![]() |
|
|
#82 | ||
|
Legende
|
Citaat:
Citaat:
Laatst aangepast door Vašek; 22-07-07 om 11:06. |
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Nieuw Lid
|
Het was gisteren inderdaad erg druk met inkomend verkeer bij die overgang.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Nieuw Lid
|
Heen anders dan terug (volgens de borden)
Twee jaar geleden reden we de 'oude' route van Dresden via Zinnwald naar Praag (en verder), dit jaar over de nieuwe snelweg.
Ik reed puur op aanwijzing van de richtingborden, dus geen eigen denkwerk Op de heenweg verlaat je de nieuwe snelweg bij Usti n.L. en wordt je via de E55 langs de Labe (Elbe) naar Lovosice geleid, waar je vervolgens de snelweg (D8) weer op kunt. Een vlakke weg met uitzicht op de Labe. Op de terugweg vanuit Praag word je door de richtingbordjes naar Dresden en Usti n.L. geleid tot het einde van de D8 en dan via Velemin en Borislav tot Nove Dvory (de oude route?), alwaar je de D8 op kunt en via Usti weer naar Dresden. Die laatste route is misschien wel mooi, maar wat mij betreft geen beter alternatief. Deze route is erg berg-op/berg-af en ik denk ook voor mensen met caravans of aanhangwagens minder geschikt dan de Elbe-oever. Groeten, Rob |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb thuis een wegenkaart liggen van Tsjechie (ANWB kaart)
Daarin staat dat de snelweg van Dresden naar Usti eind 2007 klaar is. Me ouders vroegen zich af of dit wel een gangbare weg is om met een caravan te gebruiken..aangezien ze er nog mee bezig zijn?? ![]() Ze hebben het topic al door gelezen maar ze konden er niet uit komen of dit een goede weg is voor auto + caravan. Graag willen ze even een bevestiging dat het daadwerkelijk een goede weg is voor auto+ caravan. Vriendelijke Groet ![]() |
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
en zoals ik hierboven al schreef: het stuk "gewone weg" tussen Usti en Lovosice langs de Elbe is ook prima. |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
VIP Lid
|
Mike,
Bedoel je de B 170? Dat is de oude weg van Dresden naar Teplice. Die is met de caravan ook goed te doen. Je rijd echter wel door diverse dorpjes en vlak voor de grens is het aardig stijl omhoog en na de grens aardig stijl omlaag. De weg zal nu na de opening van de A17 wel een stuk rustiger geworden zijn. Ik zou toch zonder aarzeling kiezen voor de nieuwe A17 en D8. Gaat veel sneller en is minder vermoeiend. Ook met de caravan. |
|
|
|