![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
We hebben via verschillende sites in nederland foto's toegestuurd gekregen. Bekeken. Tja wel leuk, maar vaak in een andere omgeving dan wat wij willen.
Maar via een kennis die half in nederland woont half in tsjechie kregen we te horen van een leuk huisje. In de omgeving die we ook graag willen. We hebben nog geen foto's, maar een andere kennis van ons gaat vandaag naar tsjechie, en die gaat even een paar foto's maken. Zal mij benieuwen...... En pff me suf gelezen op dit forum Tis tog goed dat dat er is, je kan er veel info afhalen en geven ---> Toppie!!! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
pffffft...
ik ben al weken....nee maanden aan het lezen. Hier op het forum heb ik denk ik alles wel gehad zo onderhand. Wat een prachtige site als je echt info wilt vergaren. De twijfel blijft als het gaat over een huis kopen in het buitenland. Uiteindelijk wil ik hier dit land vaarwel gaan zeggen en een zogenaamde pensionado worden, maar dat duurt nog een paar jaartjes Nee..... niet in Spanje echt niet maar mogelijk wel in Tsjechië. Op dit moment is onze eerste vraag: Wachten we nog 12-13 jaar tot we echt eruit kunnen of gaan we nu al kijken voor iets. Moet allemaal financieel wel mogelijk zijn en.......het is en blijft natuurlijk wel een avontuur ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
Nationaliteit:
|
Het blijft een avontuur, maar wel een leuke en over 12-13 jaar weet ik ook niet of een huis in Tsjechië nog betaalbaar is!
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
wow daar ga ik wel van uit hoor
anders hoef je er niet aan te beginnen .... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Gewoon doen
Eind 2006 ook een klein huisje gekocht met heel veel plezier, mijn wereld is een stuk groter geworden. Had dit veel eerder moeten doen
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
we zijn vanavond bij een kennis geweest , is makelaar in tsjechie enkele huizen bekeken, enkele mails verstuurd...afwachten.. begin van herfstvakantie naar tsjechie en zelf ff kijken..................... spannend
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
gaan we ook gewoon doen.
Is inderdaad heel erg spannend. Ga zelf in de hestvakantie mijn eigen toko hier een klein stukje verbouwen.
Mijn plannen zijn nog in een heel pril stadium. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Hallo Feertje,
Ik liet je weten dat je nu moet genieten, je weet immers niet wat er komen gaat. Wij hebben, ondanks mijn ziekte, (ik heb MS) toch een huis gekocht in Zuid-Bohemen. We laten ons dit genot van zo'n onderkomen toch niet afnemen door zo'n tegenslag. De dorpsgenoten in Porezanky zijn nu al wel op de hoogte van mijn lichamelijke toestand en ze gaan er fantastisch mee om! In Tsjechie voel ik me trouwens ook veel beter: geen stress en ik kan alles op mijn eigen tempo doen. Heeft mijn man hulp nodig, nou, ze staan al gelijk klaar om ons te helpen. Kortom: follow your dream, en geniet met de dag! |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
maar we beseffen wel degelijk dat het in onze situatie toch een heel aangaan is. Chinees spreekwoord: Zelfs de langste reis begint met de eerste stap. Mijn spreekwoord: De eerste stap is het ontstaan van het idee en als dan die eerste stap maar gezet is dan volgt de rest vanzelf. |
|
|
|
|