![]() |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
onroerend goed
Wij hebben een huis in Noord Bohemen gekocht sinds augustus 2008 bij Giantrealestate Wanneer je op hun websit inlog kun je zien dat dit twee zeer bekwame personen zijn, die de nederlandse nationaliteit hebben en je dusdanig wegwijs maken in Tsjechie, dat je daar met een gerust hart een huis kan kopen. Ze staan ook op de second Home beurs 29. 30. maart aanstaande in Utrecht. GROETJES Ingrid Bernhart
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
Ik vind het erg leuk om alle reakties te zien.
Natuurlijk zitten we op een Tsjechie forum en zal het vooral over Tsjechie gaan maar Oost-duitsland is dan toch maar een klein stapje (terug vanuit nederland). Ik houd beide opties nog even open en laat het afhangen van waar ik mijn 'droom'huisje vind. Op dit moment heb ik uitzicht op iets in Duitsland maar dat duurt nog even. Weer bedankt voor alle reakties en als er meer mensen iets over willen zeggen of ervaringen hebben (met name de opmerkingen over de negatieve mentaliteit van Oostduitsers van ik opmerkelijk en zeker aandacht waard) dan nodig ik ze hierbij van harte uit. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gast
|
Als de buren en dorpsgenoten je accepteren in "Oost"Duitsland is het op langere termijn voordeliger om in een Euro land te gaan wonen, de economie en de valuta koersen in Tsjechie lijken meer op een luchtballon, alleen kost het je wel geld, veel geld en de prijzen schieten hier ook sky high. Maar daar wordt al heel veel over geschreven.
Succes met het maken van de juiste keuze. |
|
|
|
#16 |
|
Moderator
|
|
|
|
|