het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-08-07, 00:13   #51
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, ik was alleen bang dat je het niet gelezen had. Ik zag nog een treinstation n.l. Smichov, binnenlandse spoorverbindingen. Vanauit Praag is Litoměřice ongeveer 49 km. Dus dat is maar een klein stukje en geloof mij het is echt heerlijk met de trein. Ik weet niet waar vandaan je naar Terezín wilt, maar wil je toch nog met de auto, er is een grote parkeerplaats bij. Dus dat is geen probleem.
succes!!
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-07, 00:22   #52
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mayca schreef:
Bericht bekijken
Vanuit Praag is Litoměřice ongeveer 49 km. Dus dat is maar een klein stukje .... Ik weet niet waar vandaan je naar Terezín wilt, maar wil je toch nog met de auto, er is een grote parkeerplaats bij. Dus dat is geen probleem.
succes!!
In het eerste bericht staat dat ze in Vrchlabi een huisje zullen huren mayca. En een klein stukje met de trein kan zo lang duren.....

Maar ja, jij hebt iets met treinen en treinmannen hé mayca.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-07, 00:25   #53
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Sorry Freddy, even niet gezien en inderdaad, ik heb iets met treinen en zeker met treinmannen
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-08-07, 18:39   #54
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Chantal,
Treinreizen in Tsjechie is geen beproeving.
het is op zich zeer eenvoudig.
Ligt er aan of in de omgeving een station is waar je een snelle verbinding is.
Heb zelf goede ervaringen 40 km rond om praag.
Er zijn ook gebieden waar echte boemeltjes komen dan schiet het niet op.
Tip parkeer auto aan rand van Praag en pak daar de metro kost niets
Vrchlabi Naar Praag is goed te doen met de auto.
Terezin moet je met de auto doen .
Succes
wout1956 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-07, 00:30   #55
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Bedankt allemaal

Ik heb nog alle info die jullie mij gegeven hebben nog eens bekeken en ik denk dat we inderdaad naar Praag zullen trekken met de trein en (op een andere dag) met de auto eens naar Terezin gaan. Dan zijn de uitstappen geregeld. Wij gaan namelijk liefst gewoon gaan wandelen in de natuur maar een mens kan toch geen twee weken wandelen he
Wij zouden in de buurt van Vrchlabi iets zoeken. 4 Huisjes gevonden bij Happy Home die allemaal in aanmerking komen ( Ponikla, Benecko, Roprechtice of Syrenov). We vertrekken maar 1mei 2008 dus ik heb nog even tijd om te beslissen.
chantal is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-07, 20:24   #56
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
En als je dan toch begin mei in het Reuzengebergte bent kun je meteen de forum-meeting op camping Papillon in Dolni Lanov bezoeken. Als ik het wel heb op de 1e woensdag in mei, dus 7 mei.
Toch, Jan en Akkelien?
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-09-07, 00:48   #57
Volwaardig Lid

akkelien's avatar

Nationaliteit:
He Keesi, het klopt helemaal en gefeliciteerd met je verjaardag en om weer even on-topic te komen....Chantal, er gaat ook een bus van Vrchlabi naar Praag ( Cerny Most) die doet er ongeveer 2 en een half uur over, maar je kunt gewoon blijven zitten en dat is wel prettig!!
akkelien is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-11-07, 23:13   #58
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
De trein

Met het nieuwe reistijdenschema, dat op 9 december ingaat, zullen treinen nog maximaal 5 minuten wachten op aansluittreinen die te laat zijn. De Tsjechische spoorwegen reageren hiermee op een miljoenenschadestraf die door de regio Olomouc onlangs is uitgesproken voor de voortdurende vertragingen.

Bij grote drukte aan overstappende reizigers kan de lokale reisleiding evenwel langere wachttijden toelaten. Uitzonderingen op deze maatregel zijn evenwel de allerlaatste treinen voor de nachtpauze.

radio.cz
Oud 01-12-07, 17:10   #59
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Vandaag is een pendolino sneltrein, op de lijn Praag - Ostrava, uit het spoor gelopen in Dolními Počernicemi, een Praagse voorstad. De trein liep kort voor de middag uit het beschadigde spoor, sabotage wordt niet uitgesloten. Nadat de treinbestuurder een bonk hoorde onder de trein trok hij aan de noodrem en liepen zes rijtuigen uit de rails. De snelheid van de trein was niet zo groot zodat er geen gekwetsten waren. De schade aan de pendolino is geschat op 25 miljoen kronen. De onderzoekers blijven geloven in kwaad opzet omdat er in hetzelfde gebied reeds geknoeid is aan het spoor in het verleden.

radio.cz

Oud 07-12-07, 23:15   #60
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
bron : http://www.praguemonitor.com/en/228/...usiness/15616/

de tsjechische spoorwegen krijgen in 2008 25 miljard kronen om te investeren in de infrastructuur. een groot gedeelte is afkomstig uit EU fondsen.
dit jaar waren de investeringen 17.5 miljard kronen.
een groot gedeelte van de centjes gaan naar verbeteringen in het spoor van Praag <> Ceske Budejovice en Praag <> Plzen.
dit zijn belangrijke ont/aansluitingen met andere EU-landen.

Tsjechie heeft 1 van de grootste dichtheid van spoorwegen ter wereld. in totaal 9.500 km !
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels