![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Wij zijn in 2003 gestrand met een kapotte versnellingsbak bij Podebrady, tussen Hradec Kralove en Praag om 06.00 's ochtends. We konden nog net in z'n twee bij een Volkswagengarage komen. Die ging om 07.00 uur open. Ondertussen met verzekering (VVAA, voor (para)medici) gebeld en verhaal uitgelegd. Ik stelde voor dat deze garage zou bekijken wat het probleem was. Rond een uur of 08.00 was bekend dat de wagen niet binnen 48 uur gemaakt zou kunnen worden. De verzekering stelde voor dat wij naar huis zouden vliegen. De auto zou twee weken later volgen. Maar ja, de achterbank was neergeklapt, er zaten twee 'antieke' kastjes en een schilderij in en onze reisbagage. Ik stelde voor om te wachten op een takelwagen en dat wij daar dan mee terug naar huis zouden rijden; voor de verzekering een stuk goedkoper.
Daar wilden ze wel op in gaan, maar heel snel kon zo'n wagen natuurlijk niet komen. Volgens mij was het rond 17.00 uur dat we opgetakeld werden en in de cabine plaats namen. Om 04.00 's ochtends waren we thuis. Uiteraard met gesloten beurs, behalve natuurlijk de reparatie van de auto in NL. Feit is wel dat onze verzekering ook werkte met een internationale alarmcentrale, AXA geloof ik? Dus er werd ook wel wat doorgeschoven. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Super Lid
|
Ik had gisteren een identiek verhaal als Char/Liesje neergezet, maar toch niet geplaatst. De ´vraag´ is m.i. bijna niet serieus te nemen, het is meer een frustratie verhaal van je afschrijven, prima hoor, maar om nou tips te gaan vragen voor iets dat waarschijnlijk nooit meer gaat gebeuren?
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
|
we kunnen natuurlijk ook tips geven aan een paar van de duizenden forumleden, die het waarschijnlijk WEL gaat overkomen...
overigens denk ik dat het je best twee keer kan overkomen, vooral als je meerdere malen per jaar naar Tsjechie reist. Ikzelf rijdt 12.000 km per jaar alleen al van en naar en in Tsjechie. Dat is nu ongeveer de helft van mijn totaal jaarkilometrage. Dus de kans is relatief groot dat er dan onderweg iets gebeurt. Zo hebben we in 2006 nog met een kapotte knalpijp gezeten. Ook ergens lokaal aan elkaar laten lassen op zondagochtend 07.00 uur voor 120 Kc (zonder de verzekering in te schakelen). Laten we van deze discussie een overzicht maken van de (on)mogelijkheden bij pech onderweg, toegespitst op Tsjechie/Duitsland. Je kunt je geheel laten leiden door je verzekering, maar ook zelf nadenken over hoe en wat. De een heeft bijvoorbeeld meer tijd om een extra overnachting te maken dan de ander... |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
Het is mij twee keer overkomen.
Helaas niet in Tsjechie of Nederland, maar tot twee keer toe ook precies halverwege. Daardoor weet ik nu dat Aschaffenburg een heel aardig stadje is. Vreemd trouwens, daarna is het nooit meer gebeurd. Ik vraag me nog steeds af of het ermee te maken heeft dat ik geen auto meer heb, maar dat ligt m.i. teveel voor de hand dus het zal wel een andere oorzaak hebben. Maar om op Josef terug te komen. In het tweede geval was het goedkoper een takelwagen (auto met oplegger) uit Tsjechie te laten komen en de auto in Tsjechie te laten repareren dan in de garage in Aschaffenburg. Zou ook een dag of 4/5 duren. Dan moet je kiezen tussen heen en weer reizen per trein, of een aantal nachten hotel.... Nu kwam de Tsjechische ophaaldienst en ik kon me installeren op de achterbank van het tweetal heren. Mijn arm was net lang genoeg om zo nu en dan een pilsje uit dat kratje te pakken. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
@ all
Beste mensen bedankt voor de reacties op mijn verhaal, komt wel vakervoor heb ik wel gelezen, op zich ook niets bijzonders natuurlijk. Het help ons in de beslissingen die we maken als het weer zou gebeuren. Waar we wel veel aan hebben gehad is aan de Tsjechische vrienden die we daar hebben gemaakt, van die hadden we heel veel steun . Bedankt J>ohan A>ngelien N>iels ![]() |
|
|
|