![]() |
|
|
#61 |
|
Actief Lid
|
Tatra Register Nederland viert twintigjarig bestaan
Wie Tatra's wil komen kijken is van harte welkom in het weekend van 15-17 september. Het Tatra Register Nederland viert dan zijn twintigjarig bestaan bij Hotel-Restaurant De Oorsprong, tussen Langweer en Sint Nicolaasga. Op zaterdag staat o.a. een rondrit door Friesland op het programma. 's Middags staan de auto's ca. 14.00 uur twee uur lang ter bezichtiging opgesteld rondom de Martinikerk in Franeker, terwijl de inzittenden o.a. het Planetarium van Eise Eisinga bezoeken. Forumfans mogen natuurlijk ook gerust bij het hotel een kijkje komen nemen, dus als je in de buurt bent, Tabe...... Er worden ruim 30 Tatra's verwacht, uiteraard uit Nederland, maar ook uit Tsjechië, Duitsland, Denemarken en Groot-Brittannië. Veel verschillende Tatra's maken - ijs en weder dienende - hun opwachting, van een T12 uit 1924 tot een T700 uit 1998 toe. Meer info via www.tatraregister.nl .
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Legende
|
Geen geld voor nieuwe vrachtwagens
De aankoop van nieuwe vrachtwagens, voor het vervoer van manschappen, voor de Tsjechische landsverdediging is uitgesteld. Aanvankelijk zou het contract voor de aankoop van 555 vrachtwagens, ter waarde van 6,8 biljoen kronen, eind dit jaar getekend worden. Wegens besparingen en andere prioriteiten wordt alles uitgesteld tot minstens 2009.
radio.cz |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Forum Freak
|
En op dit moment schijnt die rondrit in Friesland aan de gang te zijn. Er schijnen 35 Tatra's door Friesland te rijden, de ontmoetingsplek is Langwar(?). Artikeltje hieronder, ik begrijp er niet zoveel van
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Er rijden momenteel 35 Tatra's door Friesland. Het gaat om Tsjechische old-timers van voor de jaren 60. De eigenaren komen elk jaar bij elkaar om te pronken/showen met hun luxe (mooie) auto's. Tatra's worden niet meer gemaakt. De auto was voornamelijk populair bij de communistische partijbonzen in het voormalige oostblok. De Nederlandse Tatra-vereniging werd in 1986 opgericht. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Forum Freak
|
![]() Dankjewel Tabe, dat had ik er niet uitgehaald ![]() |
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Langwar is it moetingsplak; sneon rydt de kolonne nei Harns en Frjentsjer. = Langweer is de ontmoetings/verzamelplaats; zaterdag (gister) rijdt de stoet naar Harlingen en Franeker |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Forum Freak
|
Waar ligt Langweer? Nooit van gehoord
![]() |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Actief Lid
|
Lukas,Je moet je diep schamen omdat jij niet weet waar Langweer ligt.In het bijzonder omdat jij ook nog in Friesland woont.Zelfs elke "Hollandse"zeiler weet dat.Heb je dan zo zitten pitten vroeger bij aardrijkskunde? rich?
![]() |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Forum Freak
|
Eh....ja? Hoe moet ik dat nou weten?
Ik woon hier nog niet erg lang En ik ben geen 'Hollandse zeiler' |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Super Lid
|
Vriend Jirka heeft weer een "nieuwe" Tatra gekocht. Nou ja nieuw? Eentje uit 1932 en er moet nog van alles aan gebeuren. Persoonlijk zou ik er geen brood in zien maar die Tsjech dus wel.
En Petertje TATRA, zou jij in dit vehicle nog enig brood zien ? |
|
|
|