Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Vervoer
Tatra

Tatra

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 24-05-04, 16:41   #31
Actief Lid

Jan_en_Marcela's avatar

Nationaliteit:
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk

Citaat:
tatrafan schreef:
De vin is zeker niet afgekeken van Amerikanen uit de 50er jaren, alleen al het bouwjaar spreekt dat tegen. De vin verschijnt voor de eerste keer in 1934
Zo zie je maar weer dat ik er totaal geen verstand van heb . Ik zal oppassen wat ik voortaan zeg. . In ieder geval heb je een hobby die je met hart en ziel beoefend en je weet er veel vanaf en je kunt met recht zeer trots zijn op je Tatra. Ik vind het een voorrecht zoiets te hebben. Persoonlijk spreken deze oude modellen mij meer aan dan de nieuwere, of het nu een Tatra is of welk andere merk dan ook. Ik vind je hebt niet alleen een klassieke auto in je bezit, maar ook een stuk geschiedenis. Ik weet het niet goed te omschrijven, maar bij die oude auto's hoort iets, die auto's brengen meer mee dan alleen een auto zelf. Afijn, een echte liefhebber zal mij begrijpen.
Jan_en_Marcela is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-05-04, 18:00   #32
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:

Citaat:
tatrafan schreef:
De benaming "doodskist" voor een 603 had ik inderdaad nog nooit gehoord, maar het brandgevaar is bekend.
Zo leer je nog us wat van elkaar, mijn moeder wist nm niet te vertellen waarom dattie in de brand vloog, dacht iets met benzine tank ofzo haha.

Ik had de bijnaam doodskist ook al eens gehoord, maar weet niet precies om welk type het ging, totdat m'n moeder je foto zag van die zwarte duitse en glimlachend zei, hey mooie doodskist (niet lullig bedoelt dus ofzo hoor haha)

Toen vroeg ik dus verder van, waar komt die naam nou vandaan.... na de rest weten jullie nu dus al.

Dacht dat t alleen bij ongelukken was, maar t kon dus altijd zomaar spontaan gebeuren als je het nietbij hield.
Best slordig van de Tatra dude's !!!
Terwijl ze kwa techniek altijd erg voor liepen op de anderen, niet alleen de vin, maar ook de motoren enzo.

En natuurlijk niet te vergeten de Tatra Kever Hahaha

Dus dat Skoda bij VW terecht is gekomen is geen toeval denk,
aangezien de Duitsers al heel lang met Tsjechische (Tatra) ideen en ontwerpen enzo hun auto's verkopen haha.
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-05-04, 19:43   #33
Actief Lid

Kvetinka's avatar

Nationaliteit:

Jammer genoeg ben ik er niet geweest. Ook al mijn vriend woont in Lekkerkerk. Was best druk dit weekend, verjaardag en onverwachtse bezoek van mijn broer. Dus ben er niet geweets.

Kvetinka
Kvetinka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-05-04, 20:52   #34
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:

Dit is de Tatra Kever uit 1933 de Tatra V570
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 19357-v570.jpg (41,9 KB, 2x bekeken)
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-05-04, 21:07   #35
cor
Super Lid

Nationaliteit:

ik vindt het razend knap dat je dit allemaal kunt vinden
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-05-04, 08:22   #36
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:

Cor, zoeken kan ik soms wel...

Tatra V570, de achterkant. Je ziet meteen waar het VW vandaan had.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 19382-v570e.jpg (74,3 KB, 1x bekeken)
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-05-04, 08:55   #37
Actief Lid

tatrafan's avatar

Nationaliteit:

De V570 is te bewonderen in het Tatra Museum te Koprivnice, sowieso een aanrader voor iedereen die in de buurt is! Wist U dat Tatra behalve vrachtauto's en personenauto's ook treinen, spoorwagons en vliegtuigen heeft gebouwd?
Tatra Museum Koprivnice
tatrafan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-05-04, 09:15   #38
Actief Lid

tatrafan's avatar

Nationaliteit:

Foto's van de meeting zijn inmiddels te bewonderen op http://www.tatraworld.nl/TRN_Lekkerkerkuitnodiging.htm
Oud 26-05-04, 09:32   #39
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:

Tatra museum is inderdaad erg mooi en indrukwekkend. Die techniek van zeswielaandrijving is prachtig om te zien, helemaal als je beseft dat dat al zo lang door ze wordt toegepast (wat was het ook al weer, vóór WOII?).
Tatrafan, ik heb daar nog geïnformeerd of de Tatrafabriek bezocht kon worden; men zij van niet. Is dat zo, of zijn er toch wegen te bewandelen? Hoe is het trouwens met het eigenaarschap van Tatra; toen ik er was, was er sprake van verkoop aan een investeerder/andere vrachtwagenproducent?
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-05-04, 06:58   #40
Actief Lid

tatrafan's avatar

Nationaliteit:

Tatra is inderdaad tegenwoordig in het bezit van ATC oftewel de American Truck Company. Ze hopen nieuwe markten te ontsluiten voor de Tatra vrachtwagens - zo is er al een brandweerwagen ter kennismaking naar de USA verscheept - en hebben hiervoor zelfs al een nieuw logo geintroduceerd. Op de markten waar Tatra bekend is blijft gelukkig het oude logo gehandhaafd. Op hun website kan je een introductievideootje bekijken (maar verder is de hele site nog in opbouw). Mij viel op dat veel mensen in Koprivnice niet veel vertrouwen in de nieuwe bazen hebben, maar als die er inderdaad in slagen nieuwe afzetmarkten aan te boren kan dat natuurlijk gauw veranderen.

Een bezoek aan de fabriek is officieel onmogelijk, maar ik heb ooit eens op de bonnefooi bij de poort in Pribor aangeklopt (deze fabriek is nu gesloten, althans er worden geen auto's meer gebouwd) en toen werd ik niet alleen binnengelaten, maar door de directeur persoonlijk door de hele fabriek rondgeleid! Op de één of andere manier zie ik dat meneer Pischetsrieder of meneer Wiedeking nog niet doen
American Truck Co.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg 19590-atclogo.jpg (76,9 KB, 4x bekeken)
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed