![]() |
|
|
#31 |
|
Nieuw Lid
|
Beste Hendrik1982,
Pas wanneer een klant serieuze interesse heeft om tot aankoop over te gaan van een bepaald pand, zullen wij bij het kadaster het meest recente uittreksel gaan halen. Dit om na te gaan wie de eigenaar van het object is en of er belemmeringen zijn zoals een schuld, erfeniskwestie en dergelijke. Tevens wordt op dat moment gecontroleerd of de eigenaar van het pand een exclusief contract heeft met een Tsjechische makelaar. Als dat het geval is zal de huidige eigenaar daadwerkelijk de provisie aan die Tsjechische makelaar moeten betalen. Omdat wij op onze website een uitgebreid aanbod hebben staan is het ondoenlijk en tijdrovend om van alle panden op voorhand deze controles uit te voeren. Ook zou dit tegen de tijd dat iemand interesse heeft in dat pand inmiddels weer gewijzigd kunnen zijn. Via de bijgevoegde link kan men zien dat de laatste actuele vraagprijs czk. 3.160.000,= was, wanneer wij tijdens een bespreking met de eigenaar zouden vernemen dat men geen exclusief contract heeft en de vraagprijs daardoor lager uitvalt dan zou dit voordeel altijd voor de klant zijn. Ik heb inderdaad gesteld dat het verlenen van onze service minimaal 100 a 150 uren in beslag neemt, dit kan echter ook veel hoger uitvallen. Daarnaast zijn in onze k.k. ook de kosten van een advocaat, notaris, vertalingen, voorlopige en definitieve koopcontracten en een depotrekening opgenomen. Iedere ondernemer zal met mij kunnen beamen dat je naast deze kosten ook nog de kosten hebt van bedrijfsvoering waaronder kantoorruimte, Internet, telefoon, afschrijving auto, benzinekosten, afschrijving en aanschaf van benodigde kantoorartikelen, BTW afdracht etc. etc. etc. Het terugrekenen naar een uurtarief ligt niet zo eenvoudig als k.k. gedeeld door aantal uur. Dit forum is inderdaad een uitstekend medium om ervaringen met elkaar te delen, de informatie die u hebt vermeld staat ook duidelijk op onze website. Klanten die kiezen voor onze dienstverlening zijn hier op voorhand goed van op de hoogte en weten wat ze betalen aan de partij die hen alle rompslomp uit handen neemt. Ik kan me echter ook voorstellen dat er mensen zijn die het een uitdaging vinden om zelf het gehele aankoopproces te regelen. Een deel van onze klanten heeft zijn/haar ervaringen met Giant beschreven op onze website onder de rubriek referenties. Graag nodig ik de lezers van dit forum uit om hier eens een kijkje op te nemen en mee te lezen met deze ervaringen. Klik op onderstaande link om direct doorgestuurd te worden naar dit deel van de website: http://www.giantrealestate.nl/refere...hp?cat=&page=1 Met vriendelijke groet, Giant Real Estate |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Actief Lid
|
huizen bekijken
Hallo Pipin,
Wij hebben een zoektocht van 2 jaar achter de rug, maar hebben uiteindelijk ons stekkie gevonden. Uiteraard hebben we via diverse makelaars panden bekeken. De makelaar waar we de beste ervaring mee hebben gehad en mee in zee gegaan zijn, is EKRK, Matthieu Knap. We stippelden in samenwerking met hem een route uit en gingen huizen kijken. Wat adressen betreft was hij heel openhartig. We hebben huizen gezien zonder een Tsjechische makelaar erbij. Vaak was er echter wel een CZ makelaar bij die Duits of Engels sprak. Ons voordeel was wel, dat mijn vrouw Tsjechisch spreekt. We bekeken niet alleen huizen die op de site van EKRK stonden, als we een bij een andere makelaar een interessant object zagen, gaven we dat door en konden we het via hem bezichtigen, ook vaak nog tegen een lagere prijs dan bij andere (nederlandse) makelaars. Dit alles zonder bijkomende kosten. Wij hebben wel dagen gehad, dat we 5 of 6 objecten bekeken en de after sales bij deze makelaar is ook uitstekend. Advies: neem de tijd!!!! Succes en groetjes henk1948 |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nieuw Lid
|
Dag Pippin,
Mijn dochter en ik zijn afgelopen weekend naar tsjechie geweest met hetzelde doel namelijk lokaties bekijken waar de eventueel te kopen huizen staan. Ik had voor die tijd een selectie gemaakt van een aantal huizen. Achteraf gezien lagen ze wat kilometers betreft wel erg ver uit elkaar. Ik had geen adressen maar wel een foto en een beschrijving waar het pand ongeveer stond. We gingen naar een plaatselijk cafe, iets drinken, en ondertussen vragen of iemand in dat cafe het betreffende huis kende (in gebrekkig duits of engels, de mensen reageerde over het algemeen enthousiast) We hebben op die manier de meeste huizen kunnen vinden, ook kwam ik huizen tegen die ik herkende van de foto's van de makelaar site. We hebben niet alles kunnen vinden maar ik heb wel een goede indruk gekregen. ( twee dagen zoeken en zeven lokaties gevonden, en zelfs een huis op eigen initiatief bekeken.) Als je door het landschap rijdt krijg je ook een indruk van waar je wel of niet iets zou willen kopen. We kwamen b.v. ook bij huizen die prachtig op de foto stonden maar waar je niet kon zien of er een fabriek of bouwval naast stond. Ook de bereikbaarheid van de woning is soms een probleem ( klein bruggetje/ sneeuw etc.) het is belangrijk om op dergelijk dingen te letten. We zijn toevallig in een omgeving gekomen waar een bouwval stond, wel op een plaats met een prachtig uitzicht. Dus wie weet wordt dat ons plekje. Ik wens je veel succes met je zoektocht en wie weet komen we elkaar nog eens tegen. Frederik. ps. neem een navigatiesysteem mee, erg handig om de kleine gehuchtjes te vinden. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nieuw Lid
|
Het doet me deugd te lezen dat wij niet de enigen zijn die liever voor 20 panden naar Tsjechië gaat dan voor 2. We gaan gewoon verder op de ingegane weg, en dan hopen we binnen afzienbare tijd naar Tsjechië af te reizen voor onze selectie.
Uiteraard hou ik jullie op de hoogte! ![]() Pip |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Wij gingen dus in oktober ook op onderzoek uit met ongeveer 11 huiskes op foto. Ook via lokale bewoners en cafe's etc hebben we alle huiskes gevonden. Vele woningen vielen af, ivm ligging, wat je dus niet op een foto kunt zien. 1 was wel Top, in rudnik. maar toen we afspraak gingen maken bij makelaar werd de prijs ineens veel en veel hoger(en dat ging boven onze begroting) Na dit weekend dus met niks naar huis .
We zoeken nog steeds geven niet op, maar je word er soms wel tureluurs van. heb je weer wat gezien, je vraagt docu op en pff volgende dag is het verkocht aan een ander . Zo ook met 2 huiskes, stonden ons aan. docu opgevraagd, gekregen. Maar we hebben dus ook tjschische sites bekeken en daar stonden ze "prodano". Maar de makelaars hier zeggen steeds....."is nog te koop" Als je na een paar mails steeds maar vraagt,"weet u het wel zeker"?? Dan krijg je een mail--> helaas klopt is verkocht. sjipsss...... weer 2 huizen onder onze neus weg Nu zijn we dus nog steeds zoekende.............. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
VIP Lid
|
heel herkenbaar, maar.....de aanhouder wint.
Wij hebben getekend (via gemachtigde) Hilde |
|
|
|
|
|
#38 |
|
VIP Lid
|
Zogauw het helemaal van ons is. En de intubulatie-periode voorbij. Komen de foto`s.
Maar we zijn er heeee-eeeel blij mee. En hebben alvast met magister getoast op de klusvakanties. Hilde |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nieuw Lid
|
Morgen is de afreis naar Tsjechië om de voorselectie te bekijken. Ik ga niet zelf, maar een bouwkundig onderlegde vriend heeft aangeboden mijn ogen te zijn. Van de 77 zijn 42 pandjes over gebleven, en de route heb ik op de kaart aangegeven. Daarbij was Google Earth onmisbaar; zelfs de gehuchtjes van anderhalve man en een paardenkop weet GE te vinden. Ook gaat er een videocamera mee, zodat ik hier thuis een stukje Tsjechië kan proeven
.Het verhaal van HeiDi met zeer veel belangstelling gelezen. Ik hoop niet op dergelijke verrassingen, zomaar opeens een sterk stijgende prijs. Eerst maar eens kijken welke huizen er over blijven. Je hoort nog van mij! ( vol verwachting klopt ons hart...) |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Ik ben benieuwd welk huis het geworden is!Als ik het goed begrijp is het niet een huis uit je forumverhalen/foto's. |
|
|
|
|