![]() |
|
|
#71 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Moderator
|
De
zoekfunctie
doet wonderen, Bokkie.
![]() Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande topic; heb je wat te lezen. ![]() |
|
|
|
|
|
#75 |
|
Actief Lid
|
Zo alles doorgespit van dit punt maar kan niet echt vinden of het vignet nu wel of niet in duitsland vlak voor de grens te koop is of dat je het gelijk bij de grens of er net na moet kopen.
wie weet dit? want als het goed is gaan wij over een dikke week deze weg nemen en is het wel handig om dat te weten. bedankt petra |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Nieuw Lid
|
Ik heb 3 weken geleden dit traject gereden. Je krijgt eerst de Duitse grens. Daar hoef je het vignet nog niet achter de voorruit te hebben. Vervolgens is er ongeveer 100 mtr. verder aan de rechterkant een parkeermogelijkheid en een kiosk waar je het vignet kunt kopen. De goedkoopste is 8 euro voor een week.
Succes Petra. Het is misschien niet te geloven maar ik ben kort geleden naar Usti nad Labem geweest en heb nu eens in afwijking tot mijn normale route vanuit Vught !! via de A4 richting Chemnitz nu eens via de A1 naar Hengelo/Enschede!! en vervolgens via Hannover, Magdenburg, Halle naar Dresden en vervolgens via de nieuwe A17/D8 naar Usti gereden. Wat denk je ? Dit traject is voor mij, ondanks dat ik eerst noordelijk ga rijden toch nog een uur korter dan via Kassel en A4. Zelfs in kilometers maakt het niets uit. Geweldig die nieuwe autobahn !! |
|
|
|
|
|
#78 |
|
Nieuw Lid
|
Vignetten uitverkocht
Ben zojuist teruggekeerd uit Tsjechie.
Op de heenreis via A17/D8 twee weken geleden, waren de 2-weken vignetten uitverkocht. De mevrouw in de kiosk verwees naar het Esso-station citrca 20 Km. verderop, waar ze wel zouden zijn. Je kunt dan de gok nemen: of een ander vignet kopen (week of maand) of vignet-loos doorrijden. Ik ben doorgereden naar het volgende verkooppunt, maar ik heb onderweg (vlak voor de tunnel) wel een politieauto zien staan met twee toeristen-auto's. Controle??? Toen mijn dochter deze week dezelfde route reed, waren dezelfde vignetten er nog/ook niet. Zij kon overigens wel twee week-vignetten kopen die op twee achtereenvolgende weken geldig zijn. |
|
|
|
|
|
#79 |
|
Actief Lid
|
bedankt. wij komen vanuit den helder dus rijden wij al jaren bovenlangs en afhankelijk waar we naar toe willen wordt het via zittau, polen of zoals nu deze weg. wij zullen wel een maand kaart nodig hebben want gaan drie weken rondtrekken met de camper en weten niet van te voren waar we precies terecht zullen komen. hoop dat ze die wel hebben leggen een bekeuring hoe gering ook is nou eenmaal zonde van het geld.
groetjes petra |
|
|
|
|
|
#80 |
|
Actief Lid
|
Goede morgen,
Familie van ons is gisteren vertrokken naar Dolni Lanov hebben ook de nieuwe weg A7/D8 Usti gereden ze waren rond half 12 bij de grens maar hebben toch 1 uur moeten wachten. Ze vonden de weg wel goed om te rijden normaal gaan ze altijd over Zittau. |
|
|
|