![]() |
|
|
#41 |
|
Nieuw Lid
|
Verkeersregels in CZ
Dit is en uitreksel uit de site van VAB.
http://www.vab.be/nl/viavab/verkeers...?landid=30&r=4 http://www.vab.be/nl/viavab/verkeers...aspx?landid=30 Heeft er iemand daar weet van? Vooral de reservelampen zijn me onbekend. Is dit al lang in voege? Groeten, Marc. Varia - Je moet ook overdag met de lichten aan rijden. ... - Schade aan je voertuig moet je aangeven bij de inreis. Bij ongeval moet je de politie een verklaring laten opmaken van de schade, zoniet mag je het land niet uit. ... Mee te nemen - set reservelampen is verplicht |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Actief Lid
|
Dat van die lampen overdag alsmede reservelampen is al geruime tijd van kracht.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Actief Lid
|
schade aan voertuig melden was ook bekend bij mij. Lampen aan overdag is in nederland aangeraden maar niet verplicht. Ik vind het zelf veiliger en doe het dus eigenlijk altijd al. In tsjechie wordt je er vanzelf op gewezen door medeweggebruikers als je ze niet aan hebt
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Moderator
|
Ook xenonlampen moeten overdag aan en ook moet je reserve xenonlampjes bij je hebben. Anders krijg je in beide gevallen een prentje.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Actief Lid
|
Tsja wat is daar moeilijk aan dan, vraag ik me af?
Ik heb geen ervaringen met Xenonlampen maar daar kan je toch ook een reservesetje van meenemen? Ik weet wel dat het bij de meeste nieuwe auto's tegenwoordig een probleem is om zelf te wisselen. Ik moet bij mijn Kia sportage eerst de accu eruit halen alvorens ik de lamp kan verwisselen !!!! Wat ik me dan afvraag, MOET je direct wisselen of mag je ook eerst naar de garage rijden? |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Zijn de reservelampjes ook hier, in NL, niet verplicht? |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Actief Lid
|
Ja hier in NL is het ook verplicht ja. Maar omdat het hier vroeger zo was dat je ter plekke het lampje moest verwisselen en je nu naar de garage mag rijden vroeg ik me af of dit in Tsjechie ook zo is.
Maar ik neem geen risico's, rijd ALTIJD met de lampen aan (ook in NL) en heb altijd reservelampjes bij me. Verbandtrommel is altijd ok want ik ben EHBO'er. Laat de vakantie maar komen. haha |
|
|
|
![]() |
| Onderwerp-opties | |
|
|