het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 11-01-07, 23:28   #51
Moderator

pepo's avatar

Nationaliteit:
Voor de Kerstdagen heb ik op de nieuwe D8 gereden, Dresden, Ústí, tweebaansweg langs Labe (Elbe) naar Lovosice, weer de autoweg op richting Praag. Eerder heb ik al een paar woorden over deze route geschreven.
Afgelopen dinsdag reed ik dezelfde route in omgekeerde richting, van Praag naar Lovosice en dan weer langs het water, in Usti weer de autobaan op en verder naar Dresden en NL.
In Lovosice eindigt de autoweg E55/D8 en op dit punt, omringt door rood cirkeltje, kun je kiezen:
- doorrijden richting Teplice en Ústí (pijl Teplice) of
- afslag nemen en naar Ústí rijden (pijl Ústí). Echter, de afslag Ústí is in Lovosice geblokkeerd (was gevaarlijk) en je moet doorrijden. Na plm 1 km is een ruime rust / parkeerplaats aan de rechter kant van de weg, daar kun je keren en op deze terugweg afslag Ústí nemen. Ook grote caravans kunnen daar makkelijk keren.
Ik vond de weg langs Elbe aangenaam en overzichtelijk, is plm 20 km lang. Gewoon Ústi volgen en in Ústi volg je (vrij kleine) gele borden DRESDEN.
De weg Lovosice - Teplice - Ústí ken ik niet en ik weet ook niet of deze beter of slechter is dan de route, die ik in een keer foutloos heb gereden.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg D8_lovosice.jpg (94,0 KB, 22x bekeken)
Bestandstype: jpg D8_global.jpg (111,4 KB, 20x bekeken)
pepo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-07, 11:59   #52
Lid

Jeroen69's avatar

Nationaliteit:
Lpg

Hai Spongebob
Ik ga ook naar het reuzengebergte met de krokus(Janske Lazne). Vorigjaar voor het eerst en was een beedje een ramp:traan: :traan: . Tot laat door gereden via Polen en de pas willen nemen in het reuzen gebergte. Werd ons door de locale bevolking af geraden toen ik vertwijfeld een plaatsje wilde hebben om te overnachten. Dus heb nu eem navigatie gekocht Mioc710 dus het moet nu hoop ik wel wat beter gaan
Maar ik zag dat jullie op gas rijden(ben eek een gas rijder dus) en dus ook moeten stoppen om de 300 km. Ik wilde vorigjaar niet van de snelweg af maar kun je me een aantal adressen geven die dicht op de route geven.

BVD Jeroen
Jeroen69 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-07, 12:07   #53
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Je kunt ook bij de ANWB een boekje kopen over gasstations in het buitenland, heb je het zelf altijd bij je.
Vooral in Duitsland (omdat ze daar bijna nooit aan de autoweg zitten) is dat erg gemakkelijk vinden wij, ook als er iets onverwachts gebeurd en je moet ergens anders tanken bijvoorbeeld.

Succes ermee.
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-07, 16:57   #54
Volwaardig Lid

dijk's avatar

Nationaliteit:
Hallo Jeroen

Ook met navigatie moet je oppassen, ze geven niet altijd aan dat de pas gesloten is. Wij hebben er ook al bijna voor gestaan in Polen. Bij een benzinestation gevraagd en daar zeiden ze dat de pas was afgesloten. Ook stuurde het navigatiesysteem ons soms de bergen in, over wegen die 's winters eigenlijk niet als doorgaande wegen gelden. Het is 's winters dus wel opletten en toch maar even de kaart erbij.
Groetjes Margriet
dijk is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-07, 17:17   #55
Nieuw Lid

dickrutten's avatar

Nationaliteit:
http://www.gas-tankstellen.info/menu.php?language=nl_NL

hier vind je alle gastankstations van Duitsland, klopt prima,

groetjes, Dick
dickrutten is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-01-07, 00:05   #56
Lid

Jeroen69's avatar

Nationaliteit:
Bedankt Dick,

Hier heb ik wat aan nu hoef ik tenminste niet al die adressen na te gaan.
Oud 16-01-07, 00:10   #57
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Deze kan je ook gebruiken autogastanken.de om de stations op te zoeken.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-01-07, 00:36   #58
Lid

Jeroen69's avatar

Nationaliteit:
Ook bedankt,

maar die van Dick is makkelijker zoeken met de rondjes op de route, je kan ook nog zoeken wele het voordeligste is. We blijven Hollanders
Maar toch bedankt

groet Jeroen
Oud 22-01-07, 15:41   #59
Nieuw Lid

Nationaliteit:
hallo allemaal

ik ben begin januarie naarpraag gereden via dresden. De nieuwe snelweg id echt ideaal. Scheelt heel veel tijd. en de route is ook mooi. Vooral het stuk in Tsjechië wat nog geen snelweg is. daar rijdt je langs de rivier.

De route is heel logisch opgebouwd, je moet alleen even opletten dat je in Tsjechië op gegeven moment de afslag neemt naar praag. anders pak je de hoofdweg na teplice.

Na de nieuwe snelweg en kleine stukje tussenweg (20km ongveer gok ik) kom je weer op de oude snelweg.

de 20 km binnenweg zijn goed en overzichtelij. Ik was metmijn zwaar onder gemotoriseerde renault kangoo instaat om de vrachtwagen makkelijk in te halen. (veel zicht)

Ik heb vanuit praag alle mogelijheden al eens gereden.
(via dresden oiude weg (altijd rot vrachtwagens wara je achter komt)

Via chemnitz. opzich leuke route alleen slechte donkere wegen snacht. die niet alte schoon zijn. en stuk in duitsland houd ook via deze route nog aardig aan.

via pilzen autobahn. voordeel allemaal snelweg tot aan de grens en dan klein stukje in duitsland niet. (maar is wel ver om na noord nederland(hengelo en hoger)

En de nieuwe autobahn echt heerlijk.

groetjes Robert
Robert85 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-01-07, 08:33   #60
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
bron : Prague Daily Monitor

http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...50664i20070124

tussen Roudnice en Nova Ves moet men uitkijken voor "gaten" in de weg.
er zijn in totaal 211 gietijzeren putdeksels gestolen, een gewicht van 6.000 kg.
dit is de grootste putdekselroof ooit in tsjechie.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels