden aantrof in Tsjechië waren een beetje blauw-groene 'sterrenberg'
![]() En voor zover te achterhalen ook niet door de fabriek gefabriceerd in die kleur, Helaas heb ik niet op de dakpannen kunnen kijken naar de herkomst. Maar ik zal zeker wanneer ik weer in Tsjechië ben er naar op zoek gaan want ik wil nog graag op mijn dak in die kleur dakpan het bouwjaar dekken. |
|
|
|
#33 |
|
Forum Freak
|
Ikzelf vind die ouderwetse rode platte dakpannen het leukste, ze liggen meestal in meerdere lagen op het dak.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Legende
|
Citaat:
Dat is weer een leuke vraag. Ja kukel, mijn googelmachine vindt toch reeds één firma met 4 verschillende vestigingen. tondach.cz ![]() De website is het bekijken waard want ze is rijkelijk geillustreerd en bevat ook tal van referenties. Er is zelfs een simulatie programma om zelf je dak samen te stellen met verschillende pannentypes. ![]() Bericht 30-11-07 om 18:30 aangepast door Freddy2005. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Metaal of dakpan/spaan, Het is om het even. De bouwstijl en de omgeving bepalen toch het karakter van het huis.
Een mooi koperen dak of aluminium, zink vraagt om duurzaam toegepast te worden toch aanmerkelijk meer werk en is in relatie tot pan of spaan lastiger om het goed te onderhouden. Het is maar waar je voor kiest. Ik persoonlijk voel er weinig voor 'slaaf' van mijn egen huis te zijn. |
|