|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#51 |
|
Forum Freak
|
Heel veel succes Gerda! Vergeet niet te genieten, zo'n mogelijkheid om huisjes te gaan bekijken om er misschien 1 te gaan kopen is al gaaf!
|
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Corrie Giantreaalestate had last van een vervelende hacker is nu weer 100% safe om te openen
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Actief Lid
|
Lees met belangstelling mee.
Altijd zelf gaan kijken. we hadden en huis in Desna gezien wat ons helemaal top leek, maar de werkelijkheid wat helaas toch wat minder. Daarom...altijd zelf gaan kijken en met een bouwkundige erbij !!!! |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Lid
|
het gaat evenals in nederland altijd om locatie,locatie en locatie. daar moet je je goed bij voelen de rest is maakbaar.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Actief Lid
|
Eindelijk
We hadden een afspraak om 9 uur smorgens. Huis bekeken,van buiten was het wel redelijk, maar van binnen...... heel klein, vele kleine vetrekken. Ik had er niks mee met dat huis. Geen idee van: tja hier maken we wat van"
Voor de volgende afspraak waren we iets te vroeg, dus zijn we eerst ff naar het 'mooie" huis gegaan om ff voor ons zelf al te orienteren hoe het er van buiten uit zag. Hadden pas smiddags afspraak. Veel foto's gemaakt natuurlijk. Op naar andere woning. Zag er van buiten mooi groot uit. Bleek een woning te zijn met bovenverdieping: 1 slaapkamer voor kids en 1 ouderlijke slaapkamer. Beneden: kleine kamer en keuken en badkamer. In totaal viel het heel erg tegen. Einde van de middag wezen kijken naar het duurste huis. pffff maar ook het slechtste. Ook heel klein, weinig ruimte.Boven 1 slaapkamer en de andere werd behuist door een hond, die daar al vanalles had kapot gescheurd.... rotzooi :-((( Maar begin van de middag een afspraak bij het "mooie'huis. Tja--> groot, van binnen mooi, nieuwe dueren. grote keuken, badkamer ,kamer en slaapkamer. Boven: 2 kleinere slaapkamers, 1 middelgroot en 2 gote,badkamer.....mooi uitzicht. het beviel ons direkt. Afspraak voor reservering gemaakt. Dus we zijn gister terug gekomen met een reservering van het huis op zak. Zondag rijden we trug om het contract te tekenen en de sleutel overdracht. En dan jajaja zijn we eindelijk de eigenaars van een huiske in de cz. We hebben in een lange periode veel huizen gezien, mooie, minder mooie, hele slechte.... en voor soms een bedrag....... Nu hebben we een mooie gezien die ons dus aan alle kanten beviel.En graag wilden/willen hebben.De rompslomp er om heen om alles te regelen via "de makelaar" viel ons vies tegen. Niet het invullen etc(verblijfsvergunning etc...) Maar de houding van de makelaar, hoe we behandelt zijn. Te gek voor woorden. Maar omdat we het graag wilden, hebben we dat allemaal geaccepteerd.Heeft me weekend veel zweetdruppels gekost en veel hartkloppingen. Gister dus thuis nog. Maar hopelijk hebben we het nu rond en kunnen we met een goed gevoel zondag weer richting cz rijden. en dan eindleijk zeggen van YesYes Yes hij is van ons Ik ben niet zo'n verhalen verteller/schrijver maar wou het jullie tog ff laten weten. Omdat sommigen onder jullie tog wisten dat we al een langere tijd bezig waren om een huiske te kopen. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Beste Heidi, ik vind het een goed verhaal.
Maaruh, ter lering ende vermaek........kan je bij de afgewezen huizen ook wat prijzen invullen? Natuurlijk niet van je pas verworven kot. Proficiat trouwens met de aankoop. Als je er net zoveel plezier aan beleefd als wij, dan zit het wel goed. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
de prijzen varieren tussen de E 60.000 en 70.000
En dan in het reuze gebergte omgeving Trutnov chvalec!! We komen al 8 jaar in tsjechie en vinden het nog steeds Top. En ja we hopen dat we nu we een eigen stekkie hebben dr nog veel pleizer van kunnen beleven! |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Nieuw Lid
|
Nieuwbouw prima optie
Hallo Forumlid,
Ook wij hebben de stap gezet om onze droom te verwezelijken nl. een eigen vakantiehuisje in Tsjechie. Wij, mijn man en ik hebben gekozen voor een nieuw te bouwen huis in Tsjechie. Uiteraard zijn ook wij gestart met makelaars etc. voor een bestaande woning. We liepen tegen vele problemen aan. Na 2 jaar intensief onderzoek op de woningmarkt hebben we gekozen voor nieuwbouw.We hebben inmiddels een prachtige kavel gekocht met infrastractuur. We zijn in contact gekomen met een uitstekend groot landelijk Tsj. bouwbedrijf. Dit bouwbedrijf werkt zeer proffesioneel (is ook actief in Dtsl. en Oostenrijk). Wij hebben een hele goede indruk gekregen v.d. bedrijf. Goed en zeer uitgebreid contract en uitstekenende begeleiding. Misschien is dit een tip voor jou. Succes. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Nieuw Lid
|
we gaan door
Nog niet gelukt. Geplande bezoek aan Tsjechie in de voorjaarsvakantie kon niet doorgaan. Nu gaan we in de eerste week van mei. Dus nog geen verhaal over onze ervaringen ter plekke bij de zoektocht naar een huis(je). De lezer kan nu afhaken.
Ik ga wel verder met deze tekst. Best wel veel info verzameld. Ook info laten aanvullen en nog eens laten aanvullen. Ook objecten die dichtbij leken (is de zin van .. zou dit het niet kunnen zijn?) op grond van aanvullende info weer laten afvallen. Ik probeer in gedachten te kopen zonder te kijken. Wij willen veel van te voren weten. Ik wil geen kilometers en tijd verspillen aan huizen bekijken die met voldoende voorkennis eigenlijk al af kunnen vallen. Als we er zijn , zullen we zeker als de voorselectie niet oplevert wat we willen vanuit daar wat ondernemen, dat wel. Overigens krijg ik wel af en toe het idee (door bepaalde reacties op bepaalde momenten) dat makelaars hier meelezen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Als het nu eens Hongarije wordt? Ja, ook dat kan. Nooit kopen zonder gezien te hebben! Ja, lijkt ook mij, maar.... als het bouwjaar recent is, de opgevraagde info maximaal (o.a. veel foto's plategrond etc.) en je kent de regio geldt de uitspraak dan ook? Heeft iemand wel eens in die richting gedacht, maar het natuurlijk niet zo gedaan? Tot later! PS. Leuk om ook het laatste nieuws (HeiDi) hier weer te lezen. |
|
|
|