Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Algemeen - Onroerend Goed
Huis kopen in Tsjechië

Huis kopen in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 18-10-07, 14:41   #31
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Op zoek

Beste Forumleden
Na een bezoek aan de Second Home beurs in Utrecht gaan we
op zoek naar een huis in Tsjechie in de buurt van Polubny Desna Tanvald Eerst gaan we ons orienteren op deze buurten kijken of we wat kunen vinden van onze gading
gezien de hele rompslomp eromheen en het niet machtig zijn van de taal willen we na de zoektocht met een nederlandse makelaar verder
Heeft iemand nog suggesties of ideen die ons kunen helpen
Alvast bedankt
Frans Paalman
frapaal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-10-07, 14:45   #32
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
advies

Zorg dat je een onafhankelijk bouwkundige in de arm neemt die de woning goed kan beoordelen.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-10-07, 15:50   #33
Actief Lid

Nationaliteit:
Citaat:
frapaal schreef:
Bericht bekijken
gezien de hele rompslomp eromheen en het niet machtig zijn van de taal willen we na de zoektocht met een nederlandse makelaar verder
nou dan heel heel heel veel succes.
na deze oproep krijg je vast wel genoeg aanbiedingen van nederlandse makelaars.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-10-07, 16:38   #34
cajonez

Citaat:
frapaal schreef:
Bericht bekijken
Heeft iemand nog suggesties of ideen die ons kunen helpen
Het is simpel:

- Je laat je "naaien" in EURO's
- Of in Kronen!!!!
- Je geeft mij 1.000,00 Euro¨s, na een jaar geven we elkaar een hand en je bent blij dat het niet meer heeft gekost.

Let op met wie je zaken gaat doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  Bericht citeren in antwoord
Oud 18-10-07, 16:44   #35
Lid

Nationaliteit:
Ach Esthertje, als je in NL ongelukkig bent, dan ben je dat hier waarschijnlijk ook, maar het leven is hier wel een stuk prettiger. Dit hoort weer thuis is een andere rubriek!
Wat ik met mijn verhaal wil zeggen is dat je, als je een beetje je talen beheerst, heel goed zonder en NL-makelaar kunt.
Alle makelaarskantoren waar ik kontakt mee heb gehad hadden wel iemand die Engels of Duits sprak. Maar bedenk wel, dat ze allemaal geld willen verdienen, liefst zo snel mogelijk.
Vergelijk de (vraag)prijzen op het Internet en bedenk daarbij, dat de prijzen in steden of touristische gebieden aanmerkelijk verschillen.
Neem vooral de tijd en orienteer je ter plekke goed.
roeltje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 19:07   #36
Lid

BenGrob's avatar

Nationaliteit:
HeiDi,

Er staat een prachtige (GROTE) vierkantshoeve te koop in Broumov met zo'n 5ha grond bij. Zeer goed gerestaureerd. Het woonhuis is helemaal klaar, en de stallen zijn leeg en proper en dus klaar voor ombouw. Er liggen zelfs al nutsvoorzieningen klaar voor een aanmaak van een appartement. (ligt op zo'n 45 km van Trutnov, richting Poolse grens). Vraagprijs is 165.000 euro. Veel skimogelijkheden in de omgeving. Hebben zelf overwogen om het te kopen, maar wij zagen het zelf wat kleinschaliger en zijn geen skimensen.

Als je jouw e-mailadres doorgeeft dan mail ik wat foto's door.

Succes
BenGrob is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 20:01   #37
Nieuw Lid

Nationaliteit:
aankoop sro ipv woning

Hallo,
Omdat wij al wat langer overwegen een vakantiewoning aan te schaffen, ben ik al enige tijd lid van het forum en lees ik regelmatig berichten.

We hebben nu een leuke woning op het oog. De nederlandse verkoper wil niet de woning maar de s.r.o. verkopen.
1. Volgens mij loop ik daarbij het risico dat de Tsjechische fiscus de door mij over te nemen s.r.o. mettertijd belast met zaken die eerder mogelijk niet goed zijn gegaan.
2. De prijs die ik voor de aandelen betaal zal hoger zijn dan de balanswaarde (gebaseerd op de boekwaarde van het onroerend goed). Ik vraag mij dan ook af of ik niet straks belasting kan gaan betalen over de boekwinst van de vorige eigenaar.

Wie kan mij helpen eea duidelijk te krijgen. Bij voorbaat dank.
erka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-10-07, 20:09   #38
Actief Lid

Nationaliteit:
vandaag eens wat van die gratis makelaars krantjes gehaald ,ik moet zeggen dat is een stuk interessanter (betere prijzen)
een is van real city en een is van real immo
veel verschillende makelaars adverteren erin.

Citaat:
erka schreef:
Bericht bekijken
We hebben nu een leuke woning op het oog. De nederlandse verkoper wil niet de woning maar de s.r.o. verkopen.
ieder weldenkend mens neemt nooit een s.r.o. over.
curious is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-10-07, 19:41   #39
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
eerste stap

Na maanden van lezen, vragen stellen, dingen opzoeken, beurs bezoeken, makelaars bestoken, forumleden lastig vallen , pm-tjes sturen en krijgen, gaan we deze week voor het eerst eens kijken naar OG.

Wel met een gezond wantrouwen maar toch ook blij dat de trein nu echt gaat rollen.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-10-07, 19:45   #40
VIP Lid

Nationaliteit:
Spannend, veel plezier in ieder geval!
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed