|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Volwaardig Lid
|
in tsjechische auto van mijn vrouw rijden in Nederland
Mijn reactie komt wel laat en zal niet zinvol zijn, maar ik kon niet laten om onze eigen ervaring hier even aan toe te voegen.
Gorrit heeft het wel door. Het wel of niet met een buitenlands kenteken mogen rijden, want daar gaat het om, heeft te maken met je verblijfplaats en vooral het aantal dagen dat je in een land verblijft. Je zult dit moeten aantonen. Sterker nog en ik spreek uit ervaring: Mijn man werkte in Frankrijk en dit land wenste dat hij een Frans kenteken op de auto kreeg. Dit hebben we kunnen tegenhouden. Als mijn man een buitenlands kenteken had gehad, dan had dit betekend, dat ik als nederlands ingezetene en woonachtig in Nederland, niet in onze/mijn eigen auto had mogen rijden. Je moest eens weten hoeveel "geduvel" we gehad hebben, om voor elkaar te krijgen dat we ons nederlands kenteken konden behouden. Overal waar ze wat kunnen vangen willen ze je graag hun wetten opleggen. de consequentie is ook dat je in het land waarvandaan je een kentekenplaat ontvangt je wegenbelasting e.d. moet betalen. Wel de rest zal ik jullie maar besparen. Betty |
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Sterker nog, toen ik in Praag geflitst werd en later een briefje kregen dat we langs moesten komen, kreeg ik ook gewoon een bekeuring van 1000czk. Nogmaals extra nagevraagd en de dame vertelde mij dat het geen enkel probleem was dat ik in die auto reed.....
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
de enige instantie die hier een probleem van maakt is de nederlandse douane.
andere landen intresseren zich hier niet voor. dus heb je je hoofdverblijfplaats in nederland (ingeschreven in nl),mag je geen buitenlands kenteken in nl rijden. uitgezonderd diegene die valt onder de regeling grensarbeiders. |
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
En lopen is al zo gevaarlijk
![]()
|
|
|
|
#36 |
|
Actief Lid
|
Maar dus wel als je ni CZ een verblijfsvergunning hebt en daar ook geregistreerd staat als bewoner, neem ik aan?
|
|
|
#37 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nieuw Lid
|
Full-operational lease:
Duitse auto leasen ( hij staat dus op de duitse firma) Niet jou eigendom Dus cruisen maar ![]() |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Volwaardig Lid
|
Inderdaad Curious, je hebt volkomen gelijk.
In Nederland doet men zeer moeilijk. Van andere landen weet ik dat niet. In Nederland krijg je te maken met douane, belasting en boete. Verzekering-technisch zou ik het eerst maar eens uitzoeken. Wat gebeurt er als je een ongeluk krijgt? Ook deze kant van de zaak kan heel belangrijk zijn. Verder veel succes in het mooie Tsjechie Betty |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
en nu deze:
auto van de zaak (Tsjechie), Tsjechisch kenteken en je gaat naar NL voor werkgerelatterd bezoek. Loop je dan tegen dezelfde problemen aan of in dit geval niet omdat de auto op naam van het bedrijf staat?
|