|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Natuurlijk heb ik niets tegen Nederlanders, maar ik heb er geen behoefte aan om ze overal tegen te komen. Dat er een paar nederlanders in de buurt wonen is alleen maar gezellig, daar gaan we af en toe mee uit eten, drinken eens iets met elkaar en natuurlijk als het nodig is staan we voor elkaar klaar. Maar het moet inderdaad geen Nederlandse kolonie worden. Dit laatste is de reden dat we 23 jaar geleden Spanje voor gezien hielden en naar Hongarije trokken.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
In onze omgeving is er nauwelijks toerisme,heel bewust hebben we hiervoor gekozen na het drukke Nederland.
In en buiten ons dorp spreekt vrijwel niemand buiten de deur,mijn kapster,fysio,ons favo restaurant etc...zelfs onze buren niet...in het begin best lastig maar nu liggen we daar echt niet meer wakker van,beter voor ons want dan leer je de taal veel sneller. Als er Nederlanders in onze buurt zouden wonen zijn ze zeker van harte welkom hoor,gelukkig zijn wij nogal op ons zelf en vinden wij het prima zo met de heerlijke stilte en de eenvoud van de Tsjechen om ons heen ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Pivonist
|
juist ja, dan is het goed. Af en toe de angel eruit trekken houd mij scherp. In Trebihost staat trouwens een huis vlak achter mij en dat is van Nederlanders en die verhuren het aan.......................juist ja!
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Maar nog steeds geen indicatie in welke regio Nederlanders nu het meest een huisje kopen. Ik denk zelf persoonlijk dat dit niet het Reuzengebergte zelf is, maar in de grensstreek hiervan.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Lid
|
nederlandse buren
Wij wonen in Bohemen in de omgeving van Klatovy/Zelna Ruda. In elk dorp om ons heen woont wel een Nederlands gezin .We gaan weleens met een groep uit naar de regionale countrysaloon en klussen bij elkaar.We lopen de deur niet plat zodat het leuk blijft. We zien het als een leuke afwisseling naast het goede contact met de Tsjechen hier in het dorp. Ook leren we van elkaars ervaringen
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
![]() geintje Nee ik zou ook niet echt tussen de nederlanders willen wonen, maar een paar om af en toe eens lekker te kunnen kissebissen over het weer, voetballen of de regering is niet erg |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Helemaal mee eens.
gr. carla |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Dit valt eigenlijk onder: Alweer een domme vraag!!
Ik heb eigenlijk een normale vraag!!!... En dat gebeurt niet vaak...
Ik merk dat mensen, Nl-ers, hier op dit forum, aan de ene kant uitdragen hoe geweldig Tsjechie is, en aan de andere kant hopen dat er niet, al te veel, nieuwe "buitenlanders " komen wonen. Ik maakte mij daar ook schuldig aan... Wij komen al meer dan 20 jaar (elk jaar dus), in Tsjechie/Slovakije. In de eerste paar jaar, gingen wij van camping, naar camping... Geweldig!!..We kwamen met de gekste, leukste, of meest sfeervolle verhalen thuis. Na 4 -5 jaar, werd het wel erg druk, met al die Nl-ers, op die campings... Dat was natuurlijk niet onze schuld....Maar toch, steeds meer NL-ers gingen/gaan naar Tsjechie. Voor het heden...Prima!.. maar voor de nostalgie... euh.. laat maar zitten. En dan nu, over het huizenbezit......(en dat is dus de vraag). Wij hebben een huis. In Cervena Hora. Mij maakt het niet uit of er nog 5 of 10 Nl-ers daar een huis kopen... (Het moet natuurlijk niet ten koste gaan, van de volkshuisvesting van de dorpsbewoners.) Sorry,.. de vraag is dus: Hoeveel "Buitenlanders" kunnen /mogen nog een huis kopen in "jullie" gemeente, zonder dat NL-ers een stempel gaan drukken, op de gemeenschap?.. Oh,.. en dan heb ik nog een tweede vraag... Zijn er ook Duitsers of Belgen, die vlak bij jullie, een huis hebben?... Char. __________________________________________________ _____ Char. ...vraag en aanbod... |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Moderator
|
UItermate boeiend, char, maar dit is de vraag:
In welke regio kopen de meeste Nederlanders een huis? Laten we andere vragen maar voor andere topics bewaren, OK? ![]() |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Legende
|
de Tsjechen kopen ook steeds meer zelf een 2de huisje, het liefst in de bergen.
dit drijft de prijzen op. en laat het aanbod slinken. zie ook : http://www.praguemonitor.com/en/320/...usiness/21662/ |
|
|
|