![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Bij ons in het dorp is het een vaste prijs voor aansluiting tot het hek en de gemeente dient dit te regelen (elektriciteit, riolering etc.) en is ca. 3500 Kc (afstand is niet van toepassing).
Dus de kosten op je 'eigen terrein' zou je hieraan af kunnen leiden. Succes ! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
VIP Lid
|
Fleur, kennissen van ons hebben net een mooi groot huis gekocht in Dolny Dvur in het Reuzengebergte. Ze hadden zeer goede begeleiding van een makelaar uit Nachod. De jongedame (Tsjechische) spreekt goed nederlands. Ze zijn voor de koop, met de eigenaar een paar keer door het hele huis gelopen. Op de vraag waar het toilet / badwater naar toe ging, wilde hij eerst geen antwoord geven of hij deed of hij het niet wist. Hem werd duidelijk gemaakt dat de koop, van een eerlijk antwoord van hem, afhing. Het verdween gewoon "ergens" in de grond! Toen zijn ze met de burgemeester gaan praten over een septictank of aansluiting op het riool (200 meter van het huis vandaan). Het is daar beschermd natuurgebied, dus een septictank mag daar niet meer. Aansluiting op het riool was wel mogenlijk. Kosten: 2000-2500 euro. Lijkt veel, maar ze zitten daar wel op een berg en ga dan maar eens (laten) graven. Ik ben overigens zeer benieuwd waar jullie dat stuk grond willen kopen, en wie jullie makelaar is!
Carlo. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
onze "makelaar" is "de beste investering". Het stuk grond waar we mee bezig zijn ligt tussen Vrchlabi en Trutnov in...... we willen binnenkort zelf weer opgaan om alles na te gaan ter plekke, want van de verhalen hier schrik je toch wel.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Fleur, Wie zit er achter "De beste investering" ? Wees duidelijk! Een hoop forumleden weten met wie je NIET in zee moet gaan!!
Carlo. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Septic tanks zijn in het hele gebied van het Reuzengebergte verboden. Je zult dus een riolering moeten aanleggen of een zumpa (beerput), die regelmatig moet worden geleegd.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
ik dacht dat er wel huizen werden verkocht met septics tanks erbij(reuzegebergte),moet he die dan verwijderen? En riolering aan vragen?
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
laat even schriftelijk de situatie door de makelaar bevestigen. niet betalen (makelaar) totdat alles geregeld is. bij grote twijfel een groot gedeelte in depot laten staan bij de notaris. misschien toch niet zon beste investering ?? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
Ik heb het gevoel dat de term septic ook voor beerput (zumpa) wordt gebruikt.
Terwijl die laatste geen directe afvoer heeft en de eerste wel. Als je al je troep tijdelijk opvangt en verantwoord laat afvoeren is er m.i. geen probleem. Als de overloop van de septic jouw troep loost in de oppervlak , of op het naastgelegen water(tje), belast je het milieu. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mis, Hilde of Kees,
Als je een septictank hebt en je gebruikt hem goed dan gaat er vrijwel schoon water de natuur in. Alle afvalstoffen zijn al afgebroken. Door vervuilende wasmiddelen etc, wordt de werking van de septictank verstoort en gaat er ook troep? de natuur in. Rioolzuivering werkt volgens mij ook zo, alleen het proces versnellen ze door er lucht en wat bacterieen er bij te doen. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
hier hun website: http://www.beste-investering.nl
Niet de meest toegankelijke site overigens...helaas kan ik je vraag niet beantwoorden Carlo en Fleur heeft ook nog niet gereageerd op je vraag... |
|
|
|