|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Lid
|
oude hut?
Beste chachar wat versta jij onder een oude hut?
Het ding van mij is 21x18m en telt 3 verdiepingen voor die 500.000 kronen [is momenteel geloof ik 20.000 euro] kan je dus wel leuke dingen krijgen ,kijk maar op de diverse huizensite,s .Weet niet of ik hier namen mag noemen maar ik weet er wel een paar![]() |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Moderator
|
Wat we precies onder een ouwe hut moeten verstaan of wat een goede huizensite is mag gerust elders verder besproken worden. Hier gaat het om de mogelijkheden van lenen toch?
![]() Overigens zul je hier in Nederland inderdaad geen hypothecaire lening kunnen krijgen op buitenlands OG. Simpelweg omdat de wetgeving daar (nog) geen opening voor biedt, op dit vlak is alles nationaal geregeld. Bij Europese regelgeving zou het wat makkelijker kunnen worden. Banken willen misschien niet, ze kunnen ook niet |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Lid
|
Een oude hut? Dat ligt aan de situaatie. Immers 5 ton is vandaag heelemaal niets meer. Buiten dat heb ik geen tijd om een opknapertje te kopen. Dat kan ik doen s
later, als ik meer tijd heb en wat spaargeld op zij heb gelegt. Dat is nu niet het geval. Maar het is ook een idee een onde huis van 4-5 ton te kopen en eerst het lening afbetalen en dan pas gaan opknappen. Maar de vraag is wat blijft er van het huis over in tussentijd. Dit bezorcht me al enige tijd slaapenlose nachten. Wie weet hoe dit afloopt. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
VIP Lid
|
ik denk dat je dat alleen zelf weet ;-)))
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Al een bouwkrediet bij de Českomoravská stavební spořtelna geprobeert?
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
VIP Lid
|
Beste Chachar, je hebt nog niet eens een huis in Tsjechië en nu al slapeloze nachten vanwege de wisselkoers.
Begin dan maar niet aan een oude hut zoals jij het noemt, want dan zullen er nog vele slapeloze nachten kunnen volgen als je pech hebt. Bovendien leef je nu, dus als je nu al kunt genieten van een leuk huisje die je op een redelijk betaalbare manier zou kunnen financieren, dan zou ik dat zeker doen als dit je droom is. Ongeacht de wisselkoers.Niet wat jij zoekt, maar deze link stond ergens in een ander topic. Misschien toch een optie om af te betalen in CZK en iets hogere hypotheek zodat je nu al kunt genieten van een leuk huisje in Tsjechië. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Lid
|
Ja ook gedaan. Nog idioter dan een gewoone bank. Boven 1milion CZK willen ze én de inbeslagnamerecht én ook een iemand die je "garant" kan staan met zijn vermogen. Nou, ten eerste vind je hedendaags niemand die het voor je doet, en ten tweede zou ik zo iets aan niemand willen vragen. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Volwaardig Lid
|
chachar: Je bent Tsjech, weet hoe dit soort zaken in CZ werken. Je woont/werkt in NL. En dus kun je de verschillen tussen de twee landen goed zien. Wellicht is nu de tijd gekomen echt te kiezen; blijven in NL en daar kopen of terug naar CZ en daar kopen. Heb je ook geen last van wisselkoersen en gezeur ...
Overigens hebben wij met Euro inkomen toch hypotheek in CZ kunnen krijgen. De doorbraak is gekomen toen we hier een (Tsjechische) hypotheek adviseur inschakelden. Die wilde natuurlijk graag provisie hebben en heeft de bank kunnen overhalen ons toch een hypotheek te geven. Als je wilt chachar, stuur ik je de gegevens van deze firma via email. Je betaalt hen niets, de bank moet hen betalen (van de afsluitprovisie, die jij weer aan de bank betaalt). Bericht 22-04-08 om 21:43 aangepast door nick_db. Reden: grammatica |
|
|
|
|
|