|
|
#31 | |
|
Actief Lid
|
Re: Tatra\'s in Lekkerkerk
Citaat:
. Ik zal oppassen wat ik voortaan zeg. . In ieder geval heb je een hobby die je met hart en ziel beoefend en je weet er veel vanaf en je kunt met recht zeer trots zijn op je Tatra. Ik vind het een voorrecht zoiets te hebben. Persoonlijk spreken deze oude modellen mij meer aan dan de nieuwere, of het nu een Tatra is of welk andere merk dan ook. Ik vind je hebt niet alleen een klassieke auto in je bezit, maar ook een stuk geschiedenis. Ik weet het niet goed te omschrijven, maar bij die oude auto's hoort iets, die auto's brengen meer mee dan alleen een auto zelf. Afijn, een echte liefhebber zal mij begrijpen. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ik had de bijnaam doodskist ook al eens gehoord, maar weet niet precies om welk type het ging, totdat m'n moeder je foto zag van die zwarte duitse en glimlachend zei, hey mooie doodskist (niet lullig bedoelt dus ofzo hoor haha) Toen vroeg ik dus verder van, waar komt die naam nou vandaan.... na de rest weten jullie nu dus al. Dacht dat t alleen bij ongelukken was, maar t kon dus altijd zomaar spontaan gebeuren als je het nietbij hield. Best slordig van de Tatra dude's !!! Terwijl ze kwa techniek altijd erg voor liepen op de anderen, niet alleen de vin, maar ook de motoren enzo. En natuurlijk niet te vergeten de Tatra Kever HahahaDus dat Skoda bij VW terecht is gekomen is geen toeval denk, aangezien de Duitsers al heel lang met Tsjechische (Tatra) ideen en ontwerpen enzo hun auto's verkopen haha. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
Jammer genoeg ben ik er niet geweest. Ook al mijn vriend woont in Lekkerkerk. Was best druk dit weekend, verjaardag en onverwachtse bezoek van mijn broer. Dus ben er niet geweets.
Kvetinka |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Legende
|
Dit is de Tatra Kever uit 1933 de Tatra V570
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Legende
|
Cor, zoeken kan ik soms wel...
![]() Tatra V570, de achterkant. Je ziet meteen waar het VW vandaan had. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
De V570 is te bewonderen in het Tatra Museum te Koprivnice, sowieso een aanrader voor iedereen die in de buurt is! Wist U dat Tatra behalve vrachtauto's en personenauto's ook treinen, spoorwagons en vliegtuigen heeft gebouwd?
Tatra Museum Koprivnice |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
Foto's van de meeting zijn inmiddels te bewonderen op http://www.tatraworld.nl/TRN_Lekkerkerkuitnodiging.htm
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Super Lid
|
Tatra museum is inderdaad erg mooi en indrukwekkend. Die techniek van zeswielaandrijving is prachtig om te zien, helemaal als je beseft dat dat al zo lang door ze wordt toegepast (wat was het ook al weer, vóór WOII?).
Tatrafan, ik heb daar nog geïnformeerd of de Tatrafabriek bezocht kon worden; men zij van niet. Is dat zo, of zijn er toch wegen te bewandelen? Hoe is het trouwens met het eigenaarschap van Tatra; toen ik er was, was er sprake van verkoop aan een investeerder/andere vrachtwagenproducent? |
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Actief Lid
|
Tatra is inderdaad tegenwoordig in het bezit van ATC oftewel de American Truck Company. Ze hopen nieuwe markten te ontsluiten voor de Tatra vrachtwagens - zo is er al een brandweerwagen ter kennismaking naar de USA verscheept - en hebben hiervoor zelfs al een nieuw logo geintroduceerd. Op de markten waar Tatra bekend is blijft gelukkig het oude logo gehandhaafd. Op hun website kan je een introductievideootje bekijken (maar verder is de hele site nog in opbouw). Mij viel op dat veel mensen in Koprivnice niet veel vertrouwen in de nieuwe bazen hebben, maar als die er inderdaad in slagen nieuwe afzetmarkten aan te boren kan dat natuurlijk gauw veranderen.
Een bezoek aan de fabriek is officieel onmogelijk, maar ik heb ooit eens op de bonnefooi bij de poort in Pribor aangeklopt (deze fabriek is nu gesloten, althans er worden geen auto's meer gebouwd) en toen werd ik niet alleen binnengelaten, maar door de directeur persoonlijk door de hele fabriek rondgeleid! Op de één of andere manier zie ik dat meneer Pischetsrieder of meneer Wiedeking nog niet doen American Truck Co. |
|
|
|