![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
prachtig,als macek dit voor mekaar krijgt,en daar twijfel ik niet aan,dan is trebihost binnen de korste keren een eeeeeeecht bedevaartsoord
we willen er zeker ook van genieten zodus macek hou je klaar de belgen komen er aan |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pivonist
|
Nogmaals dank, vooral mijn forumvriend Vašek, leuk filmpje. Nu nog de Velorex dus houd in CZ en omstreken de ogen open en mij op de hoogte!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Lid
|
Velorex in Tabor.
Freddy, waar blijft de foto van de Velorex die jij in Tabor hebt gemaakt ???
Sorry Fred, ik zie inmiddels dat de foto al geplaatst is . Overigens zou ik inderdaad ook wel zo'n karretje willen hebben. Maar helaas, ik heb hier geen verhaal over. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik weet er een te staan bij een glasbedrijfje in Uhersky Brod.De zoon van de eigenaar heeft enige jaren geleden gekocht om te restaureren.Volgens mij heeft hij er nog niets aangedaan.Er moet wel van alles aan gebeuren maar hij staat in ieder geval droog in een schuur. Die zoon is nu op vakantie maar als hij terug is over 2 weken zal ik vragen of ie hem niet wil verkopen.Dus nog ff geduld.Hoeveel denk je er trouwens voor uit te geven? groeten rich? |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Pivonist
|
Ik heb geen idee, maar ik heb geen haast.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Maar ik wel ik wil er over drie weken wel in rijden p.s. ik heb dan een reisgezel kunnen we er met 2 personen wel in. ![]() |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Pivonist
|
Ja, leuk Pepo, maar nu nog even iemand die het vertaald, de prijzen vallen mee, of koop ik een wrak?
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
In het voorjaar was er in de omgeving van mijn huis een hele toer uitgezet met niets anders dan Velorexen.
Schitterend om te zien. Toen ik deze ooit voor het eerst zag dacht ik dat die apparaten van voor de oorlog waren. Niets is minder waar. In alle soorten en formaten heb ik ze voorbij zien komen en van dichtbij bewonderd. Alle tekst en uitleg heb ik gekregen en dacht: wat is dat verdomd leuk om die overdekte Solex te hebben. Lekker knutselen, geen computeronderdelen die de zelfwerkzaamheid verzieken. alle techniek ervan is te begrijpen. En een beetje rondrijden met den Velorex. Ik weet er geen een te koop, maar in de omgeving van Nejdek zetten ze elk jaar een toer uit. Dus volgend jaar zit ik voor mijn huis en ik hoor ze van ver aankomen. Het heerlijk pruttelend geluid van een Velorex. Hou die machine in ere. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Volwaardig Lid
|
Vanavond om 18:02-18:33 uur op RTL7 Gek op Wielen met een reportage over de Velorex. Op zaterdag wordt het weer herhaald om 17:30. Ook kun je binnenkort de uitzending zien op http://www.rtl.nl/automotor/gekopwielen/home/
![]() |
|
|
|