![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
kijk hier maar even op
http://www.autobahn17.de/ als er mensen geintreseerd zijn ik heb ook nog een 3d film, dat je als ware over de nieuwe snelweg al rijdt |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Legende
|
Dat moet nog bekend gemaakt worden. Ik ga er vanuit dat het een Vignet weg wordt.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Legende
|
Duitsland boos over verkoopspolitiek autobaanvignetten
De informatie, dat automobilisten geen vignet kunnen kopen direkt bij de nieuwe grensovergang, heeft voor ruzie gezorgd tussen Duitsland en Tsjechië. Het nieuwe stuk van Dresden naar Usti nad Labem zal op 21 december voor het verkeer vrij gegeven worden, maar pas op 1 januari zullen er aan de grens vignetten verkocht worden. ADAC heeft daarom zijn leden aanbevolen het nieuwe stuk te mijden en de oude gewone weg verder te gebruiken tot na nieuwjaar. De oplossing schijnt er nu te komen, in een mobiel verkoopspunt bij de grens, zodat men alsnog een vignet kan kopen vooraleer Tsjechië binnen te rijden.
radio.cz |
|
|
|
|
|
#18 |
|
VIP Lid
|
Hoera!!!! A17 en D8 open op 21 december!!
Inderdaad gaat de A17 samen met de D8 (Dresden-Usti nad Labem) open op 21 december.
Zie: www.autobahn17.de De tolheffing voor dit stuk van de D8 in CZ (vignetverkoop) start pas per 1 januari 2007. Tussen 21 december en 1 januari dus geen tolheffing op de D8 tot Usti. Zie: www.medienservice.sachsen.de Van en naar Praag blijft het stuk tussen Usti en Lovosice nog een paar jaar tweebaans. Zie kaart. Op dat stuk zal in verband met de drukte en het gevaar, zeer intensief worden gecontroleerd door de politie. Oppassen dus, niet alleen voor de politie, maar zeker ook voor de eigen veiligheid en die van anderen. Zie ook: www.rsd.cz |
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Legende
|
Citaat:
In het artikel staat ook nog volgende: Die Möglichkeit, dass der ADAC tschechische Autobahnvignetten auch an seinen Verkaufsstellen oder über deutsche Tankstellen vertreibt, bestehe für die Zukunft ebenfalls. In de toekomst zou dus de mogelijkheid bestaan om ook aan Duitse tankstations de autowegvignetten te kopen. ................ ![]() |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
VIP Lid
|
Freddy, ook uit dit stuk lees ik niet, dat dat mobiele verkoopunt er komt. Misschien in de toekomst.
En misschien kan men in de toekomst wel vignetten kopen bij de duitse tankstellen, maar ook dat is volgens dit stuk geen zekerheid. Ik ga er voorlopig van uit, dat het stuk grens-Usti tot 1 januari tolvrij (vignetvrij) kan worden afgelegd. MAAR: Als er bij de grens een mobiel verkoopkantoor of iets dergelijks zichtbaar is: VIGNET KOPEN, natuurlijk. Goed opletten blijft van belang |
|
|
|