het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-12-07, 13:47   #11
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
brno05 schreef:
Bericht bekijken
feertje. zolang de grond niet daadwerkelijk is veranderd in bouwgrond zal ik voorzichtig zijn. normaal kan je pas een aanvraag doen tot verandering van bouwgrond als je eigenaar bent. je kunt het risico nemen. maar kijk dan bv is de prijs van de grond in tegen stelling van parcelen rond deze kavel reeel? als de grond in de omgeving 300 kc per vierkante meter kost en jullie kavel 120 kc per meter, zal ik toch oppassen!
Die aanvraag is door de eigenaar van de kavel gedaan op 29 maart 2007.
Ik heb het document daarvan gezien en een kopie in handen.
Het antwoord van de gemeente is op papier gegeven aan die eigenaar. Ik in het kadaster gecontroleerd of de naam op de brief ook de naam van de eigenaar is volgens het kadaster en dat klopt.

Ik heb dat stuk laten vertalen.
Een aantal zinsneden eruit:

*Uw verzoek tot wijzeging van de bestemming is ontvangen.
* Het voorstel tot wijziging betreft de kavel nr xxx (juiste nummer) waar u in de toekomst een eensgezinswoning wilt bouwen.
* De gemeenteraad heeft tijdens de vergadering dd... besloten om de wijziging van het bestemingsplan te garanderen.
* recentelijk werd een contract gesloten over de garantie en de behandeling van de wijziging nr 1. van het bestemmingsplan en aan de realisatie van de wijziging van het bestemmingsplan van het woongebied wordt gewerkt.
De verwachte termijn van behandeling en goedkeuring van het voorstel tot wijziging is uiterlijk 9 maanden.

Die eenna laatste zin over dat contract snap ik niet. De rest lijkt me duidelijk.
Optie behelst overigens koop tenzij er geen bouwbestemming wordt afgegeven, dus ook dat is ingedekt.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-12-07, 14:17   #12
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
vraag na bij een advocaat of het contract overdraagbaar is! de nr1 zal waarschijnlijk een procudure zijn in het bestemmings plan om de weg vrij te maken voor de werkelijke verandering. vraag na wat wordt bedoelt? bij een externe expert stel je zelf of de eigenaar de vraag waarom hij het nu verkoopt? staat er in de optie ook een boete clausule bij geen verkoop of zijn er ook mogelijkheden in het contract voor de eigenaar om van de verkoop af te zien?
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-12-07, 14:26   #13
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Helaas staat er geen boete opgenomen voor het geval de eigenaar er tussen uit piept als hij bijv. een hoger bod gaat krijgen.

De prijs schijnt gangbaar te zijn voor bouwgrond in deze omgeving.
De aanvraag voor wijziging is in dezelfde periode gedaan als het te koop zetten, waarwschijnlijk omdat zonder bouwbestemming deze kavel helemaal niet verkocht kan gaan worden, of beter dat niemand hem dan wil.
Oud 05-12-07, 15:04   #14
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
Ik hoop dat voor jullie het goed gaat, het is niet allemaal negatief. maar staar je niet blind op een stuk grond. en wacht af wat de tijd zal brengen
Oud 05-12-07, 15:07   #15
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Dank je Brno05,

Ik ben positief ingesteld en neem gewoon aan dat (met vallen en opstaan) het uiteindelijk allemaal goed gaat komen.

Gelukkig heb ik de steun van een aantal hele aardige en behulpzame mensen en hoef ik het niet allemaal alleen te doen.
Daarbij is de steun die je via dit forum krijgt echt gigantisch. Je hoeft alleen maar je oren open te zetten en te luisteren naar wat mensen zeggen. Plus en min, hoort bij elkaar
Oud 05-12-07, 15:26   #16
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
de meeste mensen hebben toch samen een zelfde doel. genieten van tsjechie
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels