![]() |
|
|
#41 |
|
VIP Lid
|
je woont toch in Tisnov en niet in NL? dan is er geen probleem. je hoofdverblijfplaats moet voor meer dan 185 dagen/jaar in CZ zijn, dan mag je in NL zeker met een CZ auto rijden hoor.
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Volwaardig Lid
|
Inderdaad, Josef heeft gelijk. Als je meer dan 185 dagen in het buitenland woont en je daar ingezetene bent, dan mag je in Nederland met een buitenlands kenteken rijden. Ik denk dat een lease auto soepele regels kent, maar zeker weet ik dat niet. Overigens met een huurauto met buitenlands kenteken mag het ook. Onze situatie was, dat mijn man Frans ingezetene was, maar ik Nederlands. Daar zat het probleem en ik mocht als Nederlands ingezetene niet in een auto met Frans kenteken rijden, dus ook niet in mijn eigen auto.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Pivonist
|
Het is voor mij niet helemaal duidelijk, dus bij deze vraag ik het volgende.
Ik heb een Tsjechische verblijfsvergunning, ik heb een huisje in Tsjechië, alles staat ingeschreven in het kadaster. Mag ik mijn auto naar Tsjechië overbrengen(invoeren) en dan in Nederland met deze auto, met Tsjechisch kenteken rijden. Voor alle duidelijkheid ik werk en woon nog in Nederland. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Gast
|
Rijden met buitenlands kenteken in Nederland
Rijden in Nederland met een auto met buitenlands kenteken
Als u in Nederland woont en rijdt in een auto met een buitenlands kenteken, dan moet u die auto in beginsel ook in Nederland registreren. In vrijwel alle gevallen − ook als u de auto niet in Nederland registreert − moet u belasting van personenauto’s en motorrijwielen (BPM) betalen. In sommige gevallen kunt u vrijstelling krijgen van de BPM. Hiervoor gelden enkele voorwaarden die afhankelijk zijn van uw situatie:Meer informatie Als u meer informatie wilt over vrijstelling voor de BPM kunt u contact opnemen met de BelastingTelefoon Douane. http://www.belastingdienst.nl/variab...ieren-199.html Waarom niet aan de wetgever c.q. belastingdienst vragen, we maken het zo simpel!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
#47 |
|
VIP Lid
|
het antwoord was toch al duidelijk?
als je in NL ingeschreven staat, moet je BPM betalen. als je in het buitenland woont en ingeschreven bent (bv net over de grens in DE of BE, of lekker in CZ) mag je zonder BPM te betalen met een buitenlandse auto in NL rondrijden... zo houden we 't simpel. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nieuw Lid
|
Met Tsjechische auto rijden in Nederland
Hallo allemaal ,
ik heb een tjechishe vriendin hier in nedeland die een auto uit Tsjechië heeft ( op Tsjechiës kenteken en op naam van ouders ) mag zei hierin onbeperkt in nederland rijden , en hoe zit het als ik als nederlander hiermee in nederland rij? ik zelf heb nederlands rijbewijs , vriendin Tsjechiës rijbewijs dank je wel jeff |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Actief Lid
|
dit is al vele malen beantwoord
hier nog een keer nee jij mag niet in nederland met een Tsjechisch kenteken rijden. indien jouw vriendin langer dan 186 dagen permanent in nl verblijft en daar is ingeschreven moet zij de auto invoeren. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
VIP Lid
|
... vriendin kan de auto niet zonder (belasting) kosten invoeren, staat niet op haar naam. Om belastingvrij in te kunnen voeren moet auto minimaal 6 maanden op haar naam geregistreerd zijn en er minstens 6000 km mee gereden hebben (dit laatste is slecht/niet te controleren tenzij het een brand-nieuwe auto betreft)
|
|
|
|